Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vrouwenwielrennen 2021, 2022, 2023 en 2024

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37366
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 mei 2021 19:03

TL@ schreef: 13 mei 2021 18:44
Ik deel Dygert haar overtuigingen niet maar kan haar wel appreciëren als atlete, zo moeilijk is het toch niet om dat te scheiden?
Dit dus :winkthumb:
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 13 mei 2021 19:06

Ik denk dat het niet eens te maken heeft met hoe rechts men zich mag uitten tegenwoordig maar het gaat gewoon over hoe politiek correct het land, de ploeg, de vertegenwoordiging zich wil voordoen.
Dat zij er met haar achtergrond wat dogmatische ideeën op na houdt is vanuit diezelfde achtergrond bezien begrijpelijk.
Helaas ben je tegenwoordig niet meer welkom in een debat als je er een andere opinie op na houdt dan degenen die het hardst schreeuwen. Dat is op z'n minst een bedenkelijke ontwikkeling.

Ik heb enorm respect voor de prestaties van die vrouw, ik veracht haar gedachtengoed maar meer dan dat is het niet voor mij. Als ze glorieus wint zal ik ook dan wee mijn petje af nemen en haar een geweldige atlete vinden. Maar die nuance is ver te zoeken tegenwoordig...
Do or don’t, there is no try

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 13 mei 2021 19:25

daniel1975 schreef: 13 mei 2021 15:53 Blijft een lastige discussie: hoe “rechts” mag je je uiten?
..............
Zou geen discussie moeten zijn. Ieder zijn mening.
Ze is gewoon de beste tijdrijder. Punt. Daar zou het moeten over gaan.

Merk toch op, in een breder kader, dat dit in omgekeerde richting nooit een probleem is.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 13 mei 2021 19:26

Enzzo schreef: 13 mei 2021 19:06 Ik denk dat het niet eens te maken heeft met hoe rechts men zich mag uitten tegenwoordig maar het gaat gewoon over hoe politiek correct het land, de ploeg, de vertegenwoordiging zich wil voordoen.
Dat zij er met haar achtergrond wat dogmatische ideeën op na houdt is vanuit diezelfde achtergrond bezien begrijpelijk.
Helaas ben je tegenwoordig niet meer welkom in een debat als je er een andere opinie op na houdt dan degenen die het hardst schreeuwen. Dat is op z'n minst een bedenkelijke ontwikkeling.

Ik heb enorm respect voor de prestaties van die vrouw, ik veracht haar gedachtengoed maar meer dan dat is het niet voor mij. Als ze glorieus wint zal ik ook dan wee mijn petje af nemen en haar een geweldige atlete vinden. Maar die nuance is ver te zoeken tegenwoordig...
Mee eens.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 13 mei 2021 19:28

Het valt me op dat er toch heel wat dameskoersen wegens corona afgelast worden, nu weer in Wilsele, terwijl de mannenversie gewoon kan doorgaan.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 13 mei 2021 19:45

TL@ schreef: 13 mei 2021 18:44De wereld loopt vol met #sneeuwvlokjes en het erge is dat ze van de media nog een platform krijgen ook.
Laten nu juist de VS een schoolvoorbeeld zijn van een land waar Evangelicals als Dygert ook een heel groot platform hebben. Ze hebben alleen "hun" president niet meer.
Enzzo schreef: 13 mei 2021 19:06 Ik denk dat het niet eens te maken heeft met hoe rechts men zich mag uitten tegenwoordig maar het gaat gewoon over hoe politiek correct het land, de ploeg, de vertegenwoordiging zich wil voordoen.
Dat zij er met haar achtergrond wat dogmatische ideeën op na houdt is vanuit diezelfde achtergrond bezien begrijpelijk.
Helaas ben je tegenwoordig niet meer welkom in een debat als je er een andere opinie op na houdt dan degenen die het hardst schreeuwen. Dat is op z'n minst een bedenkelijke ontwikkeling.
Vrouwensporten zijn in de VS en in heel veel andere landen nu eenmaal uithangborden voor de LHBTIQ+ gemeenschap geworden. Dat zie je met name bij de nationale voetbalploeg. In de Team USA wielerploeg werd c.q. wordt Dygert zo'n beetje gedoogd maar de bond lijkt er toch mee in z'n maag te zitten.
Ik noemde Tayler Wiles al, een boegbeeld voor hoe een sportster gewoon getrouwd is met een vrouw en daarin gewoon zichzelf is, een rolmodel zonder hard schreeuwen en zonder de confrontatie te zoeken. Een verademing in de gepolariseerde en gepolitiseerde (sport)samenleving.
lugosi schreef: 13 mei 2021 19:25Merk toch op, in een breder kader, dat dit in omgekeerde richting nooit een probleem is.
Nooit? Misschien moet je eens met Colin Kaepernick en andere U.S. national anthem protesters gaan praten.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 13 mei 2021 20:00

Ze wordt betaald door haar sponsors. Die hebben belang dat hun uithangbord zich niet extreem uitlaat. Dit schaadt de sponsorbelangen. Rapha maakt er dan ook een stevig punt van. Los van de vraag of een sporter een afwijkende mening mag hebben is het gewoon enorm onprofessioneel. Van zo’n topsporter mag je meer verwachten.
o'7o

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 13 mei 2021 20:04

Emakumeen Nafarroako Women's Elite Classics 2021 (1.1)
Uitslag (128.3km)
1 Annemiek van Vleuten Movistar Team 3:44:33
2 Demi Vollering SD Worx ,,
3 Elisa Longo Borghini Trek-Segafredo Women 0:05
4 Ashleigh Moolman SD Worx 0:16
5 Marta Cavalli FDJ Nouvelle Aquitaine Futuroscope ,,
6 Mikayla Harvey Canyon SRAM Racing ,,
7 Katrine Aalerud Movistar Team 1:41
8 Pauliena Rooijakkers Liv Racing ,,
9 Ane Santesteban Team BikeExchange ,,
10 Ruth Winder Trek-Segafredo Women ,,
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 13 mei 2021 20:19

lugosi schreef: 13 mei 2021 19:28 Het valt me op dat er toch heel wat dameskoersen wegens corona afgelast worden, nu weer in Wilsele, terwijl de mannenversie gewoon kan doorgaan.
Ik denk dat heel veel dames er moedeloos van worden. Eender bij de junioren (mannen en vrouwen), die trainen al twee jaar zonder te kunnen koersen. Probeer dan maar eens gemotiveerd en op niveau te blijven.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 16 mei 2021 18:31

Anna van der Breggen wint de GP Ciudad de Eibar.

Tijdens de laatste beklimming, na een paar pogingen van Van Vleuten plaatst Anna op 3 km van de top haar demarrage. Ongelooflijk welk omwentelingsritme ze blijft trappen tot boven. Van Vleuten en Longo Borghini moeten passen en worden respectievelijk tweede en derde.
Lucinda Brand wordt nog vierde en Mikayla Harvey vijfde.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 18 mei 2021 19:32

Na de GP in Eibar, klopt Van der Breggen opnieuw Van Vleuten, ditmaal in de Durango-Durango. Uttrup werd op een handvol seconden derde gevolgd door Niewiadoma. Rooijakkers werd vijfde.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 20 mei 2021 18:54

Vuelta a Burgos Feminas 2021 (2.WWT)
Uitslag etappe 1 | Villadiego - Sargentes de la Lora (100km)
1 Grace Brown Team BikeExchange 2:28:28
2 Elise Chabbey Canyon SRAM Racing ,,
3 Niamh Fisher-Black SD Worx ,,
4 Arlenis Sierra A.R. Monex Women's Pro Cycling Team 0:05
5 Soraya Paladin Liv Racing ,,
6 Sofia Bertizzolo Liv Racing ,,
7 Elisa Longo Borghini Trek-Segafredo Women ,,
8 Demi Vollering SD Worx ,,
9 Tereza Neumanova Women Cycling Team ,,
10 Annemiek van Vleuten Movistar Team ,,

Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie