Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2021

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5812
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 13 mar 2021 09:51

lugosi schreef: 13 mar 2021 08:20
fiedoo schreef: 12 mar 2021 21:35 wout wou winnen, dus zijn enige kans op een overwinning was achter stybar gaan, hij dacht wschlk sterk genoeg te zijn om te winnen. ......
Dit spoort niet met wat VanAert zelf verklaarde, hij zei zelf dat hij wist dat door achter Stybar aan te gaan hij zijn sprint eigenlijk al gereden had. Hij wist dat hij de perfecte leadout voor VdP aan het doen was.
Zijn enige kans om vandaag te winnen was door in het wiel van VdP te zitten in de laatste km (en dan niet te wachten tot op 180m van de streep om er uit te komen). Je kan zo'n aankomst niet vergelijken met een vlakke massaspurt.
Best makkelijk lullen met je bakje koffie op de bank , achteraf analyserend wat wel en wat niet gedaan had moeten worden. Helaas is voor ons als normale sterveling de periode van denken hierover al vele malen langer dan dat de sporter kan denken in de koers.

Voor hen is het in een split second - met hartslag van 180 -190 - en 60 - 65 km uur - de juiste beslissing nemen terwijl er nog 30 testosteron bommetjes rond je rijden.

Kijk dat van Aert wist dat hij z'n krachten zou vergooien als hij achter Stybar aan zou gaan is normaal. Maar pakt niemand van Aert of zit vd Poel 10 plaatsen verder wordt van Aert nooit meer gepakt. EN van Aert heeft geen koffietje en ruim de tijd om te denken wat hij moet gaan doen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

DVR
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 jan 2016 21:48

DVR 13 mar 2021 11:21

Als je zo goed bent mag je toch een beetje jeugdig arrogant zijn. :winkthumb:
Kon Sagan toch ook goed in zijn gloriedagen.
Ik vind hem in het algemeen een nette bescheiden jongeman, net zoals Wout.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 13 mar 2021 14:57

En roglic pakt Nr 3...
Niet gestolen, maar van mij had hij die koploper gewoon bij zijn aanzet op 1km moeten achterhalen en achter zich laten. Niet op 25m voor de streep pas.
Maar ja, dit is ook topsport zullen we maar zeggen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8452
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 13 mar 2021 14:58

Schitterende laatste 3km gezien van Parijs-Nice.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 13 mar 2021 15:05

Het resultaat is echter hetzelfde, als de andere toppers ook rijden om te winnen wordt Mäder al veel sneller ingelopen.
Nu had hij heel even terug hoop gekregen, om dan uiteindelijk pas op 25mtrs van de meet ingehaald te worden.
Topsport is inderdaad keihard.
I know myself like no one else
Nothing to defend

jopie89
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 27 dec 2006 12:25

jopie89 13 mar 2021 15:30

Indrukwekkende Roglic in Parijs-Nice!

Meteen erna gezapt van sporza naar eurosport voor de Tirreno maar het enige wat we zien is reclame. Nu al 3x op 20 minuten tijd... Ik weet dat er alternatieven zijn zoals de player ed maar dit gaat al helemaal nergens meer over uiteraard...

Jammer dat Van Aert op de laatste klim grotendeels niemand in steun had vandaag. Alles alleen gedaan en hield goed stand tussen de klimtoppers. Als er eentje uit de trein van Roglic uit Parijs-Nice de Tirreno gereden (Bennett, Kruiswijk)...

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 13 mar 2021 17:22

jopie89 schreef: 13 mar 2021 15:30 KUT
het enige wat we zien is reclame. Nu al 3x op 20 minuten tijd... Ik weet dat er alternatieven zijn zoals de player ed maar dit gaat al helemaal nergens meer over uiteraard...
Dat gaat over het feit dat ook Eurosport ergens van moet leven en dat zijn niet de belastingcenten van mensen die het misschien niet interesseert.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

jopie89
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 27 dec 2006 12:25

jopie89 13 mar 2021 17:55

Keezx schreef: 13 mar 2021 17:22
jopie89 schreef: 13 mar 2021 15:30 KUT
het enige wat we zien is reclame. Nu al 3x op 20 minuten tijd... Ik weet dat er alternatieven zijn zoals de player ed maar dit gaat al helemaal nergens meer over uiteraard...
Dat gaat over het feit dat ook Eurosport ergens van moet leven en dat zijn niet de belastingcenten van mensen die het misschien niet interesseert.....
Uiteraard moeten ze ergens van leven. Maar dit was eerder af en toe een blokje Tirreno tussen de reclame dan andersom. Soit, de eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat ze gelukkig nadien live gebleven zijn tot de finish. Waarschijnlijk werd het aantal reclames per uitzending/rit contractueel vastgelegd en als je dan vandaag enkel de laatste 20km uitzendt dan is dit het resultaat. Dan besef je toch maar eens wat een luxe het is op dat vlak om naar Sporza te kijken (en daartoe dragen de Nederlanders financieel niet zoveel bij natuurlijk :D ).

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 13 mar 2021 18:37

Eurosport heeft toch de belofte gedaan dat ze de laatste x km's van de koers geen reclame meer uitzenden?
Dacht de laatste 20 km.
Dat dan het gevolg is dat de overige reclameblokken wat in elkaar schuiven lijkt me logisch. Kijk niet vaak Eurosport, maar voor veel koersen zijn ze het enige alternatief.
(en niet te vergeten de Moto GP's natuurlijk)
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 13 mar 2021 18:52

rene schreef: 13 mar 2021 09:51

Best makkelijk lullen met je bakje koffie op de bank , achteraf analyserend wat wel en wat niet gedaan had moeten worden. Helaas is voor ons als normale sterveling de periode van denken hierover al vele malen langer dan dat de sporter kan denken in de koers.

Voor hen is het in een split second - met hartslag van 180 -190 - en 60 - 65 km uur - de juiste beslissing nemen terwijl er nog 30 testosteron bommetjes rond je rijden.

Kijk dat van Aert wist dat hij z'n krachten zou vergooien als hij achter Stybar aan zou gaan is normaal. Maar pakt niemand van Aert of zit vd Poel 10 plaatsen verder wordt van Aert nooit meer gepakt. EN van Aert heeft geen koffietje en ruim de tijd om te denken wat hij moet gaan doen.
Ik lul helemaal niet achteraf, ik lul op voorhand. Voor de rit gereden werd wist je al waar je moest zitten. (zelfs mijn vrouw had dit op voorhand voorspeld :o .)
Als een renner dat van zichzelf al niet weet, dan wordt dit voordien toch in het team besproken achter wie je wel en niet rijdt. Je hoeft dat dus niet in een split second te beslissen. Kijk als voorbeeld de docu's over Quickstep hoe daar alles minutieus met de renner(s) in kwestie wordt voorbereid (en indien oortjeswedstrijd a la minute uit het draaiboek in je oor verteld wordt). Ik ben er van overtuigd dat VanAert met een Tom Steels in zijn oortje na de rvv niet zou hoeven te komen vertellen dat hij vergeten was dat hij er een lange sprint van moest maken....

Je zegt: "zit Vdp 10 plaatsen verder", als je in zijn wiel zit dan kan je dat zien.
En zelfs in de huidige situatie als je de sprint herbekijkt dan zie je dat VanAert halverwege zijn inspanning naar Stybar toe achterom kijkt; hij ziet VdP dus letterlijk in z'n wiel zitten. Geen excuus dus, maar een foute keuze/voorbereiding.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 13 mar 2021 18:58

jopie89 schreef: 13 mar 2021 15:30 Indrukwekkende Roglic in Parijs-Nice!

Meteen erna gezapt van sporza naar eurosport voor de Tirreno maar het enige wat we zien is reclame. Nu al 3x op 20 minuten tijd... Ik weet dat er alternatieven zijn zoals de player ed maar dit gaat al helemaal nergens meer over uiteraard...

Jammer dat Van Aert op de laatste klim grotendeels niemand in steun had vandaag. Alles alleen gedaan en hield goed stand tussen de klimtoppers. Als er eentje uit de trein van Roglic uit Parijs-Nice de Tirreno gereden (Bennett, Kruiswijk)...
Die player van eurosport is echt wel de moeite vind ik, je kan er veel kleinere koersen/rondes op zien en je kan makkelijk streamen naar je tv-toestel. Bovendien kan je kiezen welke taal van commentaar je wil. Wat al eens makkelijk kan zijn als je allergisch bent aan een of andere commentator. En geen reclame :like:

VanAert heeft een sterke beklimming gereden, daar had zijn ploeg niet veel meer kunnen helpen.
Ik zou wel graag eens wat cijfers zien van VanAert van die beklimming, met zijn gewicht moeten dat toch behoorlijke waardes geweest zijn.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 13 mar 2021 19:07

Hier al enkele cijfers van Pogacar op de laatste klim: 6.6W/kg en meer dan twee minuten sneller dan record van Froome. Benieuwd naar Wout z'n cijfers.

https://www.hln.be/wielrennen/pogacar-v ... ~a538bc1b/

Plaats reactie