Over de wielersport en zijn beoefenaars.

tour 2021

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 05 jul 2021 16:55

Ik denk dat onze illustere commentator (dhr. Wuyts) wel eens gelijk zou kunnen hebben bij het opperen van een strategische zet van ineos om poggi langer in het geel te houden zodat hij mogelijk zijn ploeg moet opsoeperen en alzo de kansen van Carrapas (mogelijk) te verhogen. Volgens mij een ijdele poging.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 05 jul 2021 20:52

havana schreef: 05 jul 2021 13:56 Omdat ze nog altijd geloven in Carapaz.
Wel dat zal wel zo zijn, maar dan vooral in de positie van Carapaz tegenover Uran, Kelderman, etc...
Als ze echt nog in de zege geloofden hadden ze beter kunnen pokeren en zich in het wiel van Pogi zetten, die dan zelf maar de 8 minuten op O Conner moest dicht rijden. Nadien kan je dan iets proberen.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 05 jul 2021 20:55

ottorongo schreef: 05 jul 2021 16:55 Ik denk dat onze illustere commentator (dhr. Wuyts) wel eens gelijk zou kunnen hebben bij het opperen van een strategische zet van ineos om poggi langer in het geel te houden zodat hij mogelijk zijn ploeg moet opsoeperen en alzo de kansen van Carrapas (mogelijk) te verhogen. Volgens mij een ijdele poging.
Illuster? Een fantasierijke visie.
Hoe kan je die theorie dan combineren met de poging tot aanval van Carapas?
Het kleinste kind kon toch zien wat er ging gebeuren toen Ineos de kop nam.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 05 jul 2021 22:07

Alsof Pogacar badend in het zweet wakker wordt van O'Connor. Ineos probeert nog iets. Voor welke plek ze dan ook vechten. Zelfs een Tour winnaar die de pijn (en deceptie) verbijtend zijn duit in het zakje doet. Prima. En het groepje was lekker uitgedund aan het eind.

Het was een dag waarin iedereen ontzettend aan het afzien was. Renners buiten tijd. Grote renners nog maar net binnen tijd. Iedereen last van de kou. Pogacar heeft ook maar 1 slechte dag nodig en Carapaz wint weer tijd terug. Toch even testen of dat niet gisteren het geval was.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 06 jul 2021 08:33

Ik ben er nog niet eens van overtuigd dat Carapaz zelfs maar tweede kan worden, zeker niet met zo'n tactiek, waar we de dag ervoor ook al een staaltje van kregen.

Ik denk niet dat Pogi wakker zou gelegen hebben van O Conner, maar hij had er wel zelf moeten achter rijden, nu deed zijn reserveploeg het voor hem.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 06 jul 2021 16:46

Nog één keer "boren" of "stofwisselen" en ik ga gillen. Bizar hoe het nos-gezelschap woorden opeen honderd keer per uitzending gebruikt, alsof ze het al jaaaaren kennen, nadat een renner het één keer gebruikt in een interviewtje.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 06 jul 2021 18:02

Cavendish gaat het wel doen hoor dat record evenaren. Met zo een leadout kan hij niet verliezen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7977
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 06 jul 2021 18:03

Hulde aan Cav!! Nog eentje en hij mag zich in gezelschap van de legendarische Merkcx scharen. (Hoewel die natuurlijk ook bergetappes enzo won)

Heb veel leuke interviews met hem gehoord bij de. Belse radio collega’s en dat was een feest om naar te luisteren. Grappig en “humble” maar oh zo gelukkig!!
Mooie kerel!!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 jul 2021 18:48

Mwa….is (te) vaak gematst door de jury gedurende zijn carrière en nu in een Tour zonder serieuze tegenstand dat record evenaren voelt ook niet helemaal correct.
Maar wie er niet is hoef je niet te verslaan, dat is de andere kant.
Voelt een beetje als Hamilton die overduidelijk by far de beste auto had de afgelopen jaren en daarom allerlei records heeft gehaald.
Less is bore

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 06 jul 2021 19:34

Het is leuk voor Cavendish dat hij zijn gedroomde record nu binnen bereik heeft maar ik had toch graag meer strijd gezien. Vooral het uitvallen van Caleb Ewan is een aderlating voor de spanning in de sprintetappes.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 06 jul 2021 19:45

Morkov behaalde vanmiddag tijdens de laatste km een hogere topsnelheid dan Cavendish.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5688
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 06 jul 2021 19:51

daniel1975 schreef: 06 jul 2021 18:48 Mwa….is (te) vaak gematst door de jury gedurende zijn carrière en nu in een Tour zonder serieuze tegenstand dat record evenaren voelt ook niet helemaal correct.
Maar wie er niet is hoef je niet te verslaan, dat is de andere kant.
Voelt een beetje als Hamilton die overduidelijk by far de beste auto had de afgelopen jaren en daarom allerlei records heeft gehaald.
heeft inderdaad het geluk aan zijn zijde: ewan die de eerste rit valt, Merlier die na de eerste rit niet meer mag meespurten voor een tweederangssprinter, dat cavendish tot nu toe de bergen heeft overleefd en andere spurters niet is zijn verdienste natuurlijk. Met een fit duo Groenewegen enJakobsen en nog Bennet er bij zou de ritwinst heel beperkt gebleven zijn maar natuurlijk hebben zoals steeds de afwezigen ongelijk.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie