Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2021

el_loco
Forum-lid
Berichten: 943
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 04 apr 2021 20:39

Prachtige wedstrijd met een verrassende ontknoping. Had liever vdPoel zien winnen, maar Asgreen was gewoon beter in de sprint, heeft het absoluut niet gestolen. Dat vAert en Alaphilippe moesten passen was overigens ook verrassend. Nu wel dubbel jammer dat Parijs-Roubaix volgende week niet doorgaat trouwens.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4562
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 04 apr 2021 20:40

Pelep schreef: 04 apr 2021 20:20 .....................
Allerlei straffe analyses nu over de opbouw van Van Aert - ook door meester Wuyts - maar vorige week wint die wel Gent-Wevelgem. Van Avermaet wordt vorige week afgeserveerd en die wordt hier derde met deze bezetting - dat vind ik pas een verrassing.
..................
Klopt, maar het één sluit het ander toch niet uit. Het wordt dan ondanks in plaats van dankzij.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 04 apr 2021 20:44

Allereerst even persoonlijk - ik ben heel blij voor Greg (family ties), da's een coureur door en door, legt zijn hart en ziel in zijn beroep, en heeft hier echt het maximum uit zijn koers gehaald. Het is jammer dat P-R niet doorgaat want da's eigenlijk het parcours wat hem het beste ligt.

Voor de rest: alweer een koers met veel spanning, waar met open vizier gekoerst wordt. En alweer is het DQS dat ervoor zorgt dat de sterkste individuele renners niet zomaar de koers onder controle kunnen houden. Opnieuw: ik ben zeker geen fanboy, maar wel een fan van de koers die hier wel erg van kan genieten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4446
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 04 apr 2021 20:48

fiedoo schreef: 04 apr 2021 20:02 Misschien moet hij ook iets minder te keer gaan op bepaalde hellingen, ik denk dat hij zowat op elke heling als eerste wou bovenkomen. Kost krachten en i dit echt nodig?
Koers hard maken?
Op het vlakke ga je niemand pijn doen, daar zijn de hellingen de ideale stukken voor.

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 04 apr 2021 20:50

lugosi schreef: 04 apr 2021 20:38 Als ik de beelden van VanVleuten herbekijk zie ik nergens de aanduiding voor en na de zone waar ze haar drinkbus weggooit.
Ook VdP ging blijkbaar in de fout.
Het lijkt me weer zo'n regel die men à la tête du client gaat toepassen.
Dankzij de duidelijke regels. Van Vleuten zou haar bidon naar een verzorger gegooid hebben (of dat dacht ze toch).

Van Sporza:
"Het reglement gaat als volgt: "Renners mogen geen etenswaren, bevoorradingszakken, drinkflessen, kleding, enz. overboord gooien buiten de door de organisator ter beschikking gestelde afvalzones."

"De renner kan wel flessen en kleding weggooien aan teamauto's of organisatievoertuigen of doorgeven aan het teampersoneel dat verantwoordelijk is voor de voeding van de renners."

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15760
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 04 apr 2021 20:53

daniel1975 schreef: 04 apr 2021 17:19 .....;;
Bla bla bla
Asgreen was gewoon de sterkste, in de semi finale was geen QS te zien.
In de volgwagen was er waarschijnlijk geen mens die vooraf had bedacht dat het een goed idee was om Asgreen samen met VDP te gaan laten sprinten.
Dan heb jij echt niet dezelfde koers gezien als ik.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 04 apr 2021 20:59

"Vreemd dat Kasper Asgreen vol mee naar de finish reed met Mathieu van der Poel? Niet voor wie er vrijdag bij was in het teamhotel van Deceuninck-Quick-Step. Asgreen had een uitgebreid gesprek met de sportieve staf van de ploeg. “We praten met Kasper over de toekomst”, aldus Patrick Lefevere. “En vermoedelijk heeft hij aanbiedingen van andere ploegen. Hij wilde weten wat wij nu van hem dachten en wat zijn positie binnen de ploeg is.”

De staf sprak in lovende bewonderingen en gaf aan dat hij in de toekomst hoog bovenaan staat in de klassieke pikorde. “Wat hij van ons gehoord heeft, moet Kasper zeker een boost hebben gegeven”, aldus Lefevere.

De sportieve leiding had maar één kanttekening: wat als Asgreen met echte snelle mannen als van Aert en Van der Poel naar de finish gaat? Niemand geloofde echt in zijn sprint. “Daarover was hij verontwaardigd”, aldus Lefevere. “Hij ging er tegenin: ‘ik ben er zeker van dat ik ze wel kan kloppen’. Hij wees op sprinten in Californië en de Ronde van Zwitserland, waar hij sprinten had gewonnen tegen snelle jongens, weliswaar niet in een sprint om de eerste plaats.”

Omdat Asgreen zo in zichzelf geloofde mocht hij in de Ronde vol mee rijden met Van der Poel. Hij bewees dat hij helemaal juist zat met de inschatting van zijn sprint. “Je zag dat hij heel zelfzeker was”, aldus Lefevere. “Waarom zouden we hem dan niet meer laten rijden. Hij maakte het prachtig af.”

Asgreen was bij Deceuninck-Quick-Step altijd het plan A in de Ronde. Meer dan Julian Alaphilippe. “Toen Julian deze week in België kwam, gaf hij aan dat hij niet had kunnen trainen zoals hij wilde”, zegt Lefevere. “Na zijn passage in Italië was hij te vermoeid. Van Mathieu van der Poel hoorde ik overigens precies hetzelfde. Maar Julian gaat door tot en met Luik. Dit kan de impuls geweest zijn die hij nodig had.”

Lefevere praat de komende weken verder met Asgreen over een contractverlenging: “Ik had die al eerder kunnen afronden, maar Kasper wilde nog een beetje praten. Dus ja, hij zal een stuk duurder geworden zijn. Ik heb dat al een paar keer aan mijn fles gehad.”

Bron: Het Nieuwsblad

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 04 apr 2021 21:02

De laatste wegwerpzone begon al vóór de laatste twee kilometer. Op de eerste foto zie je Van der Poel de eerste wegwerpbeweging maken. Daar zie je ook op de achtergrond twee motormannen staan, waarvan 1 met oranje helm.

Op de tweede foto zie je dezelfde motormannen nog net linksboven in beeld met daar achter nog net de groene vlag die het begin van de zone aangeeft.

Afbeelding

Afbeelding

bever
Forum-lid
Berichten: 2097
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 04 apr 2021 21:24

Den Greg...gestreden als een Leeuw vandaag !

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4562
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 04 apr 2021 22:13

Pelep schreef: 04 apr 2021 20:50

Dankzij de duidelijke regels. Van Vleuten zou haar bidon naar een verzorger gegooid hebben (of dat dacht ze toch).

Van Sporza:
......................................

Dus als je dacht dat het een verzorger is, dan is het ook goed? En daarbij aansluitend dan: als je denkt dat het een wegwerpzone is, volstaat dat dan ook?

Wat een onzin allemaal.

Geef ze desnoods een fikse boete maar ga toch (sommige wel, andere niet) geen renners/rensters uitsluiten.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16024
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 apr 2021 22:56

Op zich vind ik de regel wel goed. Ik heb mij altijd al geërgerd aan die constante stroom afval die uit het peloton kwam vliegen.
Maar waarom in hemelsnaam op 1 april invoeren? Begin er dan mee in de ronde van de Emiraten o.i.d. Dan is het geen ramp als je een keer teruggezet wordt in de uitslag en kan de jury wat oefenen, kan er "jurisprudentie" ontstaan.

Wel een mooie koers vandaag. Het zou het voorjaar van de grote drie worden maar dat viel wat tegen.
We hebben natuurlijk wel een heel zwaar najaar gehad. Voeg je daar nog een cross-seizoen aan toe, dan wordt het wellicht wat teveel.
Sowieso mag je je afvragen of het WK cross aan het eind van de winter thuishoort als je daar de grote namen van het klassieke voorjaar aan de start wil zien.
Campagnolo Ultra Dork

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12404
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 05 apr 2021 08:07

Mooie wedstrijd, mooie winnaar!

Hij deed het goed om achter vdp te beginnen. Ging er nooit achter rijden. Begon vroeg.
Mooie ontknoping, heerlijk. Zo zie je weer alleen door te rijden kan je winnen. Zo,n groep erachter die net niet rijd wint daarom ook niet. Heeft gewoon met vertrouwen te maken en ik denk veel minder vaak met tactiek.

Zo,n Haller, als ie dit nog een paar keer doet wint ie ook een keer een mooie koers.

Plaats reactie