Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vrouwenwielrennen 2021, 2022, 2023 en 2024

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 21 okt 2021 01:59

Sophietje stopt ermee...

Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 21 okt 2021 07:49

Zo jammer. Top seizoen in 16-17 en daarna ging het alleen nog bergaf. Vraag me af hoe de vork eigenlijk aan de steel zat.
Ze was eigenwijs en ik onthoud uit haar fidea-periode dat ze niet goed functioneerde in teamverband. Ook niet voor trainingen.
Toch reed ze gedurende enkele jaren mooie prijzen en dan niet meer....

Het verhaaltje over de rug dat ze nu als reden over haar einde carrière opgeeft is moeilijk te geloven.
De laatste maal dat ik haar zag was enkele weken geleden in Beringen. Zelfs in de eerste ronde na de eerste beklimming van de terril was ze al zo uit de adem dat ze volledig de controle kwijt was over haar ademhaling. Iets wat ik vorig jaar bij haar ook al constateerde. In haar goede jaren was dat nooit het geval.
Was het keerpunt het einde van de rol van Camiel van den Bergh of was er een andere reden. Zelf vertelde ze soms wel eens hoe moeilijk ze het mentaal had als topsportster.
Wat was de rol van Rutger Gilles? Veel vragen, weinig concrete antwoorden.

Ik heb begrepen dat er in de toekomst andere commerciële projecten zijn die verband houden met recreatief fietsen voor haar klaar liggen. Ze heeft zichzelf als merk in de markt gezet dus dat zal wel geen probleem zijn.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37369
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 okt 2021 09:16

Less is bore

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 21 okt 2021 13:58

lugosi schreef: 21 okt 2021 07:49 Zo jammer. Top seizoen in 16-17 en daarna ging het alleen nog bergaf. Vraag me af hoe de vork eigenlijk aan de steel zat.
Ze was eigenwijs en ik onthoud uit haar fidea-periode dat ze niet goed functioneerde in teamverband. Ook niet voor trainingen.
Toch reed ze gedurende enkele jaren mooie prijzen en dan niet meer....

Het verhaaltje over de rug dat ze nu als reden over haar einde carrière opgeeft is moeilijk te geloven.
De laatste maal dat ik haar zag was enkele weken geleden in Beringen. Zelfs in de eerste ronde na de eerste beklimming van de terril was ze al zo uit de adem dat ze volledig de controle kwijt was over haar ademhaling. Iets wat ik vorig jaar bij haar ook al constateerde. In haar goede jaren was dat nooit het geval.
Was het keerpunt het einde van de rol van Camiel van den Bergh of was er een andere reden. Zelf vertelde ze soms wel eens hoe moeilijk ze het mentaal had als topsportster.
Wat was de rol van Rutger Gilles? Veel vragen, weinig concrete antwoorden.

Ik heb begrepen dat er in de toekomst andere commerciële projecten zijn die verband houden met recreatief fietsen voor haar klaar liggen. Ze heeft zichzelf als merk in de markt gezet dus dat zal wel geen probleem zijn.
Ik vrees dat Sophie de Boer vooral optimaal profiteerde van een korte periode waarin de top van het veldrijden bij de vrouwen niet erg sterk was. Cant was uiteraard top maar de concurrentie bestond verder uit Nash, Compton, Van Loy, De Jong, Wyman en een aantal toppers die slechts een deel van het seizoen meededen. Het jaar na haar wereldbekerwinst was ze geblesseerd en vervolgens moesten zij het, en de meeste anderen, afleggen tegen de nieuwe lichting: Alverado, Worst, Betsema, Castelijn. Door aanhoudende blessures kon ze vervolgens de oude garde ook niet meer bijhouden.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 21 okt 2021 14:12

daniel1975 schreef: 21 okt 2021 09:16 Nathalie van Gogh stopt ook.
https://cyclingtips.com/2021/10/i-am-ju ... r-cyclist/
Mooi artikel over iemand die gewoon in de luwte zichzelf wil zijn.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 24 okt 2021 14:14

Naar aanleiding van het stoppen van Sophie de Boer: over weggedeemsterde rensters gesproken: wat is er toch met Laura Verdonschot gebeurd? Ze lijkt, net als De Boer, een voorbeeld van datzelfde seizoen 2016-2017 waarin de top van de vrouwencross niet zo sterk was. Laura maakte het Cant moeilijk en werd toch algemeen gezien als haar opvolgster aan de top. Maar inmiddels rijdt ze nauwelijks nog uitslagen, rijdt kleinere crossen in het buitenland waar ze kort rijdt tussen onbekende namen, maar tussen de toppers is ze helemaal weggezakt. Ik zag haar zojuist ook weer afstappen in Zonhoven en las dat ze van Pauwels Sauzen naar het kleinere Vondelmolen-De Ceuster verkast.

