Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2021

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 27 mar 2021 12:48

Probleem is dat de rest zit te kijken naar Mathieu en Wout, of die de kastanjes uit het vuur gaan halen....
v Avermaet en Naessen, maar ook bv Pedersen en Degenkolb nemen zelf geen initiatief en denken dat die 2 er wel achteraan gaan, zodat zij kunnen profiteren van de verspilde krachten van Mathieu en Wout.
Daarom waren de meeste koersen in het verleden niet om aan te zien vanwege die reden.
Nu met Mathieu, Wout en Alaphilippe is het een stuk leuker om naar te kijken, echter de rest blijft volharden in die oude tactiek en hopen op die manier toch hun graantje mee te pikken.
Ze stemmen de koers af op M en W.

i-mac

i-mac 27 mar 2021 12:57

mao schreef: 27 mar 2021 11:31 Daarom die k...t oortjes afschaffen
Dat zou ik ook graag hebben. Voor de rest is het ploegenspel, en wint het slimste team.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 27 mar 2021 13:35

Asgreen was wel bijzonder sterk. Je zag Van der Poel reageren door vanuit het zadel te versnellen, en toen bleek dat Asgreen echt nog wel iets in de tank had, was van der Poel een beetje geschrokken, geloof ik.

En was Asgreen teruggepakt, dan was Stybar aangegaan. Hadden ze die teruggepakt, dan was Senechal met 2 vingers in de neus gewonnen.

Masterclas van Deceuninck-Quickstep, en misschien moet van der Poel eens sneller inzien dat van Aert proberen pijn doen, niet altijd in zijn voordeel is.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 27 mar 2021 14:26

Ik denk dat zowel VanAert als VdP nog wat moeten bekomen van hun Italiaans programma. Als je ziet wie er nog allemaal aanhangt wanneer beiden versnellen dan is het duidelijk dat ze nog niet (terug) op hun hoogste niveau zijn. Ik hoop dat beiden zich realiseren dat ook zij rust moeten inbouwen, anders gaan ze nog vaak de scherpte missen om die andere renners er af te rijden en op die manier tegen een overmacht van andere teams in het zand gaan bijten.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37363
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 mar 2021 15:37

raven14 schreef: 27 mar 2021 11:33 DQS wordt gewoon beter geleid dan AG2R of welke andere ploeg dan ook. Dat begint bij recrutering van de juiste profielen en wordt tot in alle strategische, tactische en operationele details doorgetrokken. Het volstaat niet van handenvol geld tegen rennerscontracten aan te gooien.
Te flauw, maar je vergeet Ibarguren en VanMol te noemen ;-)
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 mar 2021 18:18

daniel1975 schreef: 27 mar 2021 15:37
raven14 schreef: 27 mar 2021 11:33 DQS wordt gewoon beter geleid dan AG2R of welke andere ploeg dan ook. Dat begint bij recrutering van de juiste profielen en wordt tot in alle strategische, tactische en operationele details doorgetrokken. Het volstaat niet van handenvol geld tegen rennerscontracten aan te gooien.
Te flauw, maar je vergeet Ibarguren en VanMol te noemen ;-)
tja sedert die twee , ibarguren en van mol ,voor jumbo visma werken is het er aan te zien, ze winnen zowat alles. Met andere dokters zouden ze nooit een grote ronde kunnen winnen. :roll: :mrgreen: :twisted: en ook dokter Adrie niet vergeten, brave man.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8446
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 27 mar 2021 19:05

lugosi schreef: 27 mar 2021 14:26 Ik denk dat zowel VanAert als VdP nog wat moeten bekomen van hun Italiaans programma. Als je ziet wie er nog allemaal aanhangt wanneer beiden versnellen dan is het duidelijk dat ze nog niet (terug) op hun hoogste niveau zijn. Ik hoop dat beiden zich realiseren dat ook zij rust moeten inbouwen, anders gaan ze nog vaak de scherpte missen om die andere renners er af te rijden en op die manier tegen een overmacht van andere teams in het zand gaan bijten.
Ben benieuwd hoe het Wout morgen vergaat 258km koers.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 27 mar 2021 19:30

En ik ben benieuwd naar de mooie startbeelden vanuit Gent 🙈

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 28 mar 2021 10:51

Gent Wevelgem start toch al jaren niet meer in Gent?

PS , iemand al opgevallen dat Adam Yates ineens de beste Yates lijkt te zijn..... :P
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 28 mar 2021 11:00

Ja! En Sagan is ook weer op post :)
Ieper is trouwens ook best mooi maar ik kijk toch liever naar beelden van Barcelona vandaag. Uit pure nostalgie dan, beetje wegdromen van een wereld zoals die ooit was voor mij....(en vele anderen)
Do or don’t, there is no try

SantaSCSI
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 nov 2014 12:55

SantaSCSI 28 mar 2021 13:11

Toch wel prachtig om te zien hoe Wout en Mathieu elkaar toch steeds vinden. Het lijkt soms wel of ze telepathisch "Gaan we doortrekken? Joat!" onder elkaar spreken. Heel attractief koersen en door hun sterkte komt dat ook nog eens vaak goed. Steek daar Alaphilippe bij en je hebt een drietal wilde paarden dat altijd wil gaan. Daar kunnen de mannen van de oude garde nog wat van leren.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 28 mar 2021 14:43

Nathan Van Hooydonck is ook wel goed bezig in Gent Wevelgem, sterk.

Plaats reactie