Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2021

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4693
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 19 apr 2021 09:34

Pelep schreef: 18 apr 2021 23:11

Vooral met je ietwat zielige reactie moeten lachen. Hopelijk neemt Wout jouw advies als topkenner in beraad. Of misschien toch niet, anders had hij de Amstel niet gewonnen.

Btw, als groot kenner weet je ongetwijfeld dat dit Pidcock z'n eerste jaar bij de elite is. Die mag tegen iedereen spurten, dat zal niet aan een vermoeide Wout liggen.
Altijd fijn om mensen aan het lachen te brengen.
Met mijn mening over Wout z'n programma (van verleden jaar op de weg over veld en dan het nieuwe jaar in met nauwelijks rust) ben ik in goed gezelschap. Niet alleen oud-renners denken daar zo over, ook z'n eigen trainer gaf toe dat zeker Tirreno een aanslag was op z'n conditie in plaats van een vormopbouw.
Dat van Aert ondanks dat programma toch nog koersen kan winnen toont zijn intrinsieke kwaliteiten.
Hij zou uiteraard z'n winstkansen verhogen door toe te werken naar bepaalde periodes en de rest aan hem laten voorbijgaan of enkel als opbouw te gebruiken. Dat is efficientie.
Wout kiest duidelijk voor een andere weg en dat is zijn goed recht. Hij zal er dan ook vaak bij zijn, maar zal dan ook vaak net wat te kort komen.
Ik vind ook niet dat het winnen van een Amstel opweegt tegen een RVV (voor een Vlaming) zelfs niet als je ook Wevelgem wint. Wout vertelt al jaren dat hij vooral PR en RVV wil winnen, zorg er dan voor dat in die week je conditioneel hoogtepunt ligt.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4693
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 19 apr 2021 09:45

hayes schreef: 19 apr 2021 09:27


14 koersen. 10 podia.
Dat is lachen ja. :winkthumb:
Klopt, voor een renner van zijn kwaliteiten (en dan vergelijk ik hem als Vlaming met Boonen, Musseeuw, sommigen beweren zelfs DeVlaeminck) is dat ondermaats.
Een tweede en derde plaats is onzin voor zo'n renner (dat zegt hoogstens iets over je conditie).
Winnen telt. Gelukkig valt het dubbeltje voor Wout gisteren naar de juiste kant anders was het gewoon een rampvoorjaar.
Moeten lossen in de Strade, moeten lossen in de E3, moeten lossen in de RVV, Dat is de prijs die je betaalt om 'altijd' goed te willen zijn.
Voor zij die willen vergelijken (bekijk de palmaressen van Boonen en Musseeuw eens, over Roger gaan we zwijgen, op die manier gaat hij nog lang mogen koersen om in de buurt van zo'n palmares te komen)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 apr 2021 09:54

Hoe vaak heeft Museeuw 2 klassiekers in één jaar gewonnen?

Boonen heeft ook misschien de helft van zijn carrière een beter voorjaar gereden dan Wout nu.

Ik zou het geen ramp willen noemen. G-W en de Amstel moest hij toch een keer winnen om de bingokaart vol te maken.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 19 apr 2021 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 19 apr 2021 09:58

Tja, jullie Belgen willen alles domineren. :mrgreen:

Als eerste gaat Evenepoel alles de komende jaren winnen.
Waar Van Aert aan de start verschijnt moet hij ook winnen. Zo niet, dan heeft hij het slecht gedaan, of krijgt hij te weinig ondersteuning van zijn ploeg.

Wat wel prut is dat er nog zo'n 200 man in het peloton rijden die ook allemaal willen winnen ( de meesten dromen er althans van). Wat helemaal prut is, dat sommiggen van die kl...hommels soms nog echt winnen ook. Dat was niet afgesproken.....

Ben trouwens wel benieuwd hoe dit gaat in een koers waar zowel Van Aert als Evenepoel aan de start staat. België een beetje inschattend, zouden daar alle 7 de Belgische kabinetten wel eens over kunnen vallen........

Editje, Ernie was me voor, was als reactie op lugosi bedoeld.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Melda
Forum-lid
Berichten: 439
Lid geworden op: 03 nov 2014 09:32
Locatie: Maldegem

Gebruikersavatar Melda 19 apr 2021 10:42

@LUGOSI : Generaties vergelijken is heel moeilijk. In vergelijking met Roger en Eddy waren Boonen en Museeuw ook maar pannenkoeken.

Vergeet niet dat er door Corona op 9 maanden tijd 2 voorjaren verreden zijn, een Tour en nog een crossseizoen. Dat is niet meteen een voordeel tov renners die zich enkel toeleggen op de Vlaamse koersen.

Als je dan ziet welke de resultaten zijn, dan kan je enkel zeggen dat het uitmuntend blijft.

Ik geef je wel gelijk in het feit dat zowel Wout als Mathieu in de Tirreno te diep zijn geweest. Maar als je dan enkel Pogacar moet laten voorgaan in het klassement, dan overstijgt je daar wel mannen als Boonen en Museeuw. Wout is gewoon heel all-round.


Nog even terzijde. Adrie heeft zich weer eens uitgeleefd. Voor hem is Pidcock de man van het voorjaar... Zeker de beste jongere, maar over het ganse voorjaar gezien zijn er toch wel een paar beter, waaronder ook Mathieu trouwens.
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 19 apr 2021 12:33

Is Pogacar niet meer jong?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 19 apr 2021 13:17

Melda schreef: 19 apr 2021 10:42 @LUGOSI : Generaties vergelijken is heel moeilijk. In vergelijking met Roger en Eddy waren Boonen en Museeuw ook maar pannenkoeken.

Vergeet niet dat er door Corona op 9 maanden tijd 2 voorjaren verreden zijn, een Tour en nog een crossseizoen. Dat is niet meteen een voordeel tov renners die zich enkel toeleggen op de Vlaamse koersen.

Als je dan ziet welke de resultaten zijn, dan kan je enkel zeggen dat het uitmuntend blijft.

Ik geef je wel gelijk in het feit dat zowel Wout als Mathieu in de Tirreno te diep zijn geweest. Maar als je dan enkel Pogacar moet laten voorgaan in het klassement, dan overstijgt je daar wel mannen als Boonen en Museeuw. Wout is gewoon heel all-round.


Nog even terzijde. Adrie heeft zich weer eens uitgeleefd. Voor hem is Pidcock de man van het voorjaar... Zeker de beste jongere, maar over het ganse voorjaar gezien zijn er toch wel een paar beter, waaronder ook Mathieu trouwens.
Adrie zou dat kinderachtige 'stoken' beter eens achterwege laten... Gelukkig houden WvA en MvdP zich niet bezig met dergelijke onbenulligheden. Beetje kleintjes als je het mij vraagt. Wat hij over Marianne Vos zegt, is natuurlijk wel mooi.

hayes

hayes 19 apr 2021 13:53

lugosi schreef: 19 apr 2021 09:45
hayes schreef: 19 apr 2021 09:27


14 koersen. 10 podia.
Dat is lachen ja. :winkthumb:
Klopt, voor een renner van zijn kwaliteiten (en dan vergelijk ik hem als Vlaming met Boonen, Musseeuw, sommigen beweren zelfs DeVlaeminck) is dat ondermaats.
Een tweede en derde plaats is onzin voor zo'n renner (dat zegt hoogstens iets over je conditie).
Winnen telt. Gelukkig valt het dubbeltje voor Wout gisteren naar de juiste kant anders was het gewoon een rampvoorjaar.
Moeten lossen in de Strade, moeten lossen in de E3, moeten lossen in de RVV, Dat is de prijs die je betaalt om 'altijd' goed te willen zijn.
Voor zij die willen vergelijken (bekijk de palmaressen van Boonen en Musseeuw eens, over Roger gaan we zwijgen, op die manier gaat hij nog lang mogen koersen om in de buurt van zo'n palmares te komen)
Na ga ik lachen :lol:

