Vermote en Guillaume van Keirsbulk naar Alpecin Fenix. Voor mij op het eerste gezicht wel verassend. Echter.....
Alpecin Fenix heeft slechts 6 rijders in deze ploeg die uberhaubt een grote ronde hebben (uit)gereden. De meest ervaren renner Modolo met 11 GT starts heeft dit jaar nog niets gepresteert, nummer twee Dillier ( 6 GTs) zit continu in de lappenmand.
Er moeten 24 renners starten in een grandtour waarvan de nadruk op 3 sprinters komt de liggen die 3 weken ondersteuning nodig hebben. Dit verklaart voor mij wel de transfers van Vermote en GVK. Deze mannen kunnen in iedergeval op kop rijden en hebben een brede rug en daarnaast bewezen mee te kunnen op world tour niveau.
Wielerseizoen 2021
-
- Forum-lid
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 05 mei 2015 11:10
Ik zie geen citroenen, in het beste geval een geel punt dat steeds herhaald wordt, want het is steeds dezelfde beelduitsnede. De rest zijn veronderstellingen gevoed door een fout beeld van een tv camera.Ernie C. schreef: ↑20 apr 2021 22:39
Dat is dus de reden dat je twee groene strepen met daarboven geel ziet. Dat is één pixel breedte van dat reclamebord en het vergt niet heel veel inzicht om te zien waar die zich bevindt.
Dat knopje indrukken zie ik niet op dat slechte beeld en zolang de fiets niks raars doet, is er weinig reden om dat erin te zien.
De mechanieker die de krant geinterviewd heeft zegt dat het problematisch is hoe de pedalen blijven draaien, hij kan dat blijkbaar niet verklaren aan de hand van goede lagers.
Op het einde van het filmpje zie je Roglic even zijn stuur aanraken. Dat hij op die manier een knopje bedient, dat weet ik niet. Er is ook een verhaal dat er net iets aan de hand zou geweest zijn met de fiets van Roglic waarvoor mechanische assistentie nodig was. Misschien haperde zijn batterij....
dat laatste is zeker zo maar de exacte locatie van de fotofinish blijkt niet heel scherp gedefinieerd. Hij moet in het eerste witte vlak zo kort mogelijk op de zwarte lijn staan opgesteld. Aangezien het witte vlak op het oog wel 20cm breed is zit deze speling in de mogelijke opstelling van de fotofinish. Om discussie te vermijden is daarom reglementair vastgelegd dat de uitslag op de fotofinish bepalend is.
Op basis van de recente videobeelden bij diverse koersen mag je hopen dat de UCI zo mogelijk de locatie van de fotofinish strakker vast gaat leggen.
Dat verhaal over opbouw van beeldlijnen geldt uiteraard niet voor stilstaande voorwerpen. Het is zeer onaannemelijk dat vervorming door de lens of beeldcompressie het reclamebord optisch een cm of 20 naar links kan verplaatsen.
Als de regel is dat de fotofinish de echte finish is, dan is aanvechten zinloos.
Ik vraag mij wel af waarom ze geen stok in de grond steken aan de overkant en daar de camera op richten. Trek de streep tussen de kier van de camera en die stok en er kan niks meer mis gaan.
Nu lijkt het wel of 20 cm marge normaal is en dan kun je aan de uitslagen van heel veel wedstrijden gaan twijfelen.
Als de regel is dat de fotofinish de echte finish is, dan is aanvechten zinloos.
Ik vraag mij wel af waarom ze geen stok in de grond steken aan de overkant en daar de camera op richten. Trek de streep tussen de kier van de camera en die stok en er kan niks meer mis gaan.
Nu lijkt het wel of 20 cm marge normaal is en dan kun je aan de uitslagen van heel veel wedstrijden gaan twijfelen.
Campagnolo Ultra Dork
Bij die foto gaat het niet om beeldopbouw, maar om de hoek en positie vanwaar die genomen is Blijkbaar ga je er wel gewillig vanuit dat een willekeurige foto correct is, maar een professionele setup, waarvan verschillende betrokkenen bevestigen dat de setup correct was, die acht je dan weer niet correct. Een omgekeerde wereld lijkt me. Ben je misschien conspiracy gevoelig?
Ligt het aan de opstelling van de tv camera, dan zou de finishlijn nog steeds moeten lopen richting het punt waar de finishcamera op gericht is. Het laatste stuk tussen eind finishlijn en het reclamebord kan niet ineens afwijken terwijl de finishlijn gewoon recht is op de foto.
D.w.z. er kan wel iets afwijking zijn omdat eventuele barrel distortion van de groothoeklens softwarematig wordt rechtgetrokken maar dit lijkt mij toch wel heel veel.
D.w.z. er kan wel iets afwijking zijn omdat eventuele barrel distortion van de groothoeklens softwarematig wordt rechtgetrokken maar dit lijkt mij toch wel heel veel.
Campagnolo Ultra Dork
In de Vlaamse klassiekers doen ze altijd in de breedte mee, in de Ardense klassiekers is het toch meestal 1 uitgesproken kopman.MarkVeenstra schreef: ↑20 apr 2021 13:55 DQS heeft over het algemeen toch maar 1 of 2 mannen ZONDER vrije rol? Die de eerste 150km een beetje de vluchters moeten controleren.
De rest van het team is goed of wereldklasse en een ieder kan winnen. Van die club zijn er dan altijd wel 2 of 3 net wat minder. Dat Alaphilippe nu net niet met de voorsten mee kon, wil niet zeggen dat hij gefaald heeft toch? En in de tactiek van DQS, zouden er normaal nog 3 of 4 kopmannen moeten zijn die hierin mee hadden kunnen komen. Zoals Van Sevenhant, gelet op wat hij in koers meegemaakt had was hij sterk genoeg geweest. Maar na 2 of 3x terugkomen is echt finale rijden natuurlijk een illussie en kan je je beter nog 1x in dienende rol leegrijden.
In elk geval, hij zal wel een vrije rol hebben, Mario Van Sevenand
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15962
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Anna van der Breggen wint de Waalse Pijl voor de zevende keer op rij.
Van aan de voet van de Muur tot aan de finish op kop, sterk nummer.
Hier een filmpje van de laatste anderhalve kilometer.
Van aan de voet van de Muur tot aan de finish op kop, sterk nummer.
Hier een filmpje van de laatste anderhalve kilometer.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend