Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2021

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 01 aug 2021 11:43

lugosi schreef: 01 aug 2021 07:22
timo2.0 schreef: 31 jul 2021 21:00 Hij zal niet bedoelen dat Lefevere openlijk homoseksueel is maar wat hij dan wel bedoelt.
Dat PL met zijn boerenverstand boven dit soort onzin staat.

Niet alleen doelmatig fout gebruik van termen, maar ook de redenering die aangenomen wordt:

lees die zin nog eens goed:

"Cycling is a sport that fetishises ‘toughness’, both physical and mental, and this attitude is pervasive within men’s cycling in particular — it’s one of the reasons that there are so few openly gay male riders.

En als je het al eens zou zijn daarmee, en je verder redeneert volgens die stelling naar een oplossing toe (volgens haar, weer al, teleogische logica). Wat blijft er dan nog over van die sport en sportgeest.

Ik denk niet dat sport gebaat is met slavenmoraal (maar Amy zal vermoedelijk niet veel Nietzsche gelezen hebben....)
Feitelijk een vrij omslachtige, pseudo-filosofische omkleding van de mening dat er in de wielersport geen plaats is voor homo's. Je zal Lefevere daarin vast aan je zijde hebben.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

i-mac

i-mac 01 aug 2021 11:50

timo2.0 schreef: 01 aug 2021 11:35
i-mac schreef: 01 aug 2021 10:40
daniel1975 schreef: 01 aug 2021 10:28 Ik ben benieuwd welke warme woorden Patlev zal gaan gebruiken bij de terugkeer van Viviani……
En dan? Als beide overeenkomen om terug samen te werken, wat maakt dat dan uit? Zijn dat onze zaken?
Dat zijn onze zaken niet, maar geldt dat niet net zo goed voor de overeenkomst tussen Bora en Bennett om terug samen te werken? Maar juist daar doet Lefevere dan weer kleinerende uitspraken over waarvan een deel van het forum dan weer vindt dat hij gelijk heeft.
De waarheid zal zoals altijd wel ergens in het midden liggen. Er wordt over en weer geroepen door alle partijen, maar hoe de vork echt aan de steel zit, zullen we nooit weten. Zo slim zijn ze ook wel. En intussen komen ze met hun reclame weer in de media.
En ook slechte reclame verkoopt ...

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 01 aug 2021 12:03

-
Laatst gewijzigd door Deleted_User op 12 okt 2021 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 01 aug 2021 12:34

daniel1975 schreef: 01 aug 2021 10:49 Ik heb een allergie voor leugenaars en narcisten. Laat Parlev nu in beide hokjes een groen vinkje hebben. En iedereen weet dat dat leugenaarschap een feit is, maar niet hard genoeg voor een rechtbank.
naar mijn indruk is Pavlev juist minder leugenaar dan de meesten in de wielersport. Vooral wanneer het hem uitkomt is hij juist altijd lekker eerlijk. Dat is ook de reden dat het zo ongeveer de enige ploegleider is waarover gepraat wordt. Dat hij al jaren succesvol is komt ook omdat hij als ploegleider zijn ploeg wel goed begeleidt. Ook al is dat op zijn Patlev's soms ten koste van een vertrekkende renner.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 01 aug 2021 13:09

timo2.0 schreef: 01 aug 2021 11:43
Feitelijk een vrij omslachtige, pseudo-filosofische omkleding van de mening dat er in de wielersport geen plaats is voor homo's. Je zal Lefevere daarin vast aan je zijde hebben.
Neen.
Niet omslachtig.
Niet pseudo, want dat gebruik je hier als een sofisme.(zie semi - pseudo tegenstelling)

Ten eerste wil ik zeggen dat ik het erg vervelend vind dat je me een bepaalde mening over homo's in de schoenen wil schuiven, terwijl dit haaks staat op mijn visie. (bovendien beschuldig je volledig gratuit tegelijkertijd PL van hetzelfde).

Je moet al van heel kwade wil zijn als je conclusie is dat dit een mening is die inhoudt dat ; "er in de wielersport geen plaats is voor homo's".

Hetgeen die mevrouw zegt heeft helemaal niets met homo's te maken.
Zoals ik eerder al zei is wat die mevrouw doet van ideologische aard en is die opbouw inhoudelijk niet hard te maken.

Over het mechanisme (het verbaast me nog steeds dat mensen erin trappen). PL heeft niets over homo's gezegd. Mevrouw is niet tevreden met wat PL gezegd heeft.
Hoe gaat het minderheidsdenken dan te werk? Roep je brand? Neen, je roept ofwel racisme, ofwel seksisme, ofwel islamofoob, ofwel een andere minderheidsfobie,....
In dit geval is het homofobie het meest plausibel (volgens haar), maar eigenlijk maakt het niet uit; het is een middel.
Alleen houdt haar redenering geen steek. (maar dat hoeft ook niet als je het fobie-woord gebruikt).

Die mevrouw stelt dat er bepaalde eigenschappen (zoals de 'toughness' die ze noemt) nogal eens voorkomen bij topsporters.
Zij zegt mannen maar dat is een foutieve aanname, want die toughness komt ook bij sportvrouwen voor.
Die toughness zorgt ervoor dat er niet veel homo's zich durven outen (wederom een aanname).
Daarenboven komt de foutieve aanname dat homo's deze eigenschappen niet bezitten.
Toch zijn er homo's die zich outen, dus bouwt ze haar kritiek op voor een minderheid binnen een minderheid.
In werkelijkheid is dat natuurlijk niet zo, want het homo-argument is hier een middel, geen doel.
Haar stelling bevatten dus drie aannames die op z'n minst niet representatief zijn voor de doelgroep waarvoor ze meent te moeten opkomen.

Zoals ik eerder al zei, stel nu dat je toch haar redenering volgt richting oplossing volgens haar. Ze zegt zelf dat die toughness het probleem is.
Ga je dan de toughness verbieden of het gedragspatroon van mensen die die eigenschap hebben verbieden? Of ga je deze topsporters vervangen door mindere goden,
die deze eigenschap niet hebben? Je hoort ze komen, er zal moeten gecancelled worden. (ik denk dat hiermee de Nietzsche link wel duidelijk genoeg is).

Om nog even te duiden; homo's hebben alle recht hun plaats op te eisen in de sport (en op alle andere plaatsen), maar laat ze dan astublieft evenveel 'toughness' vertonen als
ieder ander en geen voorkeursbehandeling vragen. (aan het adres van mevrouw Jones)

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 01 aug 2021 13:22

afrit13 schreef: 01 aug 2021 12:03 Nog een poging dan: Pascal Eenkhoorn won gisteren de Heistse Pijl....


Afbeelding
Die kan hij goed gebruiken,… het was al een tijdje zo zo met de resultaten van Pascal.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 01 aug 2021 13:57

lugosi schreef: 01 aug 2021 13:09 Blahblahblah
[...]
Over het mechanisme (het verbaast me nog steeds dat mensen erin trappen). PL heeft niets over homo's gezegd.
[...]
Blahblahblah
Over mechanismes gesproken. Niemand beweert dat Lefevere iets over homo's heeft gezegd, dat maak jij ervan om je gammele betoog kracht bij te zetten. Het ging erover dat jij op haar opvattingen reageert met de opmerking dat je blij bent dat er mensen als Lefevere bestaan. Daar kan je een heel het boek Filosofie voor Beginners op loslaten om te verbloemen wat je bedoelt maar de kern van je boodschap is duidelijk: wielrennen is niet voor mietjes maar voor echte kerels. Veder zoek je het maar uit met je pseudowetenschappelijk gezwets, of dat nou een sofisme is of niet.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5014
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 01 aug 2021 13:59

lugosi schreef: 01 aug 2021 13:09
timo2.0 schreef: 01 aug 2021 11:43
Feitelijk een vrij omslachtige, pseudo-filosofische omkleding van de mening dat er in de wielersport geen plaats is voor homo's. Je zal Lefevere daarin vast aan je zijde hebben.
Neen.
Niet omslachtig.
Niet pseudo, want dat gebruik je hier als een sofisme.(zie semi - pseudo tegenstelling)

Ten eerste wil ik zeggen dat ik het erg vervelend vind dat je me een bepaalde mening over homo's in de schoenen wil schuiven, terwijl dit haaks staat op mijn visie. (bovendien beschuldig je volledig gratuit tegelijkertijd PL van hetzelfde).

Je moet al van heel kwade wil zijn als je conclusie is dat dit een mening is die inhoudt dat ; "er in de wielersport geen plaats is voor homo's".

Hetgeen die mevrouw zegt heeft helemaal niets met homo's te maken.
Zoals ik eerder al zei is wat die mevrouw doet van ideologische aard en is die opbouw inhoudelijk niet hard te maken.

Over het mechanisme (het verbaast me nog steeds dat mensen erin trappen). PL heeft niets over homo's gezegd. Mevrouw is niet tevreden met wat PL gezegd heeft.
Hoe gaat het minderheidsdenken dan te werk? Roep je brand? Neen, je roept ofwel racisme, ofwel seksisme, ofwel islamofoob, ofwel een andere minderheidsfobie,....
In dit geval is het homofobie het meest plausibel (volgens haar), maar eigenlijk maakt het niet uit; het is een middel.
Alleen houdt haar redenering geen steek. (maar dat hoeft ook niet als je het fobie-woord gebruikt).

Die mevrouw stelt dat er bepaalde eigenschappen (zoals de 'toughness' die ze noemt) nogal eens voorkomen bij topsporters.
Zij zegt mannen maar dat is een foutieve aanname, want die toughness komt ook bij sportvrouwen voor.
Die toughness zorgt ervoor dat er niet veel homo's zich durven outen (wederom een aanname).
Daarenboven komt de foutieve aanname dat homo's deze eigenschappen niet bezitten.
Toch zijn er homo's die zich outen, dus bouwt ze haar kritiek op voor een minderheid binnen een minderheid.
In werkelijkheid is dat natuurlijk niet zo, want het homo-argument is hier een middel, geen doel.
Haar stelling bevatten dus drie aannames die op z'n minst niet representatief zijn voor de doelgroep waarvoor ze meent te moeten opkomen.

Zoals ik eerder al zei, stel nu dat je toch haar redenering volgt richting oplossing volgens haar. Ze zegt zelf dat die toughness het probleem is.
Ga je dan de toughness verbieden of het gedragspatroon van mensen die die eigenschap hebben verbieden? Of ga je deze topsporters vervangen door mindere goden,
die deze eigenschap niet hebben? Je hoort ze komen, er zal moeten gecancelled worden. (ik denk dat hiermee de Nietzsche link wel duidelijk genoeg is).

Om nog even te duiden; homo's hebben alle recht hun plaats op te eisen in de sport (en op alle andere plaatsen), maar laat ze dan astublieft evenveel 'toughness' vertonen als
ieder ander en geen voorkeursbehandeling vragen. (aan het adres van mevrouw Jones)
Kerel stop nou eens met dat oeverloze discussiëren. Al die topics hier raken enorm offtopic. Maakt mij ook niet uit wie begon ofzo, gewoon ontopic blijven en als jullie zo graag willen discussiëren doe je dat maar via DM.

https://www.instagram.com/p/CR4OJk3rAmg ... _copy_link

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 01 aug 2021 14:09

timo2.0 schreef: 01 aug 2021 13:57
lugosi schreef: 01 aug 2021 13:09 Blahblahblah
[...]
Over het mechanisme (het verbaast me nog steeds dat mensen erin trappen). PL heeft niets over homo's gezegd.
[...]
Blahblahblah
Over mechanismes gesproken. Niemand beweert dat Lefevere iets over homo's heeft gezegd, dat maak jij ervan om je gammele betoog kracht bij te zetten. Het ging erover dat jij op haar opvattingen reageert met de opmerking dat je blij bent dat er mensen als Lefevere bestaan. Daar kan je een heel het boek Filosofie voor Beginners op loslaten om te verbloemen wat je bedoelt maar de kern van je boodschap is duidelijk: wielrennen is niet voor mietjes maar voor echte kerels. Veder zoek je het maar uit met je pseudowetenschappelijk gezwets, of dat nou een sofisme is of niet.
Het is mevrouw Jones die over homo's gesproken niet ik. Logisch dat ze dat strategisch gebruikt, maar daarom niet verdedigbaar.

Ik stel niet dat topsport voor echte kerels is (heb ik niet beweerd, ik merk op dat je wel vaak reducties toepast in plaats van op een gestelde mening inhoudelijk te reageren)
Ik zeg wel dat, om de term van mevrouw Jones te citeren, toughness een onderdeel van een topsporter is.
Het is niet alleen kracht en souplesse en lenigheid.
Het is ook inzicht, kennis, hardheid, weerstand, stressbestendigheid. etc....
Hoe meer je van deze eigenschappen bezit, des te beter sporter je bent.
Als het je aan veel van deze eigenschappen ontbreekt, dan ben je misschien niet de persoon om aan topsport te doen. En ook daar is niets mis mee.

Verder onthoud ik dat je toegeeft dat je het nodig hebt om je van sofismen te bedienen.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 01 aug 2021 14:56

timo2.0 schreef: 31 jul 2021 20:36 Man man man, wat wordt er weer veel gezocht achter heel normale uitdrukkingen. Eerst het "donkerbruine vermoeden", hier in Amsterdam een heel normale uitdrukking en naar mijn weten in de rest van Nederland evenzo. Maar in het fietsforum zien de usual suspects altijd wel weer een gaatje om voor mij te bepalen wat ik eigenlijk bedoel. En nu weer "onze zuiderburen" wat ook een heel normale veralgemeniserende uitdrukking waarbij nog nooit iemand iedere individuele Belg bedoelde. Wat volgt? Mogen we het ook niet meer over "zuidelijk temperament" hebben want er zijn ook kalme Italianen? Buitengewoon vermoeiend.
ik had het gevreesd, blijkbaar wordt je steeds mis begrepen. Als je zuiderburen neerpent maar je bedoelt niet "zuiderburen", waarom schrijf je het dan zo?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8289
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 01 aug 2021 14:59

Wat is er fout aan het begrip "zuiderburen"? Mag ik ook niet meer spreken over de voorburen of achterburen?

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 01 aug 2021 15:06

fiedoo schreef: 01 aug 2021 14:56
timo2.0 schreef: 31 jul 2021 20:36 Man man man, wat wordt er weer veel gezocht achter heel normale uitdrukkingen. Eerst het "donkerbruine vermoeden", hier in Amsterdam een heel normale uitdrukking en naar mijn weten in de rest van Nederland evenzo. Maar in het fietsforum zien de usual suspects altijd wel weer een gaatje om voor mij te bepalen wat ik eigenlijk bedoel. En nu weer "onze zuiderburen" wat ook een heel normale veralgemeniserende uitdrukking waarbij nog nooit iemand iedere individuele Belg bedoelde. Wat volgt? Mogen we het ook niet meer over "zuidelijk temperament" hebben want er zijn ook kalme Italianen? Buitengewoon vermoeiend.
ik had het gevreesd, blijkbaar wordt je steeds mis begrepen. Als je zuiderburen neerpent maar je bedoelt niet "zuiderburen", waarom schrijf je het dan zo?
In Nederland noemen we de Belgen al decennialang onze zuiderburen en de Duitsers onze oosterburen. Dat is een heel normale uitdrukking en ik begin het een beetje zat te worden dat nu opeens elke uitdrukking die ik gebruik als verdacht of bewust kwetsend wordt bestempeld. Ik bedoel gewoon onze zuiderburen, de Belgen in het algemeen, zoals de uitdrukking bedoeld is. Godallemachtig wat een gezeik.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie