Over de wielersport en zijn beoefenaars.

tour 2021

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 29 jun 2021 17:46

MarkVeenstra schreef: 29 jun 2021 16:07waarom de dag van te voren pas? of de dag zelf?
En niet maanden van te voren - bij bestudering en/of verkenning van het parcours?
Mee eens. Ik vraag me alleen af wat de beweegreden van de UCI commissaris kan zijn om "nee" te zeggen terwijl de renners en de organisator ASO het eens zijn om de tijd op 5km te nemen met het oog op de risico's in de laatste kms.

Het is natuurlijk heel gemakkelijk om te zeggen dat ze te druk zijn met soklengtes controleren, maar zo'n UCI commissaris geeft niet zonder reden een veto..... lijkt me.

i-mac

i-mac 29 jun 2021 18:07

Héél erg jammer voor Brent Van Moer.

hayes

hayes 29 jun 2021 18:13

Wat verwacht je eigenlijk dat de ploegen doen?
Ooit eens gelezen dat 70% van alle exposure voor sponsors uit de Tour komt. Die renners trainen maandenlang enkel daarvoor.
En dan zeggen, neen, we racen niet, da's echt compleet onrealistisch.
De ploegleiders moeten wel eens naar zichzelf kijken en wat ze door de oortjes roepen.

Doodjammer voor Brent, maar de emoties van Cav maken veel goed.

Ik las al vergelijkingen met de F1. Dat de piloten daar niet jammeren.
Wacht even tot de baan halveren qua breedte ;)
En ook daar komen er pas aanpassingen als er doden vallen. Ik vrees dat het met wielrennen dezelfde weg op zal gaan.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 29 jun 2021 18:55

Maar maanden trainen en exposure is ook weg als je na twee dagen in het ziekenhuis belandt.
Overigens is baanwielrennen en BMX op een afgesloten parcours. Kan nou niet zeggen dat daar nooit wat gebeurt.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 29 jun 2021 19:14

en ook vandaag weer een ( lichte) bocht juist voor de finish
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 29 jun 2021 19:29

RobertvD schreef: 29 jun 2021 17:10
TL@ schreef: 28 jun 2021 08:14 Alleen die aanstellerij achteraf kan ik niet zo smaken, wat op de grond gaan liggen en dan nog wat janken op TV, allemaal er wat over (het is toch geen voetbal)
Ai ai ai, vandaag al weer een winnaar die op de grond gaat zitten huilen. Het zijn zware dagen :twisted:
Om de 1 of andere reden was dat toch minder storend :mrgreen:

Het was een knappe overwinning en het is hem zeker gegund (ook al was het erg jammer voor Van Moer, hij had het ook verdiend)
Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12637
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 30 jun 2021 08:06

Ik dacht nog even die komen te laat, wat wel de blunder van de tour had geweest.

Mooie overwinning is hem gegund! Sowieso mooie overwinnaars en heel divers!
Jammer van die ellendige valpartijen want voor de rest zijn de eerste dagen best aardig.

Emotie kan je niet meten, de een staat met een staal gezicht op de uitvaart van zijn eigen ouders en de ander stort letterlijk ten gronde. Ik vind het moeilijk daar een oordeel over te geven. Ik vind emotie wel mooi en tot nu toe zeker niet overdreven.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37657
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 jun 2021 09:03

hayes schreef: 29 jun 2021 18:13 Ik las al vergelijkingen met de F1. Dat de piloten daar niet jammeren.
Whahaha, nooit naar Hamilton geluisterd zeker als het even niet gaat zoals hij wil :lol:
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 jun 2021 09:12

TL@ schreef: 29 jun 2021 19:29 Het was een knappe overwinning en het is hem zeker gegund (ook al was het erg jammer voor Van Moer, hij had het ook verdiend)
Cab vond het voor Van Moer zelf wel een beetje sneu. Maar wel een straffe stoot van Van Moer. Man, man, man wat heeft die gast gefiets. Hopelijk gaat het een keer lukken want renners die zo koersen verdienen beloond te worden.

Ik was nooit een Cav fan maar ben ook nooit echt tegen iemand en deze come back vind ik toch wel mooi. We hebben ook wel met een wat andere Cav te maken. Hij doorleeft ineens hoe gaaf hij het spelletje eigenlijk vind ipv die branie boy.

Vandaag zou ik het wel mooi vinden als Wout het geel pakt. Dan hebben - zoals ze in de pers vaak genoemd worden - de grote drie alle drie het geel gedragen!

