Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK Imola 2020

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 07 okt 2020 07:55

lugosi schreef: 06 okt 2020 13:37
Joseba schreef: 06 okt 2020 09:07 En als je het al wil doen dan is daar gewoon PCS voor.... Die 60 overwinningen lijkt wat overdreven.

...........................
Inderdaad overdreven, volgens wiki zijn het er (alles incluis) 57.
Dat is interessant... jij hebt het over 60 profoverwinningen. Dan check ik Pro Cycling Stats en niet Wikipedia. Maar goed, ieder zijn bronnen. Welke 16 overwinningen kunnen we nog doorgeven die PCS klaarblijkelijk heeft gemist?

Ik zie dat Wiki in ieder geval zijn overwinning van De Ronde 2020 als profzege meetelt.... :lol:

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 07 okt 2020 08:20

Direct maar even bronvergelijking gedaan. Wiki kan sowieso slecht tellen want als ik alles tel wat zij vermelden kom ik exact op 60.... De verschillen met PCS zijn als eerste alle ploegentijdrit overwinningen die PCS niet meetelt als individuele profoverwinning. Dat zijn er voor Greg 10 in totaal.

Dan zijn er nog de volgende 9 overwinningen die Wiki als profoverwinning meetelt en PCS niet:

Internationale Wielertrofee Jong Maar Moedig
Memorial Fred De Bruyne
GP Raf Jonckheere
Stadsprijs Sint-Niklaas
Puntenklassement Ronde van Spanje
Heistse Pijl
Gullegem Koerse
Eindklassement UCI World Tour 2017
DeRonde 2020

Over de laatste gaan we het maar niet hebben... Puntenklassement Vuelta en Eindklassement World Tour telt Wiki wel en PCS niet. De Heistse Pijl heeft vermoedelijk in de jaren 1984-2015 geen profstatus gehad. Gullegem is een kermiskoers, etc, etc.

Persoonlijk hanteer ik liever PCS als bron dan Wiki. Neemt niet weg dat Greg natuurlijk een hele grote meneer is.

Plaats reactie