Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2020

chris80
Forum-lid
Berichten: 1167
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 22 okt 2020 21:04

Misschien had hij ook niet eens zo'n slechte dag, maar pech dat hij alleen kwam op de Stelvio en dus ook alleen in de vallei. In een klein groepje had dat zomaar 1,5 minuut kunnen schelen in totaal...

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 22 okt 2020 21:36

Zijn zwaarste dag ooit. Bij een echt slechte dag ben je klaar.

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 22 okt 2020 23:33

gelukkig is het morgen vlak en Zaterdag het aangepaste parcours niet zo zwaar als de originele rit door Frankrijk. Zondag zou Kelderman nog wat secondes moeten kunnen winnen. Wordt erg spannend nummers 2 en 3 op 12 en 15 seconden.
Je zou met zulke verschillen denken zorg dat er Vrijdag en Zaterdag een groepje weg rijdt zodat er in ieder geval geen bonificatie seconden te winnen zijn.
Zou toch geweldig zijn wanneer het Wilco Kelderman lukt, dacht vandaag op de Stelvio dat het over was maar hij rijdt zowaar in het roze!

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7983
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 22 okt 2020 23:39

Euhmm.. hebben jullie wel gekeken vandaag? Kelderman kon echt niet veel harder dan hij ging hoor! En wachten? Op wie dan?

Bilbao had echt een heel ander ritme en tempo dan Kelderman.

Kelderman reed op de laatste klim binnenblad + één na laatste kransje achter. Die twee Ineos mannen reden de laatste km Stelvio zelfs nog vele tanden groter!!
Kelderman was aan het overleven en heeft dankzij zijn eerdere prestaties in deze giro nu het roze. Echt een hele mooie prestatie en precies wat een ronderenner moet doen.
Maar laten we hopen dat hij zaterdag bij het ontbijt een bordje “grinta” kan eten voordat hij drie passages naar Sestriere omhoog moet! Want ik vrees dat de aanvallen hem om zijn oren gaan vliegen!!
Hoe dan ook; zijn grote geluk is dat die drie mega cols uit het routeboekje zijn geschrapt.

Wel ironisch trouwens: Jumbo verliest de Tour op dag laatst, Dumoulin moet afhaken in de Vuelta maar Sunweb ligt nu heel erg op koers om de Giro te winnen voor de tweede keer!!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 23 okt 2020 10:27

Enzzo schreef: 22 okt 2020 23:39 Wel ironisch trouwens: Jumbo verliest de Tour op dag laatst, Dumoulin moet afhaken in de Vuelta maar Sunweb ligt nu heel erg op koers om de Giro te winnen voor de tweede keer!!
juist op dit moment een vreemde redenatie. Kelderman heeft nog niet gewonnen en Jumbo verloor vanuit een veel betere uitgangspositie onverwacht op de voorlaatste dag. Ik hoop echt dat Kelderman het redt maar het zal nog super spannend worden :like: .

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 23 okt 2020 10:47

De Giro organisatie had in al haar oneindige wijsheid bedacht de etappe van vandaag te verlengen van 253 naar 258 km. Na rennersprotest is de rit van vandaag ingekort tot 150 km
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 23 okt 2020 10:49

BartNL schreef: 23 okt 2020 10:27 Ik hoop echt dat Kelderman het redt maar het zal nog super spannend worden :like: .
Klopt, maar we wilden toch af van die saaie gecontroleerde , berekende rondes? Zou het gaaf vinden wanneer Kelderman wint, maar met nog 3 etappes voor de boeg de nrs 1,2 en 3 binnen 15 sec is natuurlijk superspannend.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7983
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 okt 2020 11:12

Nibali vatte het mooi samen:

"Nibali (35) had vooral lof voor Almeida (22) en Hindley (24). "Er zijn een paar ontdekkingen in deze Giro, zoals Almeida. Zelfs vandaag is hij niet volledig gekraakt."

"En het is niet vandaag dat we Hindley ontdekt hebben. Hij had zich eerder al getoond op Piancavallo. Hij toonde toen dat hij de sterkste was bergop, niet alleen qua waardes, maar ook qua houding en uitstraling."


Geen woord over Kelderman dus...

Overigens wordt de etappe van vandaag ingekort naar 150km. Het was al een krankzinnig idee de langste rit na de Stelvio van gister maar nu regent het ook nog eens dus de renners hebben geprotesteerd. En met succes dus :winkthumb:
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 23 okt 2020 11:31

Ik weet niet wat er binnen de ploeg is besproken over de postities van beide. Dus dat even als grote maar!

Maar ik vind het niet kunnen wat ze hebben gedaan. Je steunt je kopman.
Wat denk je hoe dit overkomt op Kelderman, straks klagen dat ie mentaal niet sterk genoeg was? Dit doet wat met een mens.

Het kan goed uitpakken net zoals Contador Armstrong. Maar ik vind het hoogst merkwaardig.

Als het een hele duidelijke keuze was heb ik er nog begrip voor. Maar dat heb ik nergens gezien of gehoord.

Wel super om Kelderman zo krachtig te zien, zo heb ik hem nog niet eerder gezien. Is ie een keer volledig bij de les en doet ie wat er verwacht wordt geven ze hem geen vertrouwen.

Nu zal zondag uitwijzen of ze gelijk hadden natuurlijk. Dat snap ik ook wel.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 okt 2020 11:41

Krachtig?

Als er een goede Thomas, Bernal, Roglic of Pogacar in deze Giro had gezeten, was Kelderman minimaal op 5 a 6 minuten gereden gisteren. We krijgen sowieso een kampioen van de armoede.

De strategie was gewoon goed. Als Hindley op Wilco had gewacht, dan was de kans dat beiden het podium niet eens gaan halen levensgroot. Wilco had op de Stelvio rustig zijn jasje dicht moeten doen en wachten op Fuglsang en Bilbao. Verder hebben ze er het maximale uitgehaald.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 23 okt 2020 11:48

@wasbeer2006: ik had er ook moeite mee en het deed pijn aan mijn ogen, maar nu staan ze 1 en 2 in de GC.
Dus achteraf had de ploegleiding gelijk.
Als Hindley op Kelderman gewacht had, had het wel eens heel anders af kunnen lopen als Kelderman ingestort was....

Wat ik tenenkrommend vond was om te zien hoe zowel Hindley als Kelderman met hun jasjes aan het stoeien waren. Dat zag er erg amateuristisch uit. Uiteindelijk kregen ze beiden hun jasjes niet dicht. Zoiets oefen je toch van tevoren? En anders neem je toch een vestje en mouwstukken of een jasje met klittenband?

Ik heb zelf ook wel eens de afdaling van de Stelvio gedaan bij 2 graden, en dan ga je helemaal dood van de kou.
Kerderman was na afloop ook heel kortaf tegen Hidde van Warmerdam, omdat hij het zo koud had. Het zou goed kunnen dat hij daarom een minuut verloor op het vlakke tussenstuk van slechts 6 km.
Ik denk dat hij compleet verkleumd was.

edit: of wat Ernie C zegt: gewoon even stoppen en rits dichtdoen. Beter
Afbeelding

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 23 okt 2020 12:05

Hindley had moeten aanvallen op de slotklim:

- het is voor hem de enige manier om tov Geoghan Hart tijd te winnen
- als hij niet zou weggeraken, zou het stilvallen tussen die 2 en zou Kelderman tijd terug kunnen pakken (of minder verliezen)

Ik vrees dat Geoghan Hart ondertussen zowat de meeste kansen heeft.
Afbeelding

Plaats reactie