Haar ex-partner Maud Kaptheijns is trouwens een renster uit dezelfde categorie "eventjes wereldtop" al zou het daar in overtraindheid hebben gezeten.

Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 24 okt 2021 20:04

Ik had ook al de bedenking gemaakt dat het in een bepaalde periode (met Maud) wel heel goed ging (bij beiden).

Ze heeft lang gesukkeld met darmproblemen (gisten/schimmels), maar dat ligt ondertussen toch al een poos in het verleden.

Ze is nu samen met ex-renster Kaat Hannes (ooit nog BK).
Hannes probeert het nu te maken als coach....

Misschien kan ze bij Vondelmolen zonder druk terug beginnen opbouwen, indien niet zou het wel eens het begin richting exit kunnen zijn.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 24 okt 2021 20:06

Kopecky wereldkampioen op de puntenkoers. Mooi einde van haar jaar.

https://www.hln.be/wielrennen/wat-een-s ... ~afa92b3b/

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 24 okt 2021 23:15

Ja dat is erg verheugend . En dat tegen de wereldtoppers (= grotere piste namen). Ze heeft ze allemaal murw gereden. Vooral de twee ronden na mekaar (in één inspanning) is grandioos. Al bij al voor heel de B-delegatie toch betere dan verwachtte prestaties.
Ik vermijd hier marktkramer Schotte niet te volgen want dan werden er woorden zoals; zinderrend-bloestollend -moordend-keizerlijk en nog een hoop super overtreffende trap woorden (superlatieven om nog maar te zwijijgen over de luchtkastelen di hij gebruikt Zijn lapsussen en zijn flauwe grappen, alle truitjes erkent hij wel maar renners no whay..

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 25 okt 2021 10:48

ottorongo schreef: 24 okt 2021 23:15 Ja dat is erg verheugend . En dat tegen de wereldtoppers (= grotere piste namen). Ze heeft ze allemaal murw gereden. Vooral de twee ronden na mekaar (in één inspanning) is grandioos. Al bij al voor heel de B-delegatie toch betere dan verwachtte prestaties.
Ik vermijd hier marktkramer Schotte niet te volgen want dan werden er woorden zoals; zinderrend-bloestollend -moordend-keizerlijk en nog een hoop super overtreffende trap woorden (superlatieven om nog maar te zwijijgen over de luchtkastelen di hij gebruikt Zijn lapsussen en zijn flauwe grappen, alle truitjes erkent hij wel maar renners no whay..
even terzijde: geen kritiek hoor Ottorongo maar volgens mij zou "superovertreffende trapwoorden" correct geschreven moeten zijn maar zeker ben ik ook niet. Weet iemand met zekerheid de juiste schrijfwijze en regelgeving daaromtrent?
Laatst gewijzigd door fiedoo op 25 okt 2021 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 25 okt 2021 13:30

Mag dat, inclusief "gegelgeving", naar het taaltopic ;)

Ach ja, Schotte is een clown. Ik hoor hem maar luister eigenlijk niet naar wat hij zegt. Kopecky was gisteren erg sterk en won volkomen verdiend.

Ruben Van Gucht zei in het VRT journaal bij het nieuws dat Kopecky goud had gewonnen iets in de trant van "wat een jaar heeft zij". Ik vrees dat Lotte daar zelf nog wel wat op heeft af te dingen. Mooi gekoerst, een paar mooie zeges en een mooie transfer, maar ze vond o.a. haar optredens in de Ronde van Vlaanderen, op de Spelen en op het WK in eigen lang ronduit teleurstellend.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 25 okt 2021 15:03

+1-volledig mee eens. Daarom doet het ook zoveel deugd bij deze WK-successen.
Ja ik lig niet wakker van het juiste taalgebruik, ik ben een streektaal adept. Ik 'creëer' soms zelfs woorden of uitdrukkingen.

Plaats reactie