Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2021

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 26 jan 2021 12:19

Aspide83 schreef: 24 jan 2021 21:02 Bore-out, komt dat niet doordat je geen druk opgelegd krijgt? Je zelf niet wilt ontwikkelen, je jezelf niet uitdaagt?
Ik ken een heel intelligent iemand, die werkte bij een uitzendbureau (niet voor een uitzendbureau).

Dat uitzendbureau legt hele hoge targets op qua sales, maar echt uitdagend is het niet om mensen die eigenlijk helemaal geen zin hebben aan het werk te helpen.

Dus ik denk dat je gelijk hebt dat je jezelf moet kunnen ontwikkelen/uitdaagt. Maar (verkeerde) druk kan je juist de das om doen.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 28 jan 2021 10:57

Wellicht niet helemaal het juiste topic, maar kan ook zo gauw niet vinden waar dan wel;

Cas verklaart zich niet ontvankelijk in zaak Eekhoff

https://www.nu.nl/wielrennen/6112947/ca ... delen.html
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7980
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 28 jan 2021 16:42

Lekker vlotjes allemaal weer :(
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 jan 2021 18:48

Die jongen is gewoon geslachtofferd imho en niemand durft dat recht te zetten.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 28 jan 2021 21:36

Lijkt het maar zo of heb ik gelijk dat het opvallend vaak Nederlanders zijn die ten prooi vallen aan de regelneukerij van de UCI/wedstrijdjury?

Zou het er iets mee te maken hebben dat we relatief veel goede renners hebben maar ondervertegenwoordigd zijn in de hoeveelheid invloedrijke (ex) toppers, misschien een beetje i.c.m. onze grote mond?
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6102
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 28 jan 2021 21:56

Duidelijke uitslag voor startrenner teamsprint

Van den Berg wint bike-off en bemachtigt laatste ticket Tokio - https://nos.nl/l/2366358

3x de snelste.

En theo bos, wordt toch op een halve seconde gezet, maar rijdt zijn beste tijden. Lijkt er goed vrede mee te hebben zo.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7980
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 28 jan 2021 22:46

Ernie C. schreef: 28 jan 2021 21:36 Lijkt het maar zo of heb ik gelijk dat het opvallend vaak Nederlanders zijn die ten prooi vallen aan de regelneukerij van de UCI/wedstrijdjury?

Zou het er iets mee te maken hebben dat we relatief veel goede renners hebben maar ondervertegenwoordigd zijn in de hoeveelheid invloedrijke (ex) toppers, misschien een beetje i.c.m. onze grote mond?
Dat idee bekruipt mij ook af en toe.
Het is kennelijk een wereldje waarin hele andere belangen spelen. Dingen waar Nederland niet zo goed in is. En dan doel ik op invloed uitoefenen op de grote meneren in het spelletje.
Zie ook FIFA en toekenningen van WK’s en EK’s voetbal.
Of dat een manko is laat ik even in het midden....
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4532
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 28 jan 2021 22:58

Nederland niet zo goed in is. En dan doel ik op invloed uitoefenen op de grote meneren in het spelletje.

Zullen we dat ook maar zo houden, corruptie is niet iets om echt trots op te zijn.

Ps, Niels heeft er lang vrede mee.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 29 jan 2021 07:01

Calimero-complex iemand?
Afbeelding

Het valt gewoon harder op als het dichter bij huis is. De UCI discrimineert niet en zet iedereen even hard in het zak. De ergste van allemaal was trouwens een Nederlander (remember Hein Verbruggen)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 29 jan 2021 07:18

Eens dat het meer opvalt als het dichterbij is maar om nu te stellen dat de UCI niet discrimineert en iedereeen even hard aanpakt lijkt me niet terecht. Dat is nu net het probleem. Sommige worden aangepakt en andere niet. Enkele voorbeelden. Wout bij de tour, komt bedenkelijk terug en wint uiteindelijk de etappe. Zie programma Code Geel, maken ze zelfs geintjes over. Straf van Groenewegen is gebaseerd op de gevolgen en niet op de feitelijke gedraging. Straf staat in geen verhouding tot vergelijkbare gedragingen/bestraffingen. Heb verder overigens geen problemen met de hoogte van de straf van Groenewegen. Maar dan moeten ze die ook consequent bij vergelijkbare gedragingen uitdelen.
o'7o

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 29 jan 2021 07:26

Douglas schreef: 29 jan 2021 07:18 .................. Wout bij de tour, komt bedenkelijk terug en wint uiteindelijk de etappe. Zie programma Code Geel, maken ze zelfs geintjes over. ...............
Als ik me het goed herinner wint Wout deze etappe niet maar wordt derde door het sprintje van het achtervolgend groepje te winnen....

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6102
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 29 jan 2021 08:21

Maar feitelijk zou het niet uit moeten maken of je wint of 3e of 30e wordt toch?
Beetje dezelfde discussie als sprinters straffen voor afwijken van de lijn. Met een valpartij tot gevolg gebeurd het wel, zonder val gebeurd het alleen als de ander de overwinning is ontnomen of de sprinter in kwestie de winst pakt. Afwijken van de lijn en 5e worden leidt zelden tot enige straf. Dat is in mijn ogen ook vreemd.

Bij het schaatsen krijg je gewoon een DQ, als je door een lijntje gaat of iemand (lichtelijk) hindert op de kruising, ookal gaat het om een achterhoede gevecht.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie