Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2020-2021

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 06 feb 2021 17:20

TL@ schreef: 06 feb 2021 17:12 Dan was Larsje toch een betere ploegmaat, die stond gewoon even te wachten in de wei met z'n fiets op de schouder.

Aan de andere kant schijnt Iserbyt ook naast de fiets niet de meest sympathieke te zijn en Sweeck is ook gene gemakkelijke, krijg die dan maar eens op 1 lijn als ploegbaas. Ik denk dat Vantourenhout best had willen wachten als Sweeck ook had gewacht.
Idd, Michael zou gewacht hebben, was daarom ook kwaad op Sweeck denk ik. Maar die had ook z'n eigen demonen vandaag, en het is niet dat het finaal iets had uitgemaakt.

Lars, mwoah. Heeft even opzichtig gewacht, maar is er dan toch ook terug van weggereden. Zoveel verschil is dat dan ook niet. Enkel de perceptie is anders.

Maar bij team Nijs is er toch werk voor volgend jaar, althans in de mannenploeg. Maar denk niet dat er iemand vrijkomt.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 06 feb 2021 17:49

Ik denk dat ze daar hopen op Thibau, maar die gaat dan echt nog een grote stap moeten zetten.
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 06 feb 2021 18:41

Lars was er na afloop ook echt niet geheimzinnig over: ach, Van Kessel was sowieso sterker en meer dan vijfde zat er niet in dus dan wil hij best even op een ploegmaat wachten
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 06 feb 2021 19:46

TL@ schreef: 06 feb 2021 17:12 ............................

Aan de andere kant schijnt Iserbyt ook naast de fiets niet de meest sympathieke te zijn en Sweeck is ook gene gemakkelijke, krijg die dan maar eens op 1 lijn als ploegbaas. Ik denk dat Vantourenhout best had willen wachten als Sweeck ook had gewacht.
Ik ken de familie Sweeck wel een beetje en het is de eerste keer dat ik zoiets over Laurens hoor.
Het had bovendien allemaal niks uitgemaakt, want in het geval dat Iserbyt zou winnen ging Lars toch Toon laten passeren.
Ik vind het sowieso te gek voor woorden dat je een zege zou moeten laten liggen voor een ploegmaat die een minuut later pas binnenkomt.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 06 feb 2021 20:48

Inderdaad, en het is al erg genoeg dat er één ploeg de wedstrijd zo controleerd (in afwezigheid van de twee andere tenoren).

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 06 feb 2021 22:13

In een interview op Sporza radio suggereerde hij dat het allemaal zo gepland was. Het werd hem gegund om de zege op te dragen aan zijn overleden schoonvader.
Toon Aerts mocht dan de superprestige pakken maar als daar ook nog kans voor hadden zouden ze dat als ploeg ook nog wel geklaard hebben, aldus Sweeck
Do or don’t, there is no try

jappiex
Forum-lid
Berichten: 620
Lid geworden op: 20 mei 2007 12:44

jappiex 07 feb 2021 06:16

Het is vooral schandalig dat we naar een wedstrijd hebben gekeken waarvan je naar afloop dacht: waar hebben we net naar gekeken? Sweeck mocht dus winnen, Van der Haar stond halverwege op de bus te wachten. Er kwamen allerlei mensen met allerlei onbevredigende gezichten over de finish. De sport had zich zonder WvA en MvdP op een betere manier kunnen presenteren.

hayes

hayes 07 feb 2021 10:55

Sweeck een moeilijke? Bizar.
Ik werk ieder jaar op de cross in Koksijde en kan meestal wel snel wat zinnen wisselen met de renners.
Laurens moet de sympathiekste gast in de cross zijn.
Hij zit in die ploeg wel niet op z'n plaats. Hoeveel keer heeft hij al moeten inhouden dit seizoen.
Met zo'n atletisch lijf zou hij na de grote twee zeker nr drie moeten zijn.
Andere ploeg en een personal coach die hem wat meer killer instinct aanleert.

Wat mij vooral opviel toen ze Mario De Clerq interviewden is dat de hele ploeg verrast leek door zo'n scenario. Dat moet je op z'n minst toch als een mogelijkheid gezien hebben.

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 07 feb 2021 11:56

TL@ schreef: 06 feb 2021 17:49 Ik denk dat ze daar hopen op Thibau, maar die gaat dan echt nog een grote stap moeten zetten.
hayes schreef: 07 feb 2021 10:55 Met zo'n atletisch lijf zou hij na de grote twee zeker nr drie moeten zijn.
Andere ploeg en een personal coach die hem wat meer killer instinct aanleert.
De terechte kritiek ook van Sven Vanthourenhout, dat het team Thibault aan het worden was. Best nog een periode te overbruggen denk ik dan, en alles op de schouders van Toon Aerts lijkt toch wat teveel van het goede.

Sweeck ligt nog vast tot eind 2022. Michael Vanthourenhout tot eind 2023, Iserbyt tot eind 2024. Veel schiet er niet over.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 07 feb 2021 12:29

Op mij komt Laurens ook erg sympathiek over, itt tot Michael Vanthourenhout en Iserbyt, lijkt me absoluut geen moeilijke gast.
Hij zou wat vaker met zijn vuist op tafel moeten slaan.
Verkassen naar de ploeg van Sven Nys, die kunnen daar nog een sterke renner gebruiken.
Nu is het blok van Pauwels sauzen Bingoal te sterk, met een paar lastige ego's.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 07 feb 2021 14:38

Ik bedoelde niet dat hij niet sympathiek is, maar meer dat hij niet altijd meegaat in het ploegverhaal en zelf wil winnen (wat dus niet negatief bedoeld is)

Ik denk ook dat hij beter tot zijn recht zou komen in een andere ploeg.
Afbeelding

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 07 feb 2021 15:39

lugosi schreef: 06 feb 2021 19:46
TL@ schreef: 06 feb 2021 17:12 ............................

Aan de andere kant schijnt Iserbyt ook naast de fiets niet de meest sympathieke te zijn en Sweeck is ook gene gemakkelijke, krijg die dan maar eens op 1 lijn als ploegbaas. Ik denk dat Vantourenhout best had willen wachten als Sweeck ook had gewacht.
Ik ken de familie Sweeck wel een beetje en het is de eerste keer dat ik zoiets over Laurens hoor.
Het had bovendien allemaal niks uitgemaakt, want in het geval dat Iserbyt zou winnen ging Lars toch Toon laten passeren.
Ik vind het sowieso te gek voor woorden dat je een zege zou moeten laten liggen voor een ploegmaat die een minuut later pas binnenkomt.
dus als iemand een rit kan winnen in de tour moet hij dit niet laten ook al verliest zijn kopman daar de tour door?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie