Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2021

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 05 apr 2021 18:02

afrit13 schreef: 05 apr 2021 13:59 Ga gewoon bij zo'n wegwerpzone staan met je koter voor het 'life-changing' moment van het oprapen van een bidon.

Schär kan wel op social media een verhaal ophangen over wat de Polti-bidon voor hem betekende... Maar hij gooit nu nooit meer een bidon zomaar weg.

En over 'de kinderen'... Ik moet toch de wereld/het milieu redden voor 'onze kinderen? Nou, laat die wielrenners ook maar hun bijdrage doen.
Goh, wat een geleuter en navelstaarderij.

Het reglement gaat over een bidon in de vrije natuur. Als jij een steenweg aanziet als de vrije natuur, dan wens ik je veel mooie natuurwandelingen toe. Een bidon die trouwens meteen werd opgeraapt, dat was ook zichtbaar.

Nee, je hebt gelijk. Dat de UCI zich daarmee maar bezighoudt - net als de hoogte van de sokken. Dan moeten ze het tenminste niet hebben over de veiligheid van het parcours. Nog een geluk dat Roubaix niet doorgaat, of ze moesten 3/4 van het peloton eruit nemen door wegstuiterende bidons.

Ik voorspel deze sublieme natuurreddende maatregel dezelfde toekomst als die van het rijden over het fietspad. Al is die 10 keer relevanter.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37233
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 apr 2021 19:00

lugosi schreef: 05 apr 2021 16:48 Interessant vermogensgrafiekjes van VdP en Asgreen tijdens de sprint.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210405_93696205
Leuk artikel inderdaad.
Bevestigd wel een beetje mijn eerdere stelling dat VDP gebaat is bij een zo kort mogelijke sprint (ook als hij wel fit is). Dat startvermogen is idioot hoog.
Nu andere renners dat ook weten zal niemand meer tot de laatste 200m wachten met aangaan denk ik.
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5628
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 05 apr 2021 19:08

de huidige koers op zich kan ik wel smaken maar een RVV is het niet meer, geen west-vlaanderen en wat rondjes draaien in oost-vlaanderen. t Is net of de tour zou starten in Nederland, vervolgens naar Belgie komt en dan de laatste zondag naar Parijs gaat om een paar rondjes op de champs-elyssees te draaien om toch maar te kunnen zeggen dat het de ronde van frankrijk is.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4446
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 05 apr 2021 19:41

daniel1975 schreef: 05 apr 2021 19:00
lugosi schreef: 05 apr 2021 16:48 Interessant vermogensgrafiekjes van VdP en Asgreen tijdens de sprint.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210405_93696205
Leuk artikel inderdaad.
Bevestigd wel een beetje mijn eerdere stelling dat VDP gebaat is bij een zo kort mogelijke sprint (ook als hij wel fit is). Dat startvermogen is idioot hoog.
Nu andere renners dat ook weten zal niemand meer tot de laatste 200m wachten met aangaan denk ik.
Dat is makkelijk voor Mathieu op te lossen, niet meer op kop komen de laatste 500 meter. Dan maar uit het wiel de turbo er op de laatste 100 meter.

Gebruikersavatar
fgrs
Forum-lid
Berichten: 705
Lid geworden op: 06 feb 2017 22:13

Gebruikersavatar fgrs 05 apr 2021 19:51

fiedoo schreef: 05 apr 2021 19:08 de huidige koers op zich kan ik wel smaken maar een RVV is het niet meer, geen west-vlaanderen en wat rondjes draaien in oost-vlaanderen. t Is net of de tour zou starten in Nederland, vervolgens naar Belgie komt en dan de laatste zondag naar Parijs gaat om een paar rondjes op de champs-elyssees te draaien om toch maar te kunnen zeggen dat het de ronde van frankrijk is.
Vanaf volgend jaar afwisselend start Brugge/Antwerpen.
Elke 2 jaar wat meer RVV

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 05 apr 2021 19:59

Pelep schreef: 05 apr 2021 18:02
afrit13 schreef: 05 apr 2021 13:59 Ga gewoon bij zo'n wegwerpzone staan met je koter voor het 'life-changing' moment van het oprapen van een bidon.

Schär kan wel op social media een verhaal ophangen over wat de Polti-bidon voor hem betekende... Maar hij gooit nu nooit meer een bidon zomaar weg.

En over 'de kinderen'... Ik moet toch de wereld/het milieu redden voor 'onze kinderen? Nou, laat die wielrenners ook maar hun bijdrage doen.
Goh, wat een geleuter en navelstaarderij.

Het reglement gaat over een bidon in de vrije natuur. Als jij een steenweg aanziet als de vrije natuur, dan wens ik je veel mooie natuurwandelingen toe. Een bidon die trouwens meteen werd opgeraapt, dat was ook zichtbaar.

Nee, je hebt gelijk. Dat de UCI zich daarmee maar bezighoudt - net als de hoogte van de sokken. Dan moeten ze het tenminste niet hebben over de veiligheid van het parcours. Nog een geluk dat Roubaix niet doorgaat, of ze moesten 3/4 van het peloton eruit nemen door wegstuiterende bidons.

Ik voorspel deze sublieme natuurreddende maatregel dezelfde toekomst als die van het rijden over het fietspad. Al is die 10 keer relevanter.
In wat voor wereld leven we toch ?
Alsof er in het dagelijkse leven nog niet genoeg belachelijke regeltjes worden verzonnen.
Kennen ze bij de UCI dan niet het verschil tussen weggeven en weggooien ?

Er wordt hier gedaan alsof er zich een milieuramp aan het voltrekken is van dezelfde proporties als de plastic soup in de oceanen.
Het is toch echt niet zo dat je in de Vlaamse ardennen tussen muren van weggegooide bidons de hellingen op moet.

Ik zou zelfs durven beweren dat het bijna onmogelijk is om tijdens een koers een drinkbus weg te gooien zonder dat ie wordt meegenomen.
En als dat toch een keer moest gebeuren zal men hem waarschijnlijk niet hebben zien liggen tussen al het zwerfvuil dat er al lag, want het zijn echt niet alleen wielrenners die wel eens wat durven weggooien.

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 05 apr 2021 20:45

daniel1975 schreef: 05 apr 2021 19:00 Bevestigd wel een beetje mijn eerdere stelling dat VDP gebaat is bij een zo kort mogelijke sprint (ook als hij wel fit is). Dat startvermogen is idioot hoog.
Nu andere renners dat ook weten zal niemand meer tot de laatste 200m wachten met aangaan denk ik.
Wanneer je met "mijn eerdere stelling" bedoelt dat Mathieu dat altijd al zelf heeft gezegd over zijn sprint klopt dat wel ;)
De Nederlandse commentatoren riepen ook al kilometers voor de streep dat Van Der Poel zou hebben gewonnen. Maar Asgren was hem wel binnen 200 meter voorbij. Deze sprint liet zien dat na zo'n zware koers de sterkste wint dus feitelijk niets nieuws.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4446
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 05 apr 2021 21:25

Ronde van Baskenland
Ide Schelling 8st in de TT net achter de grote mannen, netjes hoor.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37233
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 apr 2021 21:37

Volgens mij heb ik Asgren al meerdere malen gecomplimenteerd ;-)
De sterkste heeft hier zeker gewonnen.
Less is bore

Gebruikersavatar
mranmo
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 jul 2009 14:48

Gebruikersavatar mranmo 05 apr 2021 22:11

Bij Asgreen beschikt Strava niet over de echte vermogens maar zijn het schattingen. Het is dus allemaal niet zo veel waard en eigenlijk nietszeggend.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16024
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 apr 2021 09:00

dwangarbeider schreef: 05 apr 2021 19:59
Pelep schreef: 05 apr 2021 18:02
afrit13 schreef: 05 apr 2021 13:59 Ga gewoon bij zo'n wegwerpzone staan met je koter voor het 'life-changing' moment van het oprapen van een bidon.

Schär kan wel op social media een verhaal ophangen over wat de Polti-bidon voor hem betekende... Maar hij gooit nu nooit meer een bidon zomaar weg.

En over 'de kinderen'... Ik moet toch de wereld/het milieu redden voor 'onze kinderen? Nou, laat die wielrenners ook maar hun bijdrage doen.
Goh, wat een geleuter en navelstaarderij.

Het reglement gaat over een bidon in de vrije natuur. Als jij een steenweg aanziet als de vrije natuur, dan wens ik je veel mooie natuurwandelingen toe. Een bidon die trouwens meteen werd opgeraapt, dat was ook zichtbaar.

Nee, je hebt gelijk. Dat de UCI zich daarmee maar bezighoudt - net als de hoogte van de sokken. Dan moeten ze het tenminste niet hebben over de veiligheid van het parcours. Nog een geluk dat Roubaix niet doorgaat, of ze moesten 3/4 van het peloton eruit nemen door wegstuiterende bidons.

Ik voorspel deze sublieme natuurreddende maatregel dezelfde toekomst als die van het rijden over het fietspad. Al is die 10 keer relevanter.
In wat voor wereld leven we toch ?
Alsof er in het dagelijkse leven nog niet genoeg belachelijke regeltjes worden verzonnen.
Kennen ze bij de UCI dan niet het verschil tussen weggeven en weggooien ?

Er wordt hier gedaan alsof er zich een milieuramp aan het voltrekken is van dezelfde proporties als de plastic soup in de oceanen.
Het is toch echt niet zo dat je in de Vlaamse ardennen tussen muren van weggegooide bidons de hellingen op moet.

Ik zou zelfs durven beweren dat het bijna onmogelijk is om tijdens een koers een drinkbus weg te gooien zonder dat ie wordt meegenomen.
En als dat toch een keer moest gebeuren zal men hem waarschijnlijk niet hebben zien liggen tussen al het zwerfvuil dat er al lag, want het zijn echt niet alleen wielrenners die wel eens wat durven weggooien.
Ik vind het een sterk signaal richting wielertoeristen die nog regelmatig hun zooi in de berm flikkeren, voornamelijk omdat het er heel pro uitziet.

Bovendien wordt er op meer plaatsen gekoerst dan in Vlaanderen. Ik zie toch regelmatig bidons en ander afval in de natuur verdwijnen waar helemaal geen publiek staat.

De regel is in ieder geval een stuk nuttiger dan al die "we race as one" en lhbti vlaggen langs een F1 circuit b.v.
Bij fietsen of anderszins recreëren hoort je eigen rotzooi meenemen. De tijd dat profs dat niet hoeven te doen is voorbij.
Boetes van een paar Zwitserse franc, werken amper. Dat zie je ook met andere overtredingen. Dan moet het maar zo.
De enige andere straf die werkt die ik kan bedenken is de betreffende renner na de koers met een prikstok en vuilniszak het parcours terug te laten lopen. Ik denk dat de meesten dan toch liever uit koers genomen worden :lol: .
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37233
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 apr 2021 10:46

Denk dat de meeste mensen vooral moeite hebben met de houding van de UCI tav veiligheid en consequent zijn qua straffen vs dit soort gedoe.
Less is bore

Plaats reactie