Maar het kan zomaar een heel spannende tijdrit worden want ook Flipje ligt op de loer en zo nog wel wat kanshebbers.
Strijd om etappe winst
Strijd onder de klassements renners
Strijd om (tijdelijk) geel

Daarnaast kan ik uren kijken naar gasten die mooi op een tijdrit machine zitten :mrgreen:

4 uurtjes werken, blokje lopen en de popcorn,cola en afstandsbediening zijn voor mij.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 30 jun 2021 09:19

Voor enige tijd was er een issue over de oortjes, die moesten ze verbieden want dat bracht de veiligheid van de renners in gevaar...? Ze hebben nog steeds oortjes maar de ploegleiders tetteren er alleen maar opzwiepende onzin doorheen om hun "jongens" op te jutten... en de veiligheid is er niet beter door geworden.
In mijn ogen zou je die ook kunnen gebruiken om je "jongens" in de gaten te houden en terug te roepen als het te risico vol wordt. Dat kunnen zij nl wel zien op de tv beelden ofwel in het roadboek dat ze op schoot hebben. Dat de renners in de strijd om mee te komen dat even niet door heeft kan ik me wel voor stellen.
Dus, bij de ploegleiders ligt een grote verantwoordelijkheid in deze...
...

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5063
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 30 jun 2021 09:23

TL@ schreef: 28 jun 2021 08:14 Alleen die aanstellerij achteraf kan ik niet zo smaken, wat op de grond gaan liggen en dan nog wat janken op TV, allemaal er wat over (het is toch geen voetbal)

Verder enorm spektakel stuk. Toen we aan het kijken waren, werd hier gezegd, bij zijn eerste aanval; ja, dat is gedaan, mag blij zijn dat met dezelfde tijd over de streep komt. Ik zei toen al direct, dat is geen normale smurf, kan goed zijn dat ie em straks toch nog pakt (al had ik liever een landgenoot in het geel gezien)
Het was een straffe stunt, zonder twijfel.
Poh zo heb ik dat totaal niet ervaren.

Er ligt gigantisch veel druk op door het eerbetoon aan zijn opa. Voor de etappe leek het onmogelijk en en als het plan dan lukt en je zo diep moet gaan komen er echt gigantisch veel emoties bij vrij.

Bij het interview toen hij met zijn handen in zijn hoofd zat kreeg ik ook de tranen in mijn ogen en ik ken hem niet eens. Topsporters die ontzettend diep gaan en dan bereiken waar ze lang voor hebben geknokt en daar emoties bij tonen vind ik ontzettend ontroerend. Dat doet mij vaak veel meer dan bijv een overlijden of iets dergelijks. Emotie is zo persoonlijk, een ander kan daar niets van vinden.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 30 jun 2021 09:36

Gastheerg schreef: 30 jun 2021 09:12

Cab vond het voor Van Moer zelf wel een beetje sneu. Maar wel een straffe stoot van Van Moer. Man, man, man wat heeft die gast gefiets. ............

................... We hebben ook wel met een wat andere Cav te maken. Hij doorleeft ineens hoe gaaf hij het spelletje eigenlijk vind ipv die branie boy.

Vandaag zou ik het wel mooi vinden als Wout het geel pakt. Dan hebben - zoals ze in de pers vaak genoemd worden - de grote drie alle drie het geel gedragen!

Maar het kan zomaar een heel spannende tijdrit worden want ook Flipje ligt op de loer en zo nog wel wat kanshebbers.
Strijd om etappe winst
Strijd onder de klassements renners
Strijd om (tijdelijk) geel

Daarnaast kan ik uren kijken naar gasten die mooi op een tijdrit machine zitten :mrgreen:

....................
VanMoer heeft in de Dauphine al laten zien dat hij het kan, met zijn 23 heeft hij mooie vooruitzichten.

Cav is inderdaad volwassen geworden.

Het is Wout gegund, maar ik denk niet dat die al terug op dat niveau zit.

Misschien rijd VdP wel de tijdrit van zijn leven, zeker nu met zijn supersnelle Ineos-wielen....

Wout staat op 23 seconden van Alaphilippe, ook hier zal het dus bepalend zijn hoever Wout al staat in zijn wederopbouw.

En wat doet Poggie?

Hier ook een groot liefhebber van tijdritten, spijtig dat er zo weinig zijn, jammer dat ze zo kort geworden zijn.

Plaats reactie