Over de wielersport en zijn beoefenaars.

tour 2021

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7962
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 18 jul 2021 21:57

Een vijfde plek in de tour is een hele mooie prestatie. Sterker nog; een top tien in alle grote rondes is helemaal top.

Alleen zal Kelderman niet de geschiedenis in gaan als één van de Nederlandse grote ronderenners. Daarvoor heeft hij eenvoudig weg te weinig uitstraling en charisma

Maar los van de persoon; het blijft daarmee wel een superrenner naar Nederlandse maatstaf. Weinigen die het hem voordeden.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 18 jul 2021 22:16

Douglas schreef: 18 jul 2021 21:54 Winst in een TT, bergrit en een massasprint in 1 tour. Ben benieuwd wie dit ooit heeft geëvenaard? . Zullen we ver terug moeten in de tijd. .

Wout is wel een erg complete renner.
sean kelly, jalabert,merckx? Misschien freddy maertens maar wschlk niet in de tour.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 18 jul 2021 22:26

-
Laatst gewijzigd door Deleted_User op 12 okt 2021 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 18 jul 2021 22:58

Merckx en Hinault zijn de enige twee die dat ook hebben gedaan.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2437
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 19 jul 2021 08:38

Toch wel knap van Wout.
Een bergetappe en een tijdrit winnen, zo zijn er wel wat renners. Maar daar nog eens een massasprint aan toevoegen. Hij is toch wel een redelijk compleet renner.
Al bij al is de tour van TJV toch geslaagd zou ik zeggen, wat te zeggen van het fenomeen Jonas Vingegaard.

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 19 jul 2021 12:00

Enzzo schreef: 18 jul 2021 21:57 Een vijfde plek in de tour is een hele mooie prestatie. Sterker nog; een top tien in alle grote rondes is helemaal top.

Alleen zal Kelderman niet de geschiedenis in gaan als één van de Nederlandse grote ronderenners. Daarvoor heeft hij eenvoudig weg te weinig uitstraling en charisma

Maar los van de persoon; het blijft daarmee wel een superrenner naar Nederlandse maatstaf. Weinigen die het hem voordeden.
Als de meetlat voor wel of geen grote renner langs uitstraling en charisma wordt gelegd dan had Joop Zoetemelk nooit ook maar één wedstrijd gewonnen. Ja, "Parijs is nog ver." En, "De Tour win je in bed." Lekker blijven liggen, denk ik dan.
Op iets serieuzere toon: Joop had de Tour nooit gewonnen als Hinault niet was uitgestapt. Dat ie uiteindelijk, na tig tweede plaatsen, de Tour kon winnen was vooral te danken aan, jawel, het niet te onderschatten vermogen om na tegenslagen weer toegewijd verder te knokken: juist dat is een eigenschap die bij de groten hoort, en Kelderman is er daar een van. Bovendien liet Peter Winnen onlangs nog optekenen: "Kelderman heeft zoveel talent dat het door de broek loopt."

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 19 jul 2021 12:43

Het talent van Kelderman is iets dat inderdaad meermaals genoemd wordt.

Uiteraard is 5e in de tour een behoorlijke prestatie, maar gevoelsmatig zou ik bij iemand met zo'n vermeend talent toch eerder een plek op het erepodium willen zien ;)
(gaat hopelijk nog komen :winkthumb: )

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 19 jul 2021 13:54

In België hadden we ook zo iemand rond rijden: Jurgen Van den Broeck. Steengoed renner, enorm onderschat en (meestal) in staat om in de buurt van het podium te komen. Ook vrij kleurloos en ook altijd 1 van de eersten om tegen de grond te gaan.

Ik denk echter dat je met die capaciteiten veel beter voor etappezeges kunt gaan, zoals Mollema.

Wat Wout heeft gedaan de afgelopen 3 weken was echt weergaloos, hopelijk doet volgende week op dezelfde manier voort :D
Afbeelding

marsman
Forum-lid
Berichten: 2373
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 19 jul 2021 14:18

Ik vind Kelderman altijd een rare snuiter. Stiekum keigoed, maar niemand die hem echt in de gaten heeft. Ik vind ook dat hij in Nederland nooit echt de status heeft gekregen zoals de andere klassementsmannen. Ook deze 5e plaats is niet echt in de media naar voren gekomen.

En wat een lijst met pech joh: https://www.wielerflits.nl/nieuws/wilco ... rcarriere/

Dat ie nog met plezier op zijn fiets zit...
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 19 jul 2021 18:15

Thor Hushovd won genoeg massasprints in de tour.
In 2011 won hij zowel een rit in het hooggebergte (Lourdes) als middengebergte (Gap).
En in 2006 won hij een individuele tijdrit (de proloog, weliswaar).

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2437
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 19 jul 2021 21:45

@RobertvD, dat kan allemaal wel zijn.
Ik dacht dat het hier ging om overwinningen in de bergen, tijdritten en massasprints in één en dezelfde tour ;-)

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 19 jul 2021 22:55

EmPeHa schreef: 17 jul 2021 19:13 Klassiekers, veldrijden, klim etappes, sprinten, tijdrijden; wat een geweldenaar is Wout.
Inderdaad, ik ben blij dat hij ook voor de wegrace heeft gekozen.
Als hij was blijven steken in het veldrijden was hij waarschijnlijk toch in de schaduw van Mathieu blijven staan.
Nu heb ik ( met schaamrood) mijn mening de afgelopen 2 a 3 jaar flink moeten bijsturen betreffende Wout, zo zie je maar.

Plaats reactie