Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote Tour 2010 Topic!

madhill
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 mar 2006 19:55

madhill 27 jul 2010 13:36

Grappig ja maar ben niet zo'n fan van hem. Heb een keer een boek van hem gelezen, ronde van de eland ofoziets, en een dag later maar verkocht aan de hoogste bieder. Is persoonlijk natuurlijk :)
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

dj
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 14 jan 2008 23:33

dj 28 jul 2010 23:57

Nog even over die bolletjestrui - dat het niet altijd klassementsrenners zijn boeit mij niet zo - vaak geeft dat de klimmers een vrijere rol. Wat ik wel mis is het leggen van de basis van de bollentrui in een lange, heroische solovlucht - volgens mij gebeurde dat in het verleden vrij vaak maar misschien is het wel mijn geheugen dat de boel romantiseert.
Waar ik het niet zo op heb zijn etappes die na de laatste klim nog een flink stuk dalen hebben - dat is toch minder spannend. Het zal wel gaan om het geld dat een finishplaats betaalt dat ze niet vaker op een top zonder bebouwing finishen.

eelcoz

eelcoz 29 jul 2010 00:01

DJ schreef:Waar ik het niet zo op heb zijn etappes die na de laatste klim nog een flink stuk dalen hebben - dat is toch minder spannend. Het zal wel gaan om het geld dat een finishplaats betaalt dat ze niet vaker op een top zonder bebouwing finishen.


Inderdaad, dat soort etappes gaan nergens over. Ze kunnen die bergen er net zo goed niet in stoppen op die manier. En deze kwaal lijkt wel steeds erger te worden in de Tour.

wielerrevue
Forum-lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 07 mei 2006 14:28

wielerrevue 29 jul 2010 00:54

eelcoz schreef:
DJ schreef:Waar ik het niet zo op heb zijn etappes die na de laatste klim nog een flink stuk dalen hebben - dat is toch minder spannend. Het zal wel gaan om het geld dat een finishplaats betaalt dat ze niet vaker op een top zonder bebouwing finishen.


Inderdaad, dat soort etappes gaan nergens over. Ze kunnen die bergen er net zo goed niet in stoppen op die manier. En deze kwaal lijkt wel steeds erger te worden in de Tour.


Dat is inderdaad een verschijnsel waar met name de Tour mee besmet lijkt. De ASO kennende zit hier ongetwijfeld een financiele beweegreden achter. Sterkt mijn inziens de stelling dat de Giro qua amesumentswaarde vele malen hoger scoort dan de Tour.

madhill
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 mar 2006 19:55

madhill 29 jul 2010 01:23

Wieler Revue schreef:
eelcoz schreef:
DJ schreef:Waar ik het niet zo op heb zijn etappes die na de laatste klim nog een flink stuk dalen hebben - dat is toch minder spannend. Het zal wel gaan om het geld dat een finishplaats betaalt dat ze niet vaker op een top zonder bebouwing finishen.


Inderdaad, dat soort etappes gaan nergens over. Ze kunnen die bergen er net zo goed niet in stoppen op die manier. En deze kwaal lijkt wel steeds erger te worden in de Tour.


Dat is inderdaad een verschijnsel waar met name de Tour mee besmet lijkt. De ASO kennende zit hier ongetwijfeld een financiele beweegreden achter. Sterkt mijn inziens de stelling dat de Giro qua amesumentswaarde vele malen hoger scoort dan de Tour.


+1
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

bobbie_vp
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 mei 2010 15:04

bobbie_vp 31 jul 2010 22:45

Ik ben naar de tourfinish geweest, en net terug, wat een feest is het daar zeg! De reclamecaravaan vierde ook een ongelooflijk feest nadat ze klaar waren en de sfeer bij de finish was ook fantastisch.

Het mooiste moment vond ik een moment van Contador, nadat de hulgdiging is afgelopen rijden alle ploegen nog een rondje over de Champs-Ellysee, en ik stond achter een Frans jongetje van ongeveer 8 jaar, volledig gehult in Astana kostuum, Als eerste kwam Schleck; en hij riep : Andy, Andy Bravo Bravo!!! Papa, wanneer komt Alberto, en ja hoor daar kwam hij, Alberto. Alberto, Alberto ici ici ici! Alberto keek, hij begon te lachen en deed zijn beroemde schietgebaar naar deze jongen(op een vriendlijke manier), bleef 20 meter achterom kijken en reed langzamer verder...

Plaats reactie