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 19 apr 2021 16:25

hayes schreef: 19 apr 2021 13:53
lugosi schreef: 19 apr 2021 09:45
Klopt, voor een renner van zijn kwaliteiten (en dan vergelijk ik hem als Vlaming met Boonen, Musseeuw, sommigen beweren zelfs DeVlaeminck) is dat ondermaats.
Een tweede en derde plaats is onzin voor zo'n renner (dat zegt hoogstens iets over je conditie).
Winnen telt. Gelukkig valt het dubbeltje voor Wout gisteren naar de juiste kant anders was het gewoon een rampvoorjaar.
Moeten lossen in de Strade, moeten lossen in de E3, moeten lossen in de RVV, Dat is de prijs die je betaalt om 'altijd' goed te willen zijn.
Voor zij die willen vergelijken (bekijk de palmaressen van Boonen en Musseeuw eens, over Roger gaan we zwijgen, op die manier gaat hij nog lang mogen koersen om in de buurt van zo'n palmares te komen)
Na ga ik lachen :lol:
Ja, het wordt er beter op met de post :lol:

Om in de Lugosi logica te blijven, Boonen moet ook een mislukte carrière hebben want die heeft nooit de Amstel gewonnen. En de Johan kon nooit Gent-Wevelgem winnen, sukkelaar.

uninvitedguest schreef: 19 apr 2021 09:58 Tja, jullie Belgen willen alles domineren. :mrgreen:
...
Ben trouwens wel benieuwd hoe dit gaat in een koers waar zowel Van Aert als Evenepoel aan de start staat. België een beetje inschattend, zouden daar alle 7 de Belgische kabinetten wel eens over kunnen vallen........
....
Euh, de mening van Lugosi staat niet direct voor die van de gemiddelde vlaming of belg.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4693
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 19 apr 2021 19:25

Ernie C. schreef: 19 apr 2021 09:54 Hoe vaak heeft Museeuw 2 klassiekers in één jaar gewonnen?

Boonen heeft ook misschien de helft van zijn carrière een beter voorjaar gereden dan Wout nu.

Ik zou het geen ramp willen noemen. G-W en de Amstel moest hij toch een keer winnen om de bingokaart vol te maken.
Musseeuw heeft vaak twee klassiekers in één seizoen gewonnen en meer ook (zie zijn palmares op bijvoorbeeld wiki)

Natuurlijk is het geen ramp om de e3 en de rvv niet te winnen maar je compenseert dat niet met wevelgem en amstel. (nogmaals als vlaming zijnde)

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3104
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 19 apr 2021 19:31

Ben benieuwd hoe je dan tegen Alaphilippe aan kijkt.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4693
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 19 apr 2021 19:34

Melda schreef: 19 apr 2021 10:42 @LUGOSI : Generaties vergelijken is heel moeilijk. In vergelijking met Roger en Eddy waren Boonen en Museeuw ook maar pannenkoeken.

Vergeet niet dat er door Corona op 9 maanden tijd 2 voorjaren verreden zijn, een Tour en nog een crossseizoen. Dat is niet meteen een voordeel tov renners die zich enkel toeleggen op de Vlaamse koersen.

Als je dan ziet welke de resultaten zijn, dan kan je enkel zeggen dat het uitmuntend blijft.

.........................
Eigenlijk ben ik het met je eens.
Generaties zijn moeilijk te vergelijken, maar er zijn toch duidelijk gelijkenissen tussen de kwaliteiten van Boonen en VanAert. VanAert is nog iets veelzijdiger; hij kan naast de klassiekers en sprinten ook tijdrijden en langer bergop rijden dan Boonen.
Dat zijn palmares niet in de buurt zal komen van dat van Boonen komt niet omdat hij minder mogelijkheden heeft maar omdat hij keuzes maakt die zijn efficiëntie niet ten goede komen.

Dat hij na, zoals je zegt een overladen (mede door corona) vorig seizoen heeft gereden met Tour en crossseizoen en dan nog Tirreno, uberhaupt nog kan winnen is inderdaad uitmuntend. Maar niemand heeft hem gedwongen om zo'n zwaar programma te rijden. Meer nog, ik lees vandaag dat men bij Jumbo het uit zijn hoofd heeft moeten praten om ook nog de Waalse klassiekers te rijden....

Plaats reactie