Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2021

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37363
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 mei 2021 09:28

Pelep schreef: 07 mei 2021 09:11
bakboord1 schreef: 07 mei 2021 08:55 Hier zie je de hand van de teamleider maar weer eens. Maar hoe geliefd is Lefevre eigenlijk in België?
In Nederland totaal niet maar ik vraag me af hoe dit in België is. Is hij daar een held of kotsen ze hem daar ook uit?
Goh, 't is vooral speciaal hoe het altijd de fout is van Lefevere. Volgens mij ligt hij ook aan de oorzaak van Corona.
In dit geval niet zo bijzonder toch, gezien de oorlogstaal uit de mond van Patlev?
Ongeacht of je hem nu wel of niet moet, de manier van communiceren is niet sjiek geweest. Al helemaal niet omdat zijn sprinters ook lang niet altijd clean sprinten.
Less is bore

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 07 mei 2021 09:28

RobertvD schreef: 07 mei 2021 08:14 Groenewegen heeft, bij mijn weten, niks over de inhoud van het gesprek naar buiten gebracht.

Jakobsen verwijt Groenewegen dat die, tegen de afspraak, over de inhoud van het gesprek heeft gesproken.

Jakobsen zegt dat hij dat niet zal doen, zoals afgesproken, en begint vervolgens over de inhoud van het gesprek. :?
Precies dat ja, ik kan me van de eerdere berichtgeving alleen voor de geest halen dat Groenewegen iets noemde van dat ze beiden hun hart hebben kunnen luchten.
Jakobsen gaat er dus eigenlijk zelf nu meer op in dan Groenewegen heeft gedaan.
(of nou ja, hij geeft aan wat er niet is gezegd)

Ik moet bekennen dat ik het wel jammer vind; het idee van zo'n gesprek om nader tot elkaar te komen stond me meer aan dan het moddergooien wat nu weer gebeurt
(natuurlijk niet direct de schuld van Patje L, maar wel geheel in stijl van de ploeg ;) :lol: )


daniel1975 schreef: 07 mei 2021 09:28
In dit geval niet zo bijzonder toch, gezien de oorlogstaal uit de mond van Patlev?
Ongeacht of je hem nu wel of niet moet, de manier van communiceren is niet sjiek geweest. Al helemaal niet omdat zijn sprinters ook lang niet altijd clean sprinten.
Als je dan leest wat voor misselijkmakende teksten er op "social" media richting Groenewegen geuit worden en dat hij zelfs een strop thuisbezorgd heeft gekregen, dan mag Lefevere zich er volgens mij wel eens bewust van worden dat hij dit met zijn harde taal mede veroorzaakt.

Tuurlijk hoeft Groenewegen niet de hand boven het hoofd gehouden worden en zijn de idioten die deze bedreigingen uiten zelf verantwoordelijk voor hun acties, maar door bepaalde uitingen in de media wordt dit wel enigszins aangespoord :dislike:

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6056
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 07 mei 2021 10:14

RobertvD schreef: 07 mei 2021 08:14 Groenewegen heeft, bij mijn weten, niks over de inhoud van het gesprek naar buiten gebracht.

Jakobsen verwijt Groenewegen dat die, tegen de afspraak, over de inhoud van het gesprek heeft gesproken.

Jakobsen zegt dat hij dat niet zal doen, zoals afgesproken, en begint vervolgens over de inhoud van het gesprek. :?
Precies deze gedachte had ik ook.
Groenewegen bleef ontzettend op de vlakte over het gesprek - waar uiteraard naar gevraagd werd door een journalist.

Wat voor het kamp quickstep natuurlijk jammer is, want een (halve) schuldbekentenis had juridisch gezien wel lekker geweest. En misschien dat men daarom nu alsnog - via de instagram van Jacobsen, duidelijk willen maken dat dit nog altijd niet is gebeurd. En de publieke excuses in zo'n interview is natuurlijk net niet een persoonlijk excuses.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 07 mei 2021 10:19

Een excuus is nu net het allerminste dat je mag verwachten na zo'n incident.

Los van alles, is dat het enige fatsoenlijke dat je als mens nog kan doen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8290
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 07 mei 2021 10:26

TL@ schreef: 07 mei 2021 10:19 Een excuus is nu net het allerminste dat je mag verwachten na zo'n incident.

Los van alles, is dat het enige fatsoenlijke dat je als mens nog kan doen.
Totdat je het niet mag van de juristen.

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 07 mei 2021 11:11

TL@ schreef: 07 mei 2021 10:19 Een excuus is nu net het allerminste dat je mag verwachten na zo'n incident.

Los van alles, is dat het enige fatsoenlijke dat je als mens nog kan doen.
De context is belangrijk. Als Jakobsen en Groenewegen met zijn tweeen een kopje koffie drinken dan ben ik het helemaal met je eens.

Als het gaat om een vergadering met een heel legertje advocaten met als doel om een juridische zaak te bespreken, dan zal ieder woord vantevoren gewogen zijn. Groenewegen zal niks mogen zeggen dat geinterpreteerd kan worden als een schuldbekentenis. Jakobsen zal niks mogen zeggen dat geinterpreteerd kan worden als dat de schuld niet (geheel) bij Groenewegen ligt (maar bij de organisatie, bij de UCI, bij zichzelf, etc)

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 07 mei 2021 11:53

Dit is een bewuste actie van Lefevere. Een Groenewegen ik goede doen kost zijn ploeg veel overwinningen.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37363
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 mei 2021 12:09

Als ik zo de reacties her en der lees, hebben Fabio en zijn PL het aardig verpest nu. Algemene opinie is dat het puur ivm geld is en dat Lefevere er achter zit.
Niet zo’n slimme actie, Dylan zou hier nog wel eens weinig last van kunnen hebben en de publieke opinie in zijn voordeel krijge. Zijn collega’s in het peloton kennen patlev&co ook al langer.
Less is bore

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2018
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 07 mei 2021 12:12

Dat is de iets meer ingevoerde opinie hier met een rechtszaak in het achterhoofd.
Ik vermoed dat dit buiten dit forum iets anders ligt en men denkt: “Wat een lul is die Dylan. Niet eens een excuus.”

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 07 mei 2021 12:30

RobertvD schreef: 07 mei 2021 11:11
TL@ schreef: 07 mei 2021 10:19 Een excuus is nu net het allerminste dat je mag verwachten na zo'n incident.

Los van alles, is dat het enige fatsoenlijke dat je als mens nog kan doen.
De context is belangrijk. Als Jakobsen en Groenewegen met zijn tweeen een kopje koffie drinken dan ben ik het helemaal met je eens.

Als het gaat om een vergadering met een heel legertje advocaten met als doel om een juridische zaak te bespreken, dan zal ieder woord vantevoren gewogen zijn. Groenewegen zal niks mogen zeggen dat geinterpreteerd kan worden als een schuldbekentenis. Jakobsen zal niks mogen zeggen dat geinterpreteerd kan worden als dat de schuld niet (geheel) bij Groenewegen ligt (maar bij de organisatie, bij de UCI, bij zichzelf, etc)
NEE: een excuus tout-court. Je heb bijna iemand vermoord (niet opzettelijk, maar toch) dus het minste waar je mee kan komen, is een oprecht excuus.
Het is toch duidelijk dat Groenwegen schuldig is, als je dan zelfs je excuses niet kan aanbieden dan zijn die 9 maanden schorsing blijkbaar niet genoeg geweest.
daniel1975 schreef: 07 mei 2021 12:09 Als ik zo de reacties her en der lees, hebben Fabio en zijn PL het aardig verpest nu. Algemene opinie is dat het puur ivm geld is en dat Lefevere er achter zit.
Niet zo’n slimme actie, Dylan zou hier nog wel eens weinig last van kunnen hebben en de publieke opinie in zijn voordeel krijge. Zijn collega’s in het peloton kennen patlev&co ook al langer.
Dat denk ik niet, dat is de 'waarheid' die jij graag wilt geloven en die hier in dit topic heerst.

Ik denk dat er in het peloton net veel respect is voor Lefevre (en dat bijna iedereen wel bij hem wil rijden/werken, zelfs als ze daarvoor minder betaald worden)
Afbeelding

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 07 mei 2021 12:55

TL@ schreef: 07 mei 2021 12:30 NEE: een excuus tout-court. Je heb bijna iemand vermoord (niet opzettelijk, maar toch) dus het minste waar je mee kan komen, is een oprecht excuus.
Het is toch duidelijk dat Groenwegen schuldig is, als je dan zelfs je excuses niet kan aanbieden dan zijn die 9 maanden schorsing blijkbaar niet genoeg geweest.
Moord is per definitie opzettelijk.

Jij vindt het duidelijk dat Groenewegen schuldig is. Maar schuldig aan wat precies (juridisch gezien)?

Ik vind dat Groenewegen een valpartij veroorzaakt heeft.... met heel ernstige gevolgen. Maar dat is niet waar die advocaten op uit zijn.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 07 mei 2021 13:24

TL@ moet wellicht de definitie van "moord" nog eens helder krijgen.
Titel XIX. Misdrijven tegen het leven gericht
Artikel 289
Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.
https://maxius.nl/wetboek-van-strafrecht/artikel289
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie