Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2021

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5687
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 mar 2021 08:09

Pelep schreef: 27 mar 2021 07:28 De Cauwer kent ze beiden heel goed, dat was meer (vaderlijke) emotie om wat ze verloren hadden dan ze hard willen aanpakken.

Van Avermaet heeft nadien ook aangegeven dat het de eerste keer was dat ze beiden een finale reden, en niet genoeg gesproken hadden. Leergeld. Dat hebben ze niet meer voor bij DQS.

MVDP heeft nadien ook gezegd dat het jammer was dat hij WVA kwijt was
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210326_96238413
van avermaet en naessens zijn/waren trainingsmaten, dus als die elkaar al niet verstaan? Van avermaet is iemand die bijna altijd aan zich zelf denkt (zie het WK in Qatar waar hij Boonen aan zijn o overliet in de spurt ), Naessens probeerde nu wschlk eens voor één keer wat meer aan zich zelf te denken. Wschlk ook te veel op VDPoel gerekend, denken dat die alles ging oplossen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 mar 2021 08:35

Kiekeboe schreef: 26 mar 2021 23:01 Ik heb er van genoten, toch wel sterk van The Wolfpack.
Ja geweldig; een hele ploeg kleppers nodig hebben om twee jongens te kunnen beteugelen....
ik hoop dat Wout en Matje 1&2 worden in Vlaanderen, volgorde maakt mij niet zoveel uit.
Sowiso proberen op de hellingen die blauwe smurfen proberen te minimaliseren, dat gaat al heel veel schelen.
Less is bore

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 27 mar 2021 08:56

Je moet het toch maar doen, allemaal mannen die intrinsiek minder kwaliteiten hebben dan de 2 groten (al was Stybar wel erg sterk vandaag, hij moest niet veel onderdoen) en het tactisch zo goed spelen.

De aanval van Asgreen was trouwens echt wel te verwachten. Als ze hem terug pakken, gaat op dat moment direct 1 van de andere DQS-mannen aanvallen. Veel mooier wordt het toch niet volgens mij.

In de RVV moeten MVDP en WvA ervoor zorgen dat ze niet meer in deze situatie terecht komen, maar met de benen van gisteren gaat het erg moeilijk zijn om Styby en Alaphilippe eraf te rijden. Als Asgreen dan weer (eventueel met nog een extra mannetje) anticipeert, kan het zomaar weer dezelfde situatie opleveren volgende week.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 27 mar 2021 09:02

daniel1975 schreef: 27 mar 2021 08:35 Ja geweldig; een hele ploeg kleppers nodig hebben om twee jongens te kunnen beteugelen....
ik hoop dat Wout en Matje 1&2 worden in Vlaanderen, volgorde maakt mij niet zoveel uit.
+1

Ben ook benieuwd wat ze die twee gasten van AG2R hebben beloofd. Die lieten zich wel heel makkelijk afslachten.
Die hadden ook duidelijk geen keuze gemaakt. Het leek wel of ze geen van beide wilde dat de ander zou winnen.
Wat we er ook van vinden dat is bij de koning quick step een stuk beter onder controle.

Voor Wout en Mathieu dikke plus. Denk dat eens weg? Waar hadden we dan naar zitten kijken?

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 27 mar 2021 09:45

En dat geblèr over “ the wolfpack” vind ik helemaal tenenkrommend.

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 27 mar 2021 09:52

fiedoo schreef: 27 mar 2021 08:09 van avermaet en naessens zijn/waren trainingsmaten, dus als die elkaar al niet verstaan? Van avermaet is iemand die bijna altijd aan zich zelf denkt (zie het WK in Qatar waar hij Boonen aan zijn o overliet in de spurt ), Naessens probeerde nu wschlk eens voor één keer wat meer aan zich zelf te denken. Wschlk ook te veel op VDPoel gerekend, denken dat die alles ging oplossen.
Ik heb het meer voor Oli dan Greg - maar in dit geval was het wel aan Oli. Hij zat vanachter, Greg was net op kop aan het rijden. Het was aan Oli om op het wiel te springen, maar uit de interviews blijkt dat hij zich wou sparen om zelf nog eens te springen erna. Fracties van secondes.

t Is niet omdat je trainingsmaten bent (en da's overigens al wat minder) dat je daarom meer koersinzicht hebt met twee. Geen van beiden heeft daar ooit in uitgeblonken. Toen ze met het verhaal kwamen dat ze met 2 nu meer aan elkaar gingen hebben in de finale me altijd de bedenking gemaakt wie dan de slimme keuzes ging maken. Want van de ploegleiding zal het bij AG2R ook niet komen.

jopie89
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 27 dec 2006 12:25

jopie89 27 mar 2021 10:12

Het werd hier al eerder aangehaald maar wat mij gisteren alweer opviel was de zwakte van Jumbo-Visa als team in steun van Van Aert. Oké hij had 2 man die hem even hielpen na zijn lekke band maar voor het overige is het toch erg mager. Als je ziet hoeveel volk er nog over blijft op 50km voor de finish en je stelt vast dat je helemaal alleen zit... Ze missen Teunissen maar dat mag niet de enige verklaring zijn voor een ploeg van dergelijk niveau. Het doet mij een beetje denken aan de eerste jaren van Sagan bij Bora. Alpecin werd vooraf zwakker ingeschat maar in praktijk doen zij het beter met minder budget. 2 toppers die er mijlenver bovenuit steken maar die het moeten doen met een matige ploeg: dan krijg je koersen zoals gisteren waarbij DQS haar kwaliteiten kan uitspelen namelijk spelen met verschillende degelijke renners. Ik zeg degelijk: als je de namen bekijkt kan je niet zeggen dat het op zich 'echte' toppers zijn (genre Van Aert, Van Der Poel, Van Avermaet...). Maar ze flikken het toch maar en maken er een attractieve koers van. Op naar Wevelgem morgen!

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6096
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 27 mar 2021 10:42

Bij de vriendenclub van ten Dam, was recent een podcast met Iljo Keijse. 1 van de onderwerpen daar was dat ze bij quickstep eigenlijk maar met 1 of 2 knechten rijden en de rest kopmannen zijn.

Dus ja, je moet al die kleppers wel contracteren.
En ze moeten het kunnen hebben dat de concurrentie vaak van 't eigen team komt. Was er niet een vrij goede Nederlandse ploeg in de jaren 80 die nagenoeg hetzelfde deed? En omdat veel verschillende renners daadwerkelijk de bloemen af en toe mee neemt, is de acceptatie van dat systeem er ook.
Soms gaat het natuurlijk mis, en ben je het lachertje (paar jaar terug met ruime overal een finale rijden en niet winnen).

Maar zo bekeken, is het niet een noodzaak dat van aert bij jumbo maar 1 of 2 knechten heeft. Het verschil is alleen wel, dat er verder niet nog een serie kopmannen mee rijdt. In deze koersen is het van aert, of niets, voor jumbo.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 27 mar 2021 10:55

De steun uit de auto is bij DQS ook van een ander niveau. Na de koers zei Stybar dat het Tom Steels was die Asgreen aanmaande om nog eens te proberen als hij kon.

Wacht hij nog een kilometer dan was er misschien iemand anders (Naessen?) al gegaan. Zelf het koersverloop bepalen is altijd beter dan de koers ondergaan.

Over de zwakte van de ploeg; dat is inderdaad een probleem, Alpecin ondersteund VDP beter en dat met een fractie van het budget (en in andere koersen hebben ze ook meerdere pionnen, meer bepaald Merlier en Philipsen)
Afbeelding

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4531
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 27 mar 2021 11:31

TL@ schreef: 27 mar 2021 10:55 De steun uit de auto is bij DQS ook van een ander niveau. Na de koers zei Stybar dat het Tom Steels was die Asgreen aanmaande om nog eens te proberen als hij kon.
Daarom die k...t oortjes afschaffen

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 27 mar 2021 11:33

timo2.0 schreef: 27 mar 2021 00:09 Wat mij vooral weer opviel is dat het Sporza-duo enkel nog in superlatieven over Quickstep kan praten en dat ze het bij een kopgroep met twee Vlaamse renners van AG2R en drie buitenlandse renners van Quickstep, zelfs openlijk supporteren voor Lefevere.
Dat doen ze niet. José is een echte fan van Greg, is er zelfs ooit al door de VRT voor op de vingers getikt. Hij heeft gewoon gelijk wanneer hij zegt dat 1 van hen altijd mee moest proberen gaan met welke uitval van DQS dan ook.

DQS wordt gewoon beter geleid dan AG2R of welke andere ploeg dan ook. Dat begint bij recrutering van de juiste profielen en wordt tot in alle strategische, tactische en operationele details doorgetrokken. Het volstaat niet van handenvol geld tegen rennerscontracten aan te gooien.
Laatst gewijzigd door raven14 op 27 mar 2021 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 27 mar 2021 11:38

daniel1975 schreef: 27 mar 2021 08:35
Ja geweldig; een hele ploeg kleppers nodig hebben om twee jongens te kunnen beteugelen....
Hun klepper reed niet eens mee.

Voor deze koers werd er alleen maar over de grote twee gesproken en krabde zowat iedereen zich in het haar over hoe je die twee, die er zo ver uitsteken, moest verslaan. Wel, dat hebben ze bij DQS dan wel goed uitgevogeld. Ik ben geen fan van die ploeg, maar ze hebben er een uiterst boeiende namiddag van gemaakt. Ze waren telkens niet 1 maar 2 stappen voor op de rest.
Afbeelding

Plaats reactie