Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2021

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 23 jun 2021 12:26

https://www.cyclingnews.com/news/chris- ... ays-adams/

Gaat volgens mijn info waarschijnlijk ook effectief gebeuren..
Afbeelding

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2724
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 23 jun 2021 13:32

Enzzo schreef: 23 jun 2021 11:58 Waar haal je die kennis vandaan? Zijn dat niet gewoon je eigen conclusies op basis van de summiere informatie die je in de media hoort en ziet?
Misschien ben ik slecht in begrijpend lezen maar dit is Patrick over cavendish heeft gezegd. Niet echt vleiend...... Maar wellicht kunnen Raven en Enzzo mij dit beter duiden?
Cavendish wist eerder dit jaar nog drie etappes te winnen in de Ronde van Turkije, waarna hij de loftrompet stak over Lefevere en ook andersom was het zeer positief. Die sfeer lijkt nu compleet omgeslagen te zijn. In gesprek met de site Bici.pro laat de Belgische ploegbaas van Deceuninck-Quick-Step zich op niet mis te verstane wijze uit over de Britse sprinter: 'Cavendish, wie is dat?'

Lefevere doelt met name op de makkelijke opgave van Cavendish in de Ruta del Sol. In de etappekoers die door Andalusië gaat, stapte hij na drie etappes af en daar was zijn ploegbaas niet van gediend. 'Hij stopte zomaar in de derde etappe. Toen was het volgens hem geen race voor sprinters. Vervolgens wist André Greipel de etappe daarna op zijn naam te schrijven.' Op de vraag of Cavendish de Tour de France gaat rijden, is Lefevere dan ook kort. 'WIE? Cavendish? De Tour is nu misschien te zwaar voor hem.'
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrenn ... qs-in-2022

En de echte bron:
Porterete anche Cavendish al Tour?
Chi?

Cavendish, Mark Cavendish…
Sì, avevo capito. Mark ha fatto poche corse, è stato anche sfortunato, perché alcune che doveva fare sono state cancellate. Si è ritirato alla terza tappa della Vuelta Andalucia, dicendo che non era una corsa per velocisti e il giorno dopo ha vinto Greipel. Il Tour forse è troppo duro per lui ora.
https://bici.pro/focus/incontri/lefever ... a-il-capo/
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 jun 2021 13:56

Dat originele Italiaanse stukje is behoorlijk wat genuanceerder dan de “vertaling” van In de leiderstrui.
Maargoed. Je mag als ploegbaas best wel eens wat zaken benoemen denk ik. De vraag is inderdaad wel of je dat in het opbaar moet doen of beter binnenskamers houdt.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 23 jun 2021 13:57

Dank voor de link. Ik volg de Belgische wielerpers toch wel op de voet en had hier niks van gelezen. Het lijkt me allemaal ook niet zo expliciet als wat jij tussen de regels wil lezen.

Ik ben het verder wel eens trouwens dat Lefevere veel te veel dingen de pers ingooit. Zeker als in zijn ogen de bruggen (tussen hem en de renner) al verbrand zijn, verliest hij op dat gebied al eens de pedalen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2724
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 23 jun 2021 14:54

Laat we het er maar bij houden dat naar mij mening dit een management stijl is die behoorlijk autoritair en opportunistisch is en gericht is op verdeel en heers om "de renners scherp te houden". (Want anders is de uitgang daar...)
Ik zou liever de vuile was intern houden en de pers laten voor wat deze is voordat je spijt krijgt van dingen die je in de media hebt lopen roepen en mogelijk relaties hebt beschadigd. Je verwoordt het wel erg mooi raven14 :)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 jun 2021 23:45

Mee eens MRCOFEE.
Je huiselijke geschillen via de media proberen op te lossen is gewoon niet chique!
Feit blijft natuurlijk wel dat de media vaak zaken ietwat vertekend of toch wat eenzijdig weergeven.
Meneer Patrick heeft vele kanten, waaronder wat mij betreft een aantal goede, maar dit is wel een wat mindere kant van hem
Do or don’t, there is no try

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 24 jun 2021 09:35

Eens, en het is meer regel dan uitzondering bij PL
Dat je iemand een keer via de pers probeert te prikkelen kan, maar achteraf afbranden is iets anders.

Hij zal best iets goeds doen, je zou eens renners moeten vragen wat ze van hem vinden en dan die op een goede manier vertrokken zijn of er nog rijden.

Onze Louis oogt ook als een complete idioot op TV, zeer vermakelijk overigens.
Maar spelers zijn vrijwel allemaal heel lovend over hem, zelden een slecht verhaal.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 24 jun 2021 09:55

Verschil met "onze" Louis is dat deze (naar het schijnt) juist op deze manier zijn spelersgroep ontziet; doordat hij bewust altijd de verbale strijd met de media opzoekt, gaat alle aandacht naar deze act en blijft de selectie min of meer buiten schot.
Eén of andere Portugees doet hetzelfde.

Volgens mij is dit iets wezenlijk anders dan iemand in je selectie openlijk afvallen.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2724
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 24 jun 2021 11:13

Breaking news: Vino ontslagen bij Astana!

https://www.wielerflits.nl/nieuws/alexa ... mier-tech/
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 24 jun 2021 12:30

Rommelt daar al wat langer tussen de oorspronkelijke cowboys en de huidige Canadese invloeden toch?

(oud-ploegleider-doet-boekje-open-over-astana-premier-tech)

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5017
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 24 jun 2021 23:20

Oeii.. jaren zoveel risico gelopen met koersen en dan gebeurd het buiten de sport..

https://www.telegraaf.nl/sport/15140409 ... ig-ongeluk

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 25 jun 2021 16:51

wasbeer2006 schreef: 24 jun 2021 09:35 Eens, en het is meer regel dan uitzondering bij PL
Dat je iemand een keer via de pers probeert te prikkelen kan, maar achteraf afbranden is iets anders.

Hij zal best iets goeds doen, je zou eens renners moeten vragen wat ze van hem vinden en dan die op een goede manier vertrokken zijn of er nog rijden.

Onze Louis oogt ook als een complete idioot op TV, zeer vermakelijk overigens.
Maar spelers zijn vrijwel allemaal heel lovend over hem, zelden een slecht verhaal.
Bij de renners die bij PL vertrokken zijn zijn er weinig tot niemand die zich negatief uitlaten over hem, ik ken er toch geen. Wat dat afzeiken in de pers betreft betwijfel ik ook of dat wel iets opbrengt en is meestal niet zo netjes. Natuurlijk komen er vragen van journalisten die willen weten waarom de groene trui en beste spurter van het ogenblik niet naar de tour gaat/mag. Moet je dan iemand gaan sparen die duidelijk heeft getoond dat hij lak heeft aan de ploeg en aan zijn verplichtingen?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie