Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2021

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 22 jun 2021 14:00

En zo zijn er ook renners die na passage bij PatLef niet minder en misschien wel beter geworden zijn:
Kwiatkowski, Michael Rogers, Uran, Poels, Cataldo, Mas, De Plus, Narvaez, Schachmann, Dan Martin, De La Cruz, Trentin, Garcia Cortina, Verona, ....

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 22 jun 2021 14:13

RobertvD schreef: 22 jun 2021 14:00 En zo zijn er ook renners die na passage bij PatLef niet minder en misschien wel beter geworden zijn:
Kwiatkowski, Michael Rogers, Uran, Poels, Cataldo, Mas, De Plus, Narvaez, Schachmann, Dan Martin, De La Cruz, Trentin, Garcia Cortina, Verona, ....
Sssst, dat past niet in het verhaal dat Saint Patrick alwetend is ;)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 22 jun 2021 14:22

En had Thomas De Gendt niet zijn slechtste jaar als prof by Lefevre? Bakelants ditto?

(edit) sommige renners reden zo slecht in de ploeg van Lefevre dat we (bijna) vergeten zijn dat ze er ooit gereden hebben. ;)

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 22 jun 2021 17:40

Wat De gendt betreft ; ik heb dat voorspelt die man is gesteld op zijn vrijheid (en eigenzinnigheid = niks mis mee) dat die bij het strikte gedragspatroon niet zou passen. Die wil zelf zijn momentum kiezen.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 22 jun 2021 21:06

timo2.0 schreef: 22 jun 2021 12:15
TL@ schreef: 22 jun 2021 11:50Als je een werknemer veel geld betaald en hij verkiest het om thuis te blijven zitten, ben je toch terecht 'ambetant'
Als jij een werknemer hebt die ziek thuis zit, ga jij dan ook in de media rondtoeteren dat je niet kan bewijzen dat hij niet ziek is om hem vervolgens zwart te maken door hem als aansteller weg te zetten?
"""Naar 6 juni om precies te zijn, drie dagen voor de start van de Ronde van België. “Die dag had Sam bij hem thuis blijkbaar zijn knie tegen zijn stuur gestoten”, doet Lefevere het verhaal. “Alleen: hij heeft dat toen tegen niemand verteld. De dinsdag daarop kwam hij aan in België en ging de ploeg een trainingsritje maken. Maar Sam zei dat hij door die pijnlijke knie niet kon rijden, waarop onze ploegdokter Yvan Vanmol hem naar huis stuurde met de opdracht om vijf dagen te rusten. Mark Cavendish zou in zijn plaats dan de Ronde van België rijden.”

De verhaaltjes van Bennett

Maar Bennett negeert het advies van zijn ploeg en rust helemaal niet. “Achter de rug van de ploeg werkte hij thuis in Monaco samen met een kinesist, die hem wél deed trainen. Toen hij even later wel weer mocht fietsen, vroegen we hem of hij de training had hervat. Hij beweerde van wel, maar dat bleek niet te kloppen. We vroegen hem zelfs om zijn gps uit te lezen en ons zijn trainingsdata te bezorgen, maar toen werkte zijn computer naar eigen zeggen niet.” En zo gaat het even verder: tegen coach Koen Pelgrim beweert Bennett dat hij wel getraind heeft, tegen ploegdokter Philip Jansen vertelt hij het tegendeel. “Uiteindelijk heb ik gezegd dat het zo niet verder kon en dat hij naar België moest komen”, vervolgt Lefevere. Maar ook dat blijkt niet van een leien dakje te lopen. “Hij moest vanochtend (gisterochtend, red.) om 8 uur in Herentals zijn en zou gisteravond (zondagavond, red.) een vlucht naar Brussel nemen. Maar dan liet hij plots weten dat het vliegtuig vertraging had. Dat klopte ook, maar nadien vertelde hij ook dat er een overboeking was geweest en dat hij dus niet mee kon vliegen. Vanmorgen was er dan geen vlucht meer en zo ging dat maar verder. """ Telefonisch zou hij ook niet meer te bereiken zijn

Dus toch nog een iets ander verhaal dan enkel een "zieke werknemer".
Laatst gewijzigd door fiedoo op 22 jun 2021 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

hayes

hayes 22 jun 2021 21:07

mrcoffee schreef: 22 jun 2021 11:09
Kiekeboe schreef: 22 jun 2021 09:54
daniel1975 schreef: 21 jun 2021 20:38 https://sporza.be/nl/2021/06/21/lefever ... 283739775/

Die man wordt hoe langer hoe onbeschofter.
Ik heb net het artikel gelezen, en zo onbeschoft vind ik het niet.
Ik vind het eigenlijk helemaal niet onbeschoft. Ik zou er niet te veel achter zoeken.
Begrijpend lezen is voor Belgen en Nederlanders blijkbaar niet helemaal hetzelfde. ;)
Nou..... Als ik het zo lees brandt onze vriend Patrick een renner openbaar af en zet hem neer als een faalhaas. Het lijkt mij dat je dit soort dingen in een team bespreekt en niet via de pers op deze manier de vuile was gaat buiten hangen. Ik vind dat niet getuigen van een gezonder werkgever/werknemer relatie maar regelrechte intimidatie.
En jij weet dat dit NIET intern besproken is? Als ze Bennet al te spreken krijgen...
Bennet verdient heel goed z'n geld vermoed ik, en daar hoort iets tegenover te staan. Prestaties (die heeft Bennet duidelijk al geleverd) maar evengoed loyauteit, oprechtheid en transparantie. Als ik de historie lees, dan is Bennet zichzelf op de reservebank aan het zetten voor de rest van het seizoen.

Lefevere heeft een grote mond ja. Meestal heeft hij het ook bij het rechte eind. Maar hij is net loyaal tegenover z'n renners als ze loyaal terug zijn. Ze weten wat er van hen verlangd wordt. Ze weten dat er geen contracten van lange duur afgesloten worden met renners op leeftijd. Velen willen er blijven rijden.

Hij weet toch met een 'beperkt' (al is dat heel relatief) budget z'n team op het bovenste schavotje te hijsen.
Laatst gewijzigd door hayes op 22 jun 2021 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 jun 2021 21:13

Dan nog: als ik een geschil heb met een medewerker moet ik op eieren lopen.
Wat heeft het voor nut om dit in de pers te gaan roeptoeteren?
Less is bore

hayes

hayes 22 jun 2021 21:20

Om Bennet even de ernst van de situatie duidelijk te maken? Want dat lukt duidelijk niet intern. Je weet ook niet op welke manier dit ter sprake is gekomen. Dat kan net op het einde van een interview zijn waar de journalist een stukje van 20-30 seconden uitsmeert in een artikel.

De onderhandelingen over eventuele verlenging bij DQS heeft Bennet ook laten verprutsen door een makelaar. Dat blijkt niet echt fair verlopen te zijn. En als je dan nog eens tegen je werkgever begint liegen...

Ik ga hier even puur gokken/gissen.
Ik heb het vermoeden dat Bennet een heel onzekere jongen is, die zichzelf in de nesten gewerkt heeft. Hij begint liegen en moet dan verder liegen.

Als mijn werkgever mij 0,5-1 miljoen euro (?) betaalt, dan doe ik wat die zegt.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 23 jun 2021 11:41

Hayes, het is exemplarisch hoe Patrick te werk gaat.
Zo ook bijvoorbeeld het publiekelijk affikken van Almeida... Nee Jao, we kennen alle waarden en als je je best niet doet zetten we je fiets wel in de camion....
Cavendish had hij ook al afgefikt en na het afbranden van Bennett weer in genade aangenomen en weer op een voetstuk gezet.

Echt geweldige kerel die Patrick Lefevre.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7959
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 jun 2021 11:58

Waar haal je die kennis vandaan? Zijn dat niet gewoon je eigen conclusies op basis van de summiere informatie die je in de media hoort en ziet?
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 23 jun 2021 12:06

Enzzo schreef: 23 jun 2021 11:58 Waar haal je die kennis vandaan? Zijn dat niet gewoon je eigen conclusies op basis van de summiere informatie die je in de media hoort en ziet?
Da's nu net het punt. Lefevere zet zijn renners telkens opnieuw te kakken in de media. Een zeer bedenkelijke manier om met je renners om te gaan als je het mij vraagt.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3375
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 23 jun 2021 12:19

mrcoffee schreef: 23 jun 2021 11:41
Cavendish had hij ook al afgefikt
Dat moet ik gemist hebben, waar en hoe?
Afbeelding

Plaats reactie