Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2020-2021

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7953
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 24 jan 2021 19:13

Ze kruipen wat dichter naar elkaar ja, hopelijk kunnen we volgend weekeinde een titanenstrijd zien!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4693
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 24 jan 2021 20:05

hayes schreef: 24 jan 2021 17:10 Mathieu durft zich als eens vergalopperen in een gat dichtrijden. Ik denk dat hij daar iets te snel terug kwam en daarna moest temporiseren. En toen begonnen de foutjes.

....................
VanAert maakte kort nadat VdP plat reed een schuiver en moest wisselen, dat scheelt al wat seconden.
Ik vond het nietemin bijzonder sterk dat VdP op relatief korte tijd zo kort kon komen; hij kreeg er wel een gevaarlijk kleurtje van (heb dat bij hem nog al opgemerkt).
Ik denk dat geleidelijk een gat dicht rijden niet aan VdP besteed is, dat ligt niet in z'n aard.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 24 jan 2021 20:17

Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4693
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 24 jan 2021 20:19

ottorongo schreef: 24 jan 2021 11:44 Zeer goede visie van Sven VT , ik sta