Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2020

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 23 okt 2020 12:10

Hindley gaf aan dat hij dat niet kon.
En waarom zou Hart de meeste kansen hebben?
Sunweb kan ploegenspel doen, en Kelderman is (op papier) de beste tijdrijder.
Afbeelding

el_loco
Forum-lid
Berichten: 970
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 23 okt 2020 12:12

Tja, achteraf ziet iedereen het het helder natuurlijk. Of de tactische keus van Sunweb goed was weten we zondag pas. Kelderman moet morgen gewoon aanhaken bij Hart en hopen dat ie zondag een goede tijdrit rijdt. Het zou moeten kunnen, ik hoop er op, maar ik zet mijn geld er niet op...

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 23 okt 2020 12:14

loos schreef: 23 okt 2020 12:10 En waarom zou Hart de meeste kansen hebben?
Sunweb kan ploegenspel doen, en Kelderman is (op papier) de beste tijdrijder.
Omdat Geoghan Hart gaat aanvallen op zaterdag en ik vrees dat Kelderman nog tijd gaat verliezen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 23 okt 2020 12:20

raven14 schreef: 23 okt 2020 12:14
loos schreef: 23 okt 2020 12:10 En waarom zou Hart de meeste kansen hebben?
Sunweb kan ploegenspel doen, en Kelderman is (op papier) de beste tijdrijder.
Omdat Geoghan Hart gaat aanvallen op zaterdag en ik vrees dat Kelderman nog tijd gaat verliezen.
Als ik dat gebeurt, wordt er in ieder geval een nieuwe ronderenner geboren, Hart of Hindley.
Maar als Hart aanvalt, moet Hindley (de beste klimmer) een tegenaanval inzetten.
Ik denk dat verdedigen makkelijker is dan aanvallen, en zeker met twee renners uit dezelfde ploeg.
Afbeelding

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 23 okt 2020 12:23

Wilco gaat er voor. Onderstaande staat in het NOS Liveblog van vandaag;

"Openhartige Kelderman blikt terug op gisteren: 'Ik zal nooit breken'".

Schijnt een ouderwetse Italiaanse puinzooi te zijn waar en wanneer nu te starten.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 23 okt 2020 12:24

raven14 schreef: 23 okt 2020 12:14
loos schreef: 23 okt 2020 12:10 En waarom zou Hart de meeste kansen hebben?
Sunweb kan ploegenspel doen, en Kelderman is (op papier) de beste tijdrijder.
Omdat Geoghan Hart gaat aanvallen op zaterdag en ik vrees dat Kelderman nog tijd gaat verliezen.
Misschien valt dat allemaal wel mee. Op de top van een hele lastige klim had Kelderman zo'n 40 seconde achterstand. In het stuk daarna liep dat flink op, omdat Hart geholpen werd door een ijzersterke Rohan. Als Rohan niet zo'n dag had gehad, waren de verschillen heel veel kleiner geweest. Hart heeft uiteindelijk alleen de Cancano op kop gereden en ondanks het feit dat hij zich daarvoor veel meer heeft kunnen sparen dan Kelderman, ging dat niet heel veel sneller.
Zaterdag zal een stuk minder lastig zijn en ik kan mij niet voorstellen dat 1 van de klassementsrenners full out durft te gaan met het oog op de tijdrit.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 23 okt 2020 12:30

Kelderman/Hindley á la Lemond/Hinault?

Hindley geeft wel aan voor Wilco te blijven knechten, maar heeft nu toch ook een kans om een grote ronde te winnen. Zou hij deze zo maar laten voorbij gaan?

Dit ook met in het achterhoofd het feit dat Kelderman de ploeg verlaat en Hindley ook volgend jaar nog bij Sunweb rijdt.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 okt 2020 12:48

Zullen Bilbao ook maar niet vergeten te noemen? Gezien zijn slotklim gisteren en zijn tijdrit geef ik die ook een hele grote kans. Met Pernsteiner heeft hij tenminste één heel goede ploeggenoot maar de rest is ook niet mis.
Campagnolo Ultra Dork

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 23 okt 2020 12:57

Ernie C. schreef: 23 okt 2020 11:41 Krachtig?

Als er een goede Thomas, Bernal, Roglic of Pogacar in deze Giro had gezeten, was Kelderman minimaal op 5 a 6 minuten gereden gisteren. We krijgen sowieso een kampioen van de armoede.

De strategie was gewoon goed. Als Hindley op Wilco had gewacht, dan was de kans dat beiden het podium niet eens gaan halen levensgroot. Wilco had op de Stelvio rustig zijn jasje dicht moeten doen en wachten op Fuglsang en Bilbao. Verder hebben ze er het maximale uitgehaald.
Dat vind ik veel te makkelijk, als je niet meedoet kan je niet winnen. Om welke reden dan ook. Je moet er nog wel staan als er anderen wegvallen

Degene die de Vuelta wint is wel een topper omdat Froome en Dumoulin meedoen?

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 23 okt 2020 13:03

Ernie C. schreef: 23 okt 2020 12:48 Zullen Bilbao ook maar niet vergeten te noemen? Gezien zijn slotklim gisteren en zijn tijdrit geef ik die ook een hele grote kans. Met Pernsteiner heeft hij tenminste één heel goede ploeggenoot maar de rest is ook niet mis.
Bilbao acht ik zeker niet kansloos, maar kon het leidende kwartet gisteren op de Stelvio toch ook niet volgen. Achterhaalde Kelderman nog wel, maar verloor toch 0.46 op Hart/Hindley.

Vandaag ook ff alert zijn bij de tussensprints. Zoals de berichten nu zijn blijven beide tussensprints in de etappe van vandaag.
Lijkt nu te gaan starten in Abiategrasso, 133km vanaf de meet.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 23 okt 2020 13:21

wasbeer2006 schreef: 23 okt 2020 11:31 Ik weet niet wat er binnen de ploeg is besproken over de postities van beide. Dus dat even als grote maar!

Maar ik vind het niet kunnen wat ze hebben gedaan. Je steunt je kopman.
Wat denk je hoe dit overkomt op Kelderman, straks klagen dat ie mentaal niet sterk genoeg was? Dit doet wat met een mens.

...
Zoveel geven ze niet om hoe hun handelen op Kelderman overkomt ;)

indeleiderstrui.nl/kelderman-las-in-de-krant-dat-hij-weg-moest

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 23 okt 2020 13:37

loos schreef: 23 okt 2020 11:48

Ik heb zelf ook wel eens de afdaling van de Stelvio gedaan bij 2 graden, en dan ga je helemaal dood van de kou.
Kerderman was na afloop ook heel kortaf tegen Hidde van Warmerdam, omdat hij het zo koud had. Het zou goed kunnen dat hij daarom een minuut verloor op het vlakke tussenstuk van slechts 6 km.
Ik denk dat hij compleet verkleumd was.
Ja, Kelderman was na de afdaling steenkoud , zodra het weer omhoog ging, begon ie weer goed te draaien...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie