Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2021

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 26 sep 2021 08:09

Jans schreef: 25 sep 2021 22:24 Ik ben het wel met je eens @ottorongo. Maar ik denk dat het toch al wel even duidelijk is dat niet alle dames door één deur kunnen. Dat is heel jammer.
.............
Maar, zoals je zelf zegt, is dat toch al een tijdje geweten. Als het plan was om Vos in een sprint te laten winnen, was dit dan de beste selectie? En tactisch kan je dan toch ook vragen stellen over hoe dat scenario op voorhand besproken werd.

Marijn sprak gisteravond in "vive le velo" over een knetterende evaluatie in het hotel van het Nederlandse team.

Anderzijds moet je ook zeggen dat Balsamo al wel wat op haar erelijst staan heeft en gewoon een ijzersterke sprint heeft. Misschien moeten we gewoon zeggen dat het een mooie winnaar is. waar we zeker nog meer van gaan horen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37359
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 sep 2021 08:14

Douglas schreef: 26 sep 2021 08:06 Als ze niet was opgesteld hadden we geen vervanger mogen sturen. Ze heeft deze plaats als titelverdedigster.
Hmmmm…. Die op zich goede regel werkt nu tegen je. Ik heb het idee, ook na het lezen van haar bio, dat ze niet de allergrootste teambuilder is maar teveel met persoonlijke voorkeur werkt.
Less is bore

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 26 sep 2021 08:15

Helemaal geen leedvermaak hier, enkel de oprechte opmerking dat Nederland evenveel talent heeft als de rest van het pak samen, maar er de verkeerde dingen mee doet.

1. in de Flandrien ronde werd niet hard genoeg gereden op de klimmetjes. Daar had Nederland al veel eerder de rest kapot kunnen rijden. Het leek wel of er gewacht werd op Vollering?

2. Dat er aangevallen wordt in de plaatselijke ronden: allemaal ok. Dat kon wat efficienter (iemand op het wiel van Mavi Garcia bvb.), maar op zich komt dat dan nog wel allemaal goed.

3. minder dan 5km voor het einde zijn er 5 weg met Vos en Van Dijck. Van Dijck blijkbaar op de limiet, OK, maar 2km verder gaat Van Dijck nog een keer, en dan bijna weg met 2 (wellicht snellere) rensters in het wiel. Dat krijg je al moeilijk uitgelegd, zo kort voor de finish. Je ziet dat het niets wordt met minder dan 2km op het bord, en je ziet Van Dijck nog altijd op kop sleuren met de groep op 10 meter achter haar aan. Dan weet je dat, zelfs zo diep in de finale, de knop nog altijd niet is omgedraaid van 'gaan voor individueel succes' naar 'gaan voor het team'.

4. op 1K van de finish moet je met zo een ploeg gewoon een trein hebben, en eenieder die zegt dat Vos toch al mooi in het wiel zat: zo werkt het niet. Als je een trein hebt, dan zit Vos in een zetel en kan ze eerder aangaan dan bvb. Balsamo die van verder moet komen, en dus al een lengte nadeel heeft. Op dat stuk vals plat was uit het wiel komen totaal geen voordeel. Italie heeft dat netjes ingeleid, Vos moest zelf zoeken en eerst op het wiel van Balsamo springen, en ze begon haar spurt met 3 meter achter op Balsamo. Aan de finish zat ze minder dan 2 meter achter. Een goeie sprinttrein (die zich onderweg niet voor eigen geluk kapotreed) had het verschil gemaakt. De knop naar sprinttrein is nooit omgedraaid, zelfs niet in de laatste kilometer.

Ik zie vooral een (bar)slechte coach (Loes Gunnewijk), die duidelijk niemand in de hand heeft van haar sterrenensemble. Als je leest dat er pas een dag of 2 dagen voor het WK eens over het drama op de spelen is gesproken, dat er de avond voor het WK iets werd gezegd in de zin dat er zich enkele rensters in de eerste 100km moesten opofferen, die daar niet mee akkoord waren, en dat Gunnewijk dan maar zegt: "ieder mag voor zichzelf rijden", en als je ziet dat ze in interviews na de wedstrijd vooral niets zegt (om haar vel te redden), dan weet je dat je voor de komende jaren alleen slechter af kan zijn.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37359
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 sep 2021 08:22

Gelukkig heeft Loes wel een mooie contractverlenging gekregen!
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12460
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 26 sep 2021 08:24

Tijdens de koers dacht ik, gaan we met hagel schieten?
Niet nodig met zoveel talent.

Vreemd dat ik Nelissen er weinig over hoorde zeggen, niets voor hem.

Na de finish wel mooi de reactie van de dames. De emotie en de lichaamstaal.

En ja, als je denkt wat kan er misgaan..... dan gaat het mis.

Vanmiddag gaat toch ook VA gewoon even kampioen worden, de man in vorm, parcours voor hem, topploeg,...... Maar je moet het nog wel even doen.

Al hoop ik op VDP, maar VA zou een mooie winnaar zijn, wij ons zandvoort feestje de Belgen het WK feestje. Het zou ze gegund zijn.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 26 sep 2021 08:26

Kijk/lees een interview met Vollering en je hebt een verklaring voor haar presteren:

https://www.ad.nl/video/serie/in-het-wi ... ouw-251881

https://www.1limburg.nl/vollering-emoti ... et-me-zijn

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 26 sep 2021 08:35

Zou "de snor" vanmiddag misschien ook nog het feestje van Aert kunnen verpesten, of is dat niet iemand voor dit parcours?

(liet in de Vuelta in ieder geval een paar indrukwekkende dingen zien)

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 26 sep 2021 08:39

litespeed schreef: 26 sep 2021 08:26 Kijk/lees een interview met Vollering en je hebt een verklaring voor haar presteren:

https://www.ad.nl/video/serie/in-het-wi ... ouw-251881

https://www.1limburg.nl/vollering-emoti ... et-me-zijn
Ik denk dat vooral het uitblijven van een antwoord op de vraag; "Wat was je taak vandaag" verhelderend is.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 26 sep 2021 08:42

wasbeer2006 schreef: 26 sep 2021 08:24 .............
Vanmiddag gaat toch ook VA gewoon even kampioen worden, de man in vorm, parcours voor hem, topploeg,...... Maar je moet het nog wel even doen.

Al hoop ik op VDP, maar VA zou een mooie winnaar zijn, wij ons zandvoort feestje de Belgen het WK feestje. Het zou ze gegund zijn.
Op dit parcours heeft VdP veel meer kans te winnen dan Wout, lijkt me.
Maar er zijn nog een heleboel andere kandidaten hoor die blij zijn dat er niet over hen gepraat wordt.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 26 sep 2021 09:17

daniel1975 schreef: 26 sep 2021 07:58
Eigenlijk had Vd Breggen hier helemaal niks te zoeken. Fout van Gunnewijk om die op te stellen voor een ererondje.
Vander Breggen heeft als uittredende wereldkampioene een plaats.
Nederland kreeg gewoon een extra plaats.
En ik heb haar in het begin van de koers echt wel gewoon kopwerk zien doen.
Ze heeft dus wel degelijk haar werk gedaan.
Verder was haar interview na de koers ook heel eerlijk.
Ze had genoten, van de complimenten van haar concurrentes, van het applaus van het publiek onderweg.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37359
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 sep 2021 09:34

Ik was er al achter ;-)
daniel1975 schreef: 26 sep 2021 08:14
Douglas schreef: 26 sep 2021 08:06 Als ze niet was opgesteld hadden we geen vervanger mogen sturen. Ze heeft deze plaats als titelverdedigster.
Hmmmm…. Die op zich goede regel werkt nu tegen je. Ik heb het idee, ook na het lezen van haar bio, dat ze niet de allergrootste teambuilder is maar teveel met persoonlijke voorkeur werkt.
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 26 sep 2021 10:04

die nederlandse vrouwenploeg daar zitten ook wel een paar ego's. Ik had het Marianne echt gegund maar de Italiaanse is ook geen pannekoek.
WK's in België is altijd hommeles, nu nog wachten op de heibel bij de (belgische?) mannen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie