Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2021

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6057
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 10 apr 2021 21:37

Mooi dat tolhoek en oomen mee konden in de vroege vlucht.
Natuurlijk voor roglic en hun ploeg. Maar ook voor henzelf, na blessures en operaties nu weer lekker koersen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Maruss
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 11 apr 2021 08:18

Hebben we nu een nieuwe Roglic gezien? Afgelopen jaren streed hij om iedere meter in elke rittenkoers waarin hij startte. Het resultaat was er dan ook naar met talloze etappe overwinningen en eind overwinningen in 1 weeks koersen, maar eigenlijk altijd een zwakke derde week in de grote rondes.
Dit was de eerste 1 weeks koers waar hij niet heel de tijd vooraan reed en schijnbaar tactisch omging met de tijdsverschillen, waaruit bleek dat het eind resultaat belangrijker is dan de pyrrus overwinningen (zonder tijdsverschil) van een etappe.

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 11 apr 2021 10:17

En waarin hij de overwinning ook overliet aan een bondgenoot.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 11 apr 2021 10:24

Maruss schreef: 11 apr 2021 08:18 Hebben we nu een nieuwe Roglic gezien? .............
Het is begin april, Roglic is blijkbaar al goed in vorm....

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 11 apr 2021 16:27

Arvid de Kleijn wint eerste etappe ronde van Turkije. Mooie overwinning!
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2724
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 11 apr 2021 17:30

Ernie C. schreef: 10 apr 2021 21:31 En uiteindelijk een tactische meesterzet om Mcnulty naar het geel te laten rijden met Vingegaard in het wiel.

Volgens velen een blunder maar het pakte vandaag toch wel heel mooi uit.
Ik was ook verrast met deze best wel intelligente move. De druk werd nu volledig bij UAE neergelegd. McNulty was al eerder gekraakt in de zwaardere etappes maar deze laatste etappe ging hij echt goed eraf. Of het pakte per ongeluk zo goed uit of Frans Maassen is heel erg verbeterd als tacticus :)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 11 apr 2021 19:33

Ik wil je niet uit de droom halen maar ik vermoed dat dit een geheel toevallige samenloop van omstandigheden is geweest!
1) Als het doel was om Pogacar als winnaar naar voren te schuiven was dat denk ik wel gebeurd ten koste van Roglic
2) Als het al tactiek was van Jumbo Visma dan zouden ze die briljantie beter bewaren voor een van de grote rondes!
3) Blijkbaar heeft Jumbo Visma een heerlijk overschot aan talent wat lekker mee kan in de kleine rondes! Heel mooi maar temidden van het klassieker seizoen en in aanloop naar de grote rondes zie ik liever dat ze in opbouw zijn voor de grote rondes of volle bak voor overwinningen gaan in de klassiekers. Nu is het weer net niet genoeg hier en net te weinig daar (niet heel mooi voor zo'n superploeg met zoveel talent!!!)
Do or don’t, there is no try

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 11 apr 2021 20:31

En het nieuws van de dag: Fabio Jakobsen rijdt terug in het peloton. Wie had dat gedacht 8 maanden geleden.

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1038
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 11 apr 2021 21:17

Enzzo schreef: 11 apr 2021 19:33 ...............aar temidden van het klassieker seizoen en in aanloop naar de grote rondes zie ik liever dat ze in opbouw zijn voor de grote rondes of volle bak voor overwinningen gaan in de klassiekers. Nu is het weer net niet genoeg hier en net te weinig daar (niet heel mooi voor zo'n superploeg met zoveel talent!!!)
1 en 2 in de eindstand, en het was tegen de wereldtop.
En puntentrui + bergtrui + jongerentrui..............

Net te weinig??
Astana, Movistar hebben nog maar 1 overwinning dit jaar.
Wat moeten die dan zeggen??

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 11 apr 2021 21:50

Enzzo schreef: 11 apr 2021 19:33 Ik wil je niet uit de droom halen maar ik vermoed dat dit een geheel toevallige samenloop van omstandigheden is geweest!
1) Als het doel was om Pogacar als winnaar naar voren te schuiven was dat denk ik wel gebeurd ten koste van Roglic
2) Als het al tactiek was van Jumbo Visma dan zouden ze die briljantie beter bewaren voor een van de grote rondes!
3) Blijkbaar heeft Jumbo Visma een heerlijk overschot aan talent wat lekker mee kan in de kleine rondes! Heel mooi maar temidden van het klassieker seizoen en in aanloop naar de grote rondes zie ik liever dat ze in opbouw zijn voor de grote rondes of volle bak voor overwinningen gaan in de klassiekers. Nu is het weer net niet genoeg hier en net te weinig daar (niet heel mooi voor zo'n superploeg met zoveel talent!!!)
Dan waren ze bij de Jumbo in ieder geval beter op de hoogte van de krachtsverschillen tussen Roglic en McNulty en tussen Pogacar en Vingegaard.
Zoals bijna alle geniale zetten in de wielersport, moet je naast de juiste beslissing maken ook het geluk nog aan je zijde hebben. Dit keer pakte het goed uit.
Voor de komende (grote) wedstrijden is dat niet per se een nadeel. Als je af en toe zo'n trucjes uit de hoge hoed tovert, kun je de tegenstander ook zenuwachtig maken als je een beetje met pionnen gaat schuiven op het schaakbord.
Ik had dan wel liever gezien dat ze het in de interviews nog een beetje mysterieuzer zouden maken, ook al zou het puur toeval geweest zijn.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 12 apr 2021 19:38

En Cav heeft na meer dan 1000 dagen nog eens een koers gewonnen. Het is hem van harte gegund.
Afbeelding

Maruss
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 12 apr 2021 19:53

lugosi schreef: 11 apr 2021 10:24
Maruss schreef: 11 apr 2021 08:18 Hebben we nu een nieuwe Roglic gezien? .............
Het is begin april, Roglic is blijkbaar al goed in vorm....
Voorgaande seizoenen was hij steeds goed in vorm, maar gooide hij veel meer met zijn krachten om zoveel mogelijk etappes te winnen. Nu lijkt hij juist of minder goed in vorm of bewuster om te gaan met zijn eindsprintjes, of het is sleet.

Plaats reactie