Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2021

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 27 apr 2021 17:38

daniel1975 schreef: 27 apr 2021 17:02 Ik was wellicht wat kort door de bocht, sorry daarvoor.
Maar hoe QS zich uitspreekt over DG is natuurlijk ook beneden peil, met de ploegleider voorop.
Dan ben ik blij dat hij en Jakobsen een goed gesprek hebben gehad.
Die ontmoeting zal de gemoederen bij de anderen ook wel doen bedaren.

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 27 apr 2021 18:07

Eens met Daniel1975 zijn reactie. Hopelijk beide Nederlandse topsprinters snel weer op niveau.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 apr 2021 20:29

daniel1975 schreef: 27 apr 2021 17:02 Ik was wellicht wat kort door de bocht, sorry daarvoor.
Maar hoe QS zich uitspreekt over DG is natuurlijk ook beneden peil, met de ploegleider voorop.
Dan ben ik blij dat hij en Jakobsen een goed gesprek hebben gehad.
:winkthumb:

moest de uci nu nog nieuwe onaanvaardbare feiten tijdens het spurten bestraffen zoals het moet het voorval zou nog zijn nut gehad hebben, maar uci en rechtlijnig handelen?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6056
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 28 apr 2021 14:15

Pelep schreef: 27 apr 2021 17:28 Het blijft bijzonder, hoe een bericht over Dylan Groenewegen terug neerkomt op DQS. Je houdt het soms.niet voor mogelijk.
Bijzonder?
Die vent komt terug van een schorsing omdat hij een renner van DQS de hekken in heeft gereden. Hoe is het dan bijzonder dat met zijn terugkomst ook die ploeg besproken raakt? Zeker gezien de manier van communiceren en moddergooien dat heeft plaatsgevonden.

Wat écht bijzonder is, is dat het onderwerpje falende UCI met betrekking tot rennersveiligheid nog niet even weer ter sprake is gekomen. Want dat was met sprint in dalende lijn, losse hekken, geen controle, geen handhaving op gekke sprint manouvres, natuurlijk een groot aandeel in de gevolgen van dit incident.
En sindsdien nog weer tal voorbeelden gezien waaruit blijkt dat er niets veranderd is.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 28 apr 2021 14:55

Wat ook bijzonder is, is dat al hetzelfde commentaar naar Bouhanni wel OK is maar naar Groenenwegen dan weer niet.

Ze hebben zo goed als hetzelfde uitgehaald maar omdat Bouhanni niet zo sympathiek (understatement) is of geen Nederlander, mag het daar wel.

Uiteindelijk zal het voor Groenenwegen geen aangename eerste week zijn maar daarna zal het gewoon business as usual zijn. Mensen vergeten snel.
Afbeelding

el_loco
Forum-lid
Berichten: 950
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 28 apr 2021 20:14

Ik hoop vooral dat ie snel weer gaat winnen! Al die overwinningen voor JumboVisma zijn wel leuk, maar ik zie liever Nederlanders winnen dan Belgen of Slovenen.
Groenewegen heeft zijn straf uitgezeten en de rentree van Jakobsen zal voor zijn mentale herstel belangrijk zijn geweest. Maar even afwachten hoe hij zich in de hectiek van een massasprint houdt natuurlijk.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37363
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 apr 2021 21:15

TL@ schreef: 28 apr 2021 14:55 Wat ook bijzonder is, is dat al hetzelfde commentaar naar Bouhanni wel OK is maar naar Groenenwegen dan weer niet.

Ze hebben zo goed als hetzelfde uitgehaald maar omdat Bouhanni niet zo sympathiek (understatement) is of geen Nederlander, mag het daar wel.

Uiteindelijk zal het voor Groenenwegen geen aangename eerste week zijn maar daarna zal het gewoon business as usual zijn. Mensen vergeten snel.
Ik vind het eerder frustrerend dat er gestraft wordt op gevolg en niet op de aktie zelf. Bouhanni had al lang een keer een langere schorsing moeten krijgen.
Less is bore

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 28 apr 2021 21:57

TL@ schreef: 28 apr 2021 14:55 Wat ook bijzonder is, is dat al hetzelfde commentaar naar Bouhanni wel OK is maar naar Groenenwegen dan weer niet.

Ze hebben zo goed als hetzelfde uitgehaald maar omdat Bouhanni niet zo sympathiek (understatement) is of geen Nederlander, mag het daar wel.

Uiteindelijk zal het voor Groenenwegen geen aangename eerste week zijn maar daarna zal het gewoon business as usual zijn. Mensen vergeten snel.
Zou een belangrijk verschil niet zijn dat Bouhanni een onverbeterlijke recidivist is?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 29 apr 2021 10:28

el_loco schreef: 28 apr 2021 20:14 Ik hoop vooral dat ie snel weer gaat winnen! Al die overwinningen voor JumboVisma zijn wel leuk, maar ik zie liever Nederlanders winnen dan Belgen of Slovenen.
Groenewegen heeft zijn straf uitgezeten en de rentree van Jakobsen zal voor zijn mentale herstel belangrijk zijn geweest. Maar even afwachten hoe hij zich in de hectiek van een massasprint houdt natuurlijk.
gisteren een omvangrijk interview met groenewegen gelezen. Ik had wel begrip voor zijn uitleg en leed die hij ook moet gehad (of nog) hebben. Maar wat mij stoorde was dat hij het toch wel heel weinig had over het leed van Jakobsen en wat die moet doorstaan hebben.
Ik vond hem nogal ego gericht.
Ik zou nog eerder een stuk liever hebben trouwens dat Jakobsen terug wint, dat zou pas de max zijn ( en dylan is ook wel zijn overwinning gegund hoor).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 29 apr 2021 12:41

@ fiedoo;

Ja wat kun je verwachten als je een sporter interviewt over zijn deel van het verhaal....

Los van eerste emotionele reactie van lefevre die ik best begrijp moet hij als één van de patrons van het peloton rust en rede brengen ipv olie op het vuur gooien.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 950
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 29 apr 2021 14:26

fiedoo schreef: 29 apr 2021 10:28
el_loco schreef: 28 apr 2021 20:14 Ik hoop vooral dat ie snel weer gaat winnen! Al die overwinningen voor JumboVisma zijn wel leuk, maar ik zie liever Nederlanders winnen dan Belgen of Slovenen.
Groenewegen heeft zijn straf uitgezeten en de rentree van Jakobsen zal voor zijn mentale herstel belangrijk zijn geweest. Maar even afwachten hoe hij zich in de hectiek van een massasprint houdt natuurlijk.
gisteren een omvangrijk interview met groenewegen gelezen. Ik had wel begrip voor zijn uitleg en leed die hij ook moet gehad (of nog) hebben. Maar wat mij stoorde was dat hij het toch wel heel weinig had over het leed van Jakobsen en wat die moet doorstaan hebben.
Ik vond hem nogal ego gericht.
Ik zou nog eerder een stuk liever hebben trouwens dat Jakobsen terug wint, dat zou pas de max zijn ( en dylan is ook wel zijn overwinning gegund hoor).
Tja, de interviewers komen voor Groenewegen, dit is zijn kant van het verhaal. Ik denk dat Groenewegen minstens net zoveel heeft meegeleefd met Jakobsen als ieder ander en waarschijnlijk meer.

Ik gun Jakobsen uiteraard ook zijn overwinning, maar ik ben meer fan van Groenewegen. Wellicht een beetje misplaatst, maar die killer mentaliteit in een topsporter vind ik geweldig. Cavendish had dat ook, enorm van genoten. Zlatan, De Rossi, Sven Kramer heeft het ook. Een beetje een randje ipv de ideale schoonzoon is gewoon zoveel leuker om te zien! Sport is toch ook vooral adrenaline.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 29 apr 2021 16:35

Haha, mooi rijtje namen. Je zou daar nog Agassi, McEnroe, Balotelli en tomba la Bomba aan kunnen toevoegen. Om naar maar te zwijgen over “mooie Mario”
Adrenaline, karakter en een beetje gevoel voor show!
Do or don’t, there is no try

Plaats reactie