Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2021

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16195
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 mei 2021 10:16

Volgens mij hebben we er maar eentje die spreekt als een Vlaming en toch onder Nederlandse vlag rijdt.
Campagnolo Ultra Dork

i-mac

i-mac 14 mei 2021 10:37

Ernie C. schreef: 14 mei 2021 10:16 Volgens mij hebben we er maar eentje die spreekt als een Vlaming en toch onder Nederlandse vlag rijdt.
Geboren én woonachtig in België ;-)

Het is idd een sympathieke kerel, die geen last heeft van kapsones. En dat is iets waar de doorsnee Vlaming is voor te vinden. Doe normaal, dat is al lastig genoeg.

Met hoog van de toren te blazen, maak je je niet altijd even sympathiek. Vandaar dat een WVA en nu ook Remco niet altijd even geliefd zijn in hun eigen land. WVA heeft intussen wel al geantwoord met de benen. Remco moet nog veel bewijzen.

Los daarvan, is het voor sommige forumleden een leuk spelletje om bij zulke zaken het altijd te hebben over alle Belgen. Mij niet gelaten hoor, als je je daar goed bij voelt, moet je dat vooral verder doen.
Laatst gewijzigd door i-mac op 14 mei 2021 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3364
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 14 mei 2021 10:38

@Ernie Het zal dan toch van de moeder komen :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3104
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 14 mei 2021 10:41

raven14 schreef: 14 mei 2021 09:58 Wat ik bizar vind, is dat veel Nederlanders net die Vlamingen niet sympathiek vinden, die wij Vlamingen het meest Nederlands vinden qua communicatiestijl.
Wat jij Nederlandse communicatiestijl noemt, wordt in Nederland vooral gezien gezien als iets voor Holland (2 provincies aan de kust) of West Nederlands of Randstad. De rest van Nederland is daar ook niet altijd een voorstander van. Net zo min als alle Belgen is het dus ook niet alle Nederlanders.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 14 mei 2021 11:51

Een PSV-verleden èn nu bij Quickstep, het bewijs dat een double negative niet positief maakt ;)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4693
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 14 mei 2021 12:51

i-mac schreef: 14 mei 2021 10:37 .............

Met hoog van de toren te blazen, maak je je niet altijd even sympathiek. Vandaar dat een WVA ................. niet altijd even geliefd zijn in hun eigen land. WVA heeft intussen wel al geantwoord met de benen. ..............

Ik vind Wout nu niet meteen hoog van de toren blazen.
Ik ervaar ook niet dat Wout niet geliefd is of was bij het Vlaamse publiek.
Vooraleer hij op de weg reed was hij misschien wat minder populair bij kinderen/jongeren omdat die zich meer aangesproken voelden door VdP.
Vanaf het prille begin dat hij op de weg is beginnen rijden was hij populair en trok volk.
Ik maakte in het verleden vaak foto's op het BK- tijdrijden, eerlijk gezegd, daar kwam geen kat kijken en van animo was er al helemaal geen sprake.
Twee jaar geleden toen Wout deelnam (en won) kwam er in Middelkerke een massa volk kijken en het was heel duidelijk voor wie ze kwamen.
Ik denk dat Naesen correct is wanneer hij stelt dat Wout de chouchou van het Vlaamse publiek is.

i-mac

i-mac 14 mei 2021 16:55

lugosi schreef: 14 mei 2021 12:51
i-mac schreef: 14 mei 2021 10:37 .............

Met hoog van de toren te blazen, maak je je niet altijd even sympathiek. Vandaar dat een WVA ................. niet altijd even geliefd zijn in hun eigen land. WVA heeft intussen wel al geantwoord met de benen. ..............

Ik vind Wout nu niet meteen hoog van de toren blazen.
Ik ervaar ook niet dat Wout niet geliefd is of was bij het Vlaamse publiek.
Vooraleer hij op de weg reed was hij misschien wat minder populair bij kinderen/jongeren omdat die zich meer aangesproken voelden door VdP.

Ik denk dat Naesen correct is wanneer hij stelt dat Wout de chouchou van het Vlaamse publiek is.
Nu is hij idd de chouchou van vele wielerliefhebbers. Voor hij echter aan een carriere op de weg begon, kwam hij soms een beetje arrogant over. Misschien was het zo niet bedoeld. Feit is dat hij toen (wat mij betreft) teveel zat te neuten als hij een wedstrijd verloor. Natuurlijk is dat niet leuk, maar uitvluchten zoeken helpt je niet vooruit. Maar goed, intussen is hij ouder geworden, is hij ook papa geworden, en misschien nog het belangrijkste van alles, is hij beter omringt dan vroeger.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37614
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 mei 2021 17:00

Ik heb WVA ook pas later leren waarderen.
In het veld vond ik er weinig aan en teveel geklaag als het niet ging.
Less is bore

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 14 mei 2021 19:36

timo2.0 schreef: 14 mei 2021 11:51 Een PSV-verleden èn nu bij Quickstep, het bewijs dat een double negative niet positief maakt ;)
Niks mis dus met Remco! :like:

hayes

hayes 14 mei 2021 19:58

Remco moet nog veel bewijzen.
Grappig.
Heeft al meer gewonnen dan 95% in het peloton.

Remco is niet arrogant. Moet hij dan altijd z'n eigen prestaties minimaliseren?
Sagan is zowat de oppergod in het peloton. Want die is zo down to earth :lol:

Ik hoor ook even graag waarom DQS zo'n rotploeg is.
En als je naar doping verwijst, noem dan eens 1 ploeg die destijds zuiver was.
En als je nu naar doping wijst, toon dan op z'n minst (indirect) bewijs.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 14 mei 2021 20:07

hayes schreef: 14 mei 2021 19:58Ik hoor ook even graag waarom DQS zo'n rotploeg is.
Pas nou op, daar gaat het in dit forum dwars door tientallen verschillende topics al jaren over en voor je het weet gaat het er weer tientallen pagina's over ;)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

i-mac

i-mac 14 mei 2021 20:14

hayes schreef: 14 mei 2021 19:58 Remco is niet arrogant. Moet hij dan altijd z'n eigen prestaties minimaliseren?
Toch zou hij af en toe eens een beetje moeten wachten eer hij iets twittert. Soms is het beter even je woorden te wikken en te wegen, alvorens ze op allerhande sociale media te plaatsen. De pers staat te springen op dergelijke uitspraken, en vergroot deze dan uit tot dikwijls wansmakelijke proporties. En dan is het te laat om terug te krabbelen. En je krijgt daardoor ook wielerliefhebbers tegen je. Niet dat hij daarvoor zijn slaap moet laten.

Plaats reactie