Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2021

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 18 apr 2021 17:39

Wat een joke, die finishfoto....
Tja, zo gaat dat in een kermiskoers.
Is dat nu zo moeilijk om eens een deftige foto te laten zien?
Natuurlijk ben ik blij voor Wout, maar vond dat hele gedoe een grote wedstrijd niet waardig.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 18 apr 2021 17:46

Hehe eindelijk een foto... wel weer een rare foto..
2 rode lijnen en 1 witte maar waar ligt de finishlijn?

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 18 apr 2021 17:48

De hele foto is de finishlijn....

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 18 apr 2021 17:54

lugosi schreef: 14 apr 2021 18:15 Pidcock terecht de sterkste, dat VanAert echter niet inziet dat er ook zoiets bestaat als teveel.... tja.... Dat wordt lachen in de Amstel.
En?

hayes

hayes 18 apr 2021 18:01

Het beeld dat op tv getoond wordt is niet de officiële fotofinish volgens mij. En hij werd ook net te laat gestopt. Op het jurylid z'n gsm ziet het er anders uit. Ik ga er van uit dat ze in alle oprechtheid een beslissing genomen hebben.

Al begon ik eigenlijk verwachten dat ze een ex aequo gingen uitspreken.

Wat een bizarre ontknoping.
En Pidcock zal nog veel mooie koersen winnen :shock:
Wij Belgen gaan die vanaf nu ook als halve Belg claimen. ;) :lol: Hij woont de helft van het jaar in België en heeft een Vlaamse coach.

Afbeelding

Niet moeilijk dat Tom het niet haalt, die z'n spaken zijn helemaal naar de vaantjes ;)
Laatst gewijzigd door hayes op 18 apr 2021 18:30, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
ddetaey
Forum-lid
Berichten: 481
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:55

Gebruikersavatar ddetaey 18 apr 2021 18:27

Gemeten aan publiciteitswaarde is Wout in ieder geval de beste investering die Jumbo-Visma ooit heeft gedaan
Dirk
Laatst gewijzigd door ddetaey op 18 apr 2021 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 18 apr 2021 18:45

Voor mij was het gewoon gelijk!! Als je zo lang moet treuzelen en vervolgens met een vage foto van een foto op een gsm moet komen om een winnaar uit te roepen zoek je het echt wat te ver denk ik.
Beide waren overduidelijk even snel, sterk en goed. Dan ook gewoon beide als winnaar uitroepen lijkt me.

Verder vond ik het een slap aftreksel van wat een klassieker hoort te zijn; vrij kort, een soort wk parcours ipv een klassieker en bere saai zo zonder publiek.
Stel het dan gewoon uit naar een later tijdstip.
Na de mist editie van 2005 toen er geen enkel beeld uit koers kwam is dit wel de minst memorabele editie. Het koersverloop op zich was nog wel aardig maar het was voor mij niet een echte klassieker, kermiskoers vind ook weer wat te veel gezegd maar klassieker nee...
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 18 apr 2021 19:14

    afrit13 schreef: 18 apr 2021 17:48 De hele foto is de finishlijn....
    Dat is me bekend, maar wat is de witte lijn dan?

    Gebruikersavatar
    Ernie C.
    Forum-lid HC
    Berichten: 16063
    Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

    Gebruikersavatar Ernie C. 18 apr 2021 19:34

    Enzzo schreef: 18 apr 2021 18:45 Voor mij was het gewoon gelijk!! Als je zo lang moet treuzelen en vervolgens met een vage foto van een foto op een gsm moet komen om een winnaar uit te roepen zoek je het echt wat te ver denk ik.
    Beide waren overduidelijk even snel, sterk en goed. Dan ook gewoon beide als winnaar uitroepen lijkt me.

    Verder vond ik het een slap aftreksel van wat een klassieker hoort te zijn; vrij kort, een soort wk parcours ipv een klassieker en bere saai zo zonder publiek.
    Stel het dan gewoon uit naar een later tijdstip.
    Na de mist editie van 2005 toen er geen enkel beeld uit koers kwam is dit wel de minst memorabele editie. Het koersverloop op zich was nog wel aardig maar het was voor mij niet een echte klassieker, kermiskoers vind ook weer wat te veel gezegd maar klassieker nee...
    Op die finishfoto is toch duidelijk te zien dat Wout een paar mm verder is?

    En nee, het is niet de meest memorabele goldrace maar ik ben blij dat het gelukt is om in deze tijd nog een aantrekkelijke koers met een zeer goed deelnemersveld te organiseren. Met het wegvallen van P-R zou het gat op de kalender wel erg groot zijn geworden.

    Het was ook verre van de saaiste Goldrace, alhoewel dat nog niet veel hoeft te betekenen.
    Campagnolo Ultra Dork

    Gebruikersavatar
    Kiekeboe
    Forum-lid
    Berichten: 2426
    Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
    Locatie: West-Vlaanderen (B)

    Gebruikersavatar Kiekeboe 18 apr 2021 19:40

    4-1000ste van een seconde was het verschil hoor ik net op het journaal, closer kan haast niet
    Hoe hebben ze dat gemeten?

    lugosi
    Forum-lid HC
    Berichten: 4612
    Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

    lugosi 18 apr 2021 19:53

    Kiekeboe schreef: 18 apr 2021 19:40 4-1000ste van een seconde was het verschil hoor ik net op het journaal, closer kan haast niet
    Hoe hebben ze dat gemeten?
    Dat wordt niet gemeten, dat wordt berekend. (zie de uitleg bij het topic over de Brabantse pijl voor vrouwen waar ook discussie was over de fotofinish).

    lugosi
    Forum-lid HC
    Berichten: 4612
    Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

    lugosi 18 apr 2021 20:09

    Enzzo schreef: 18 apr 2021 18:45 Voor mij was het gewoon gelijk!! Als je zo lang moet treuzelen en vervolgens met een vage foto van een foto op een gsm moet komen om een winnaar uit te roepen zoek je het echt wat te ver denk ik.
    ...........
    Diegene die wint is diegene die eerst over de lijn komt, en nee ze kwamen niet gelijk over de lijn. Als je zoals uitgelegd in het topic Vrouwenwielrennen over de fotofinish begrijpt hoe zo'n foto werkt dan is het duidelijk dat ook een klein verschil duidelijk te zien is op de foto.
    Als de waarde die hier genoemd wordt juist is (4 duizendste van sec) dan zou er geen fotofinish nodig zijn geweest.
    Vermoedelijk bedoelt men 0.0004 seconden (tienduizendste van sec), waarbij het verschil bij bijvoorbeeld een sprintsnelheid van 65 km/h ongeveer 7 mm zou zijn. Niet veel maar toch meer dan voldoende om het verschil te zien. (als ik me niet vergis heb ik in mijn schooltijd lang geleden geleerd dat het oplossend vermogen van de ooglens ongeveer 0.1 mm is.) Hij had nog ruim overschot genoeg dus.... :mrgreen:

    Plaats reactie