Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vrouwenwielrennen 2021, 2022, 2023 en 2024

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 21 apr 2021 17:30

Opmerkelijk, verbaasd dun scheidslijn vooruit.
Sowieso een grote tombola bij de dames, vanuit de junioren kan je zo naar de elite.
Ben je 18 jaar mag (moet) je tegen Vos rijden :-)

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 21 apr 2021 20:27

Dat is precies wat ik zei
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 21 apr 2021 20:37

mrcoffee schreef: 21 apr 2021 14:00 Van der Breggen: de Keizerin van de Waalse Pijl..... 7 maal op rij!

Afbeelding
Voor mij niet alleen van de Waalse Pijl, maar gewoon De Keizerin in het algemeen. Zo jong en wat een Palmares. Begrip voor haar keuze om te stoppen op zo'n niveau. Wat een klasse om dat te doen.

Ik heb het gevoel dat ze in Nederland wat miskend wordt en er vooral over Vos en Van Vleuten gepraat wordt, onterecht als je haar palmares bekijkt.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 21 apr 2021 22:22

Bescheiden dame, dan val je niet zo op in Nederland ;-)

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 22 apr 2021 09:02

lugosi schreef: 21 apr 2021 20:37 Voor mij niet alleen van de Waalse Pijl, maar gewoon De Keizerin in het algemeen. Zo jong en wat een Palmares. Begrip voor haar keuze om te stoppen op zo'n niveau. Wat een klasse om dat te doen.

Ik heb het gevoel dat ze in Nederland wat miskend wordt en er vooral over Vos en Van Vleuten gepraat wordt, onterecht als je haar palmares bekijkt.
Van der Breggen is een fantastische renster met een prachtig palmares en verdient bakken vol respect.

Het verschil in resultaten met Van Vleuten is niet heel groot, maar de manier waarop Van Vleuten resultaten behaalt spreekt vaak meer tot de verbeelding.

Maar voor beide geldt dat hun palmares vebleekt naast dat van Vos.

Hoe dan ook, hele knappe overwinning voor Van der Breggen.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 22 apr 2021 09:45

Populariteit komt niet altijd voort uit prestaties. Vele andere zaken wegen tegenwoordig ook mee bij de populariteit van een sporter, zowel bij de insiders als bij de massa. Denk dat daar bij van der Breggen wel een reden ligt voor haar mindere populariteit en niet bij haar prestaties, Geloof echter niet dat van der Breggen dat zelf als een gemis ervaart. Heb niet het idee dat ze graag populair is bij de massa. En heel eerlijk als ik een interview met van der Breggen hoor/zie, wordt ik daar geen fan van. Ze blijft ook na grote overwinning toch altijd redelijk "vlak". Niet onaardig of zo, maar de emotie ontbreekt toch een beetje. Ook weinig uitingen op social media, waar Van Vleuten en Vos dat toch wel heel regelmatig doen. (het is vloeken in de kerk, maar andersom doet Puck Moonen dat toch anders) Maar zoals ik al zei, heb niet het idee dat van der Breggen zit te wachten op populariteit, die wil gewoon presteren en waar het kan een hele goede ploeggenote zijn voor haar ploeggenotes, die ze heel graag wil belonen voor het werk wat ze voor haar hebben gedaan.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37650
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 apr 2021 10:44

Eens met dat vlakke, op het emotieloze af. Respect voor haar als toprenster, maar verder vind ik haar wat kleurloos. Maar wat ophetkantje al schreef, ik heb ook niet het idee dat haar dat echt boeit. Die is gewoon lekker zichzelf, ook heel belangrijk!

En vergeet ook niet dat 'de val' Van Vleuten een half mytische status heeft gegeven.
Het zou mij trouwens ook niets verbazen als VDB straks haar eigen kansen in Tokyo laat varen als dat zou betekenen dat Annemiek goud pakt.
Less is bore

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 22 apr 2021 11:37

Van der Breggen heeft gewoon niet zoveel met de manier waarop sporters in de schijnwerpers staan. God staat centraal in haar leven, wielrennen is bijzaak. Ze blijft wat dat betreft toch dat meisje van de Bible Belt die door het wielrennen niet meer elke zondag tweemaal naar de kerk kan. De interviews die ze geeft zijn vaak voor gereformeerde media en gaan over het combineren van topsport en geloof. Daardoor ook dat ze nu al stopt: ze geeft aan dat het tijd is om kinderen te krijgen.
Ik zou daarover graag eens een uitvoerig dubbelinterview zien met haar en Marianne Vos. Die is ook gelovig en desgevraagd vertelt ze daar ook over, maar in de kern gaat ze daar toch heel anders mee om dan Anna.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 22 apr 2021 11:57

De laatste keer dat ik haar uitgebreid aan het woord hoorde was in vive le velo, en ze daar erg verstandige zaken o.a. over de relativiteit van de sport en de verhouding tot het leven. Ik begrijp wel dat dat allemaal nogal saai overkomt en ze is inderdaad niet zo uitbundig.

Dat ze VanVleuten het goud zou gunnen, daar geloof ik niet zo in. Ze hebben het niet zo op mekaar. Voor een andere renster zie ik haar dat dan weer wel doen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37650
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 apr 2021 12:21

Ik ben benieuwd. Zij heeft haar plak gewonnen door die val, ze gaan wel respectvol met elkaar om en ik kan mij voorstellen dat de bondscoach ook voor optie Annemiek zal gaan. Mits goede benen, etc. Ik denk dat Anna teamspeler genoeg is om daar aan mee te werken.
Less is bore

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 22 apr 2021 16:05

Ze geeft zelf aan dat goud op de olympische tijdrit voor alles gaat omdat ze die medaille nog niet heeft. Daarbij zal natuurlijk veel afhangen van hoe goed Dygert is herstelt. Vraag is dan wel hoe diep Van der Breggen op zondag wil gaan met het oog op die tijdrit op de woensdag daarop.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 24 apr 2021 15:07

Ik vrees dat het verhaal van Kelly Van den Steen wel representatief is voor een groot deel van het vrouwenpeloton. De top is breder dan zeg tien jaar geleden en die top heeft budgetten voor professionele wetenschappelijke begeleiding en gaat, ondanks corona, op trainingskamp gaan en pakte voor belangrijke wedstrijden hoogtestages mee. Maar de kloof tussen deze ploegen en de financiële middelen en mogelijkheden van de rest van het peloton is veel groter dan bij de mannen en mij bekruipt vaak het gevoel dat er nogal wat dames koersen die het allemaal wel best vinden (nee, geen Puck sneer, er zijn er tientallen die selectie voor een koers al als de overwinning zien).
“Normaal gaan we elk jaar met de ploeg op stage. Daar leren we elkaar niet alleen beter kennen, we maken elkaar ook een stuk beter door samen te trainen. Ik ben deze winter 1 keer alleen op trainingskamp in Spanje geweest, maar je kan dat moeilijk vergelijken. Je hebt er niet de samenhorigheid van de groep, noch sportief noch extrasportief. Ik voel dat ik dat mis. Ik ben ook iemand die gewend is om 2 of zelfs 3 keer op stage te gaan om het seizoen voor te bereiden, maar corona maakte het dat praktisch onmogelijk. En dat was ook het geval voor de verkenning van Luik, gezien we een aantal Nederlandse rensters hebben die problemen hadden om de grens over te mogen.”
https://wielerverhaal.com/2021/04/23/oo ... fcJkkwvaw0
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie