Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2021

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 19 okt 2021 01:12

De rechtse onderbuik borrelt weer op bij de gebruikelijke forumleden en die beginnen weer onzin uit te kramen. Maar volgens mij gaat het hier over Opi-Omi en het huidige wielerseizoen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 19 okt 2021 07:09

Contextualisering van een strafmaat heeft niets met rechtse onderbuik (niet inhoudelijk) te maken. Het is een goede zaak dat strafmaten tussen verschillende zaken vergeleken worden, het toont de relativiteit en casuïstiek van de rechtspraak aan . Dat kan je best een pijnpunt noemen omdat het niet gecreëerd wordt door de wetgever maar een gevolg is van de rechterlijke vrijheid. Op termijn wordt deze visie van Montesquieu een existentieel probleem van het democratische paradigma.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 okt 2021 10:19

”als je niet weet wat uitstel betekend” (sic)
De suggestie dat ik niet zou weten wat “met uitstel” bedoeld wordt snap ik niet zo goed. (Mijn Vlaams is uitstekend)

Waar het mij om gaat qua disproportioneel is dat iemand met deze veroordeling een strafblad heeft en dus nooit meer een baan bij de overheid of het onderwijs kan krijgen om maar iets te noemen.

Ik vind het schandelijk dat UCI en/of ASO via deze weg een precedent probeert te creëren.

En ja de strafeis komt van het OM maar het proces komt voort uit eerder genoemde partij.
Ze zouden de klacht in kunnen trekken.
Do or don’t, there is no try

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 19 okt 2021 10:38

lugosi schreef: 19 okt 2021 07:09 Contextualisering van een strafmaat heeft niets met rechtse onderbuik (niet inhoudelijk) te maken. Het is een goede zaak dat strafmaten tussen verschillende zaken vergeleken worden, het toont de relativiteit en casuïstiek van de rechtspraak aan . Dat kan je best een pijnpunt noemen omdat het niet gecreëerd wordt door de wetgever maar een gevolg is van de rechterlijke vrijheid. Op termijn wordt deze visie van Montesquieu een existentieel probleem van het democratische paradigma.
Toch hebben groepsverkrachting, "onze wereldvreemde rechters" en "chemische castratie" helemaal niets met een rechtszaak in Brest te maken. Montesquieu heeft nooit bedoelt dat de strafmaat van een 31-jarige vrouw, die met een allez opi omi bordje een paar wielrenners ten val bracht, ten gunste van het contextualiseren van een strafmaat wordt vergeleken met die van groepsverkrachters in België. Dan sleep je letterlijk de rechtse onderbuikgevoelens er bij de haren bij in een topic over wielrennen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 19 okt 2021 10:52

Enzzo schreef: 19 okt 2021 10:19 ......
Ik vind het schandelijk dat UCI en/of ASO via deze weg een precedent probeert te creëren.

En ja de strafeis komt van het OM maar het proces komt voort uit eerder genoemde partij.
Ze zouden de klacht in kunnen trekken.
Nogmaals, UCI is geen speler hierin.
ASO heeft zijn klacht al weken geleden ingetrokken.
De rennersvakbond CPA heeft de aanklacht laten staan.
https://www.wielerflits.nl/nieuws/renne ... omi-vrouw/

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 okt 2021 13:30

ah kijk, dat had ik nog niet gelezen. Thanks.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 04 nov 2021 10:18

Campenaerts blijft de snelste over een uurtje op een wielerbaan. Dowsett klopt wel Wiggins zijn tijd maar komt toch vrij veel te kort om Victor te kloppen. (ruim 500meter)

Toch een en goei coureurke, die Victor Campenaerts ;-)

https://www.wielerflits.be/nieuws/victo ... -bezit-is/
Afbeelding

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 04 nov 2021 10:44

TL@ schreef: 04 nov 2021 10:18 Campenaerts blijft de snelste over een uurtje op een wielerbaan. Dowsett klopt wel Wiggins zijn tijd maar komt toch vrij veel te kort om Victor te kloppen. (ruim 500meter)

Toch een en goei coureurke, die Victor Campenaerts ;-)

https://www.wielerflits.be/nieuws/victo ... -bezit-is/
tja Campenaerts, ik ben er fan van maar hoe goed is hij eigenlijk? Moeilijk in te schatten denk ik en misschien wordt hij nog wat onderschat. Zijn uurrecord staat er in elk geval.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 04 nov 2021 11:40

Dowsett is nu ook niet de allergrootste tijdrijder op dit ogenblik.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 04 nov 2021 11:49

Campenaerts heeft aangetoond dat je niet de grootste tijdrijder moet zijn om een goeie werelduurprestatie neer te zetten.
Het zit meer in wat je er in wil investeren, kwa tijd, voorbereiding, kostprijs, seizoensopoffering etc....
Weinig goede tijdrijders zijn bereid om hun seizoen daaraan op te offeren.
Al zijn de kwaliteiten van een Ganna wellicht zo groot dat die het met een beperkte voorbereiding toch zal verpulveren volgend jaar. Campenaerts verwacht zelf voor Ganna een afstand van boven de 57 km.

Opvallend was toch hoe Dowsett de eerste minuten na zijn poging compleet van de kaart was en eigenlijk zelfs niet meer kon stappen. Toch hoedje af voor zijn poging, inzet en de goede doelen die hij erin betrok.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6056
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 04 nov 2021 12:41

lugosi schreef: 04 nov 2021 11:49
Opvallend was toch hoe Dowsett de eerste minuten na zijn poging compleet van de kaart was en eigenlijk zelfs niet meer kon stappen.
Nou kan dat ook optreden na 3 rondjes sprinten natuurlijk...

https://nos.nl/artikel/2392849-hoogland ... e-gekregen
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 04 nov 2021 13:31

Ik ben ook fan van Campenaerts hoor. Als tijdrijder was hij best goed (maar conditioneel echt niet wereld top) en heeft mooie resultaten gereden met dat werelduurrecord als kers op de taart.
Zijn omscholing tot 'klassiek' type vind ik geniaal. Ik zie hem echt graag bezig.

Moest Ganna volgend jaar er echt eens voor gaan zitten, zullen we zien hoe straf die afstand van Campenaerts echt was.
Afbeelding

Plaats reactie