Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2021

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 07 mar 2021 19:14

fiedoo schreef: 07 mar 2021 12:54 geen blabla, de spurt bergop (2x) van mathieu is de laatste jaren ongezien, het is en het blijft een ongelooflijke klasbak.
Wat forme en voorbereiding betreft: de wedstrijd is die bepaalde dag en als je mee rijdt als topper wordt je op je waarde geklopt.
Ik denk dat mathieu evenmin als wout en julian al zijn topvorm te pakken heeft, dus geen excuses voor hen. Als alles zonder ongevallen voor de 3 voornoemde favorieten verder verloopt zullen ze er vdp deze keer niet afrijden op de poggio, zeker weten.
Wat vorm en voorbereiding betreft; je kan een wedstrijd ook rijden als voorbereiding.

Hoe kom je er in godsnaam bij dat vdp er vorig jaar werd afgereden op de Poggio? Mathieu verklaarde na de wedstrijd dat hij wel meekon maar gokte op de sprint.... :D
Ik denk niet dat MSR dit jaar een doel is noch voor Wout noch voor Julian.
Laatst gewijzigd door lugosi op 07 mar 2021 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 07 mar 2021 19:18

Gastheerg schreef: 07 mar 2021 13:31 ......................

Milaan-San Remo zal altijd een afwachtende koers zijn. Een zo'n koers heeft ook wel wat maar is wat mij betreft dan ook genoeg.
S'ochtends zelf blokje doen en dan tot de Capo's lekker tukken op de bank :mrgreen:
Zo doe ik het ook :winkthumb:

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 08 mar 2021 09:52

Alaphilippe wordt hier dikwijls wel eens negatief neergezet, maar blijft toch een heerlijke renner die ook altijd voluit gaat en vooral ook zichzelf kan relativeren.

Schitterende reactie op het amateurfilmpje van de versnelling van MVDP 😂

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210307_92384078

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 08 mar 2021 11:21

Alaphilippe is een renner die af en toe de bekken van Voeckler imiteert, af en toe rare manoeuvres op de fiets heeft, maar wel altijd wil aanvallen en daarom kleur geeft aan het peloton.
Ook altijd sportief na een nederlaag, kortom een renner waarvoor je naar de koers komt, net als uiteraard Mathieu en Wout!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 mar 2021 11:34

scottpch schreef: 08 mar 2021 11:21 Alaphilippe is een renner die af en toe de bekken van Voeckler imiteert, af en toe rare manoeuvres op de fiets heeft, maar wel altijd wil aanvallen en daarom kleur geeft aan het peloton.
Ook altijd sportief na een nederlaag, kortom een renner waarvoor je naar de koers komt, net als uiteraard Mathieu en Wout!
Dit dus :winkthumb:
Als hij die Voecklerimitatie eens niet zou doen was het een stuk beter te pruimen.


Die onrust op de fiets heb ik mijn zaterdag ook weer over zitten verbazen. Hij zit echt nooit even rustig, altijd wel wat aan het wiebelen, slingeren, etc. Moet toch heel veel energie kosten zou je denken?
Less is bore

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 08 mar 2021 12:18

De getallen van Matthieu..... :shock: :o

Afbeelding
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 08 mar 2021 12:54

't Zal zijn stijl zijn, vind het wat vreemd dat het moet gaan over gekke bekken en niet over de prestaties of persoonlijkheid. Het nerveuze gedrag op de fiets, tot daar aan toe - dat kan idd z'n impact hebben.

Trouwens, MVDP kan ook best bekken trekken. En gelijk heeft hij.

paly
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 nov 2020 13:14
Locatie: Oudsbergen - België
Contact

paly 08 mar 2021 13:19


Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 08 mar 2021 13:43

Pelep schreef: 08 mar 2021 12:54 't Zal zijn stijl zijn, vind het wat vreemd dat het moet gaan over gekke bekken en niet over de prestaties of persoonlijkheid. Het nerveuze gedrag op de fiets, tot daar aan toe - dat kan idd z'n impact hebben.

Trouwens, MVDP kan ook best bekken trekken. En gelijk heeft hij.
Dus niet hebben over gekke bekken trekken.
Maar prima om het over persoonlijkheid te hebben... :roll:

Dat is toch van hetzelfde? Iemand die de camera op zoekt, die af en toe een hoofd op zet, die niet stil kan zitten, die koerst met een net wat prijzig klokje om zijn pols.... Dat zijn toch allemaal bij uitstek voorbeelden van zijn persoonlijkheid?

En daar kan iedereen wat van vinden. Je hebt dit soort figuren toch nodig in het peloton. Ja, daar kan je je aan storen - dat doen sommigen ook - maar het hoeft niet.

Altijd alleen maar heel plat naar prestaties kijken is ook wel wat saai. Dan zou je Allaphilippe en Roglic kunnen omschrijven als dezelfde types.... :lol:

Sagan kan je toch ook wat van vinden?
Bouhanni ook...
Dumoulin ook

En de sporters gaan het nooit voor iedereen goed doen. Te berekenend, of te arrogant, of te druk, of te overdreven, of te weinig emoties, of .... ga zo maar door ;-)
En juist daarom mag het ook over de gekke bekken gaan van renners! net zo goed als over prestaties, interviews, one liners, speelsheid, persoonlijkheid. :like:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 mar 2021 15:31

Mooie post Mark!
Dan zou je Allaphilippe en Roglic kunnen omschrijven als dezelfde types....
:lol: :lol: :lol:
Less is bore

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 08 mar 2021 16:52

MarkVeenstra schreef: 08 mar 2021 13:43
Pelep schreef: 08 mar 2021 12:54 't Zal zijn stijl zijn, vind het wat vreemd dat het moet gaan over gekke bekken en niet over de prestaties of persoonlijkheid. Het nerveuze gedrag op de fiets, tot daar aan toe - dat kan idd z'n impact hebben.

Trouwens, MVDP kan ook best bekken trekken. En gelijk heeft hij.
Dus niet hebben over gekke bekken trekken.
Maar prima om het over persoonlijkheid te hebben... :roll:

Dat is toch van hetzelfde? Iemand die de camera op zoekt, die af en toe een hoofd op zet, die niet stil kan zitten, die koerst met een net wat prijzig klokje om zijn pols.... Dat zijn toch allemaal bij uitstek voorbeelden van zijn persoonlijkheid?

En daar kan iedereen wat van vinden. Je hebt dit soort figuren toch nodig in het peloton. Ja, daar kan je je aan storen - dat doen sommigen ook - maar het hoeft niet.
Persoonlijkheid is mag ik hopen toch wat meer dan enkel gelaatsuitdrukkingen. En daar komt het als het over Alaphilippe gaat op dit forum vaak enkel op neer, gelaatsuitdrukkingen.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 08 mar 2021 17:01

Pelep schreef: 08 mar 2021 16:52
MarkVeenstra schreef: 08 mar 2021 13:43
Pelep schreef: 08 mar 2021 12:54 't Zal zijn stijl zijn, vind het wat vreemd dat het moet gaan over gekke bekken en niet over de prestaties of persoonlijkheid. Het nerveuze gedrag op de fiets, tot daar aan toe - dat kan idd z'n impact hebben.

Trouwens, MVDP kan ook best bekken trekken. En gelijk heeft hij.
Dus niet hebben over gekke bekken trekken.
Maar prima om het over persoonlijkheid te hebben... :roll:

Dat is toch van hetzelfde? Iemand die de camera op zoekt, die af en toe een hoofd op zet, die niet stil kan zitten, die koerst met een net wat prijzig klokje om zijn pols.... Dat zijn toch allemaal bij uitstek voorbeelden van zijn persoonlijkheid?

En daar kan iedereen wat van vinden. Je hebt dit soort figuren toch nodig in het peloton. Ja, daar kan je je aan storen - dat doen sommigen ook - maar het hoeft niet.
Persoonlijkheid is mag ik hopen toch wat meer dan enkel gelaatsuitdrukkingen. En daar komt het als het over Alaphilippe gaat op dit forum vaak enkel op neer, gelaatsuitdrukkingen.
de prestaties, manier van rijden, de boel niet belazeren en zich niet als een eikel gedragen volstaat voor mij, al de rest is bullshit en doet er niet toe. Persoonlijke aanvallen omwille van bepaalde "gebreken" zeggen meer over de persoon die het zegt dan over degene die geviseerd wordt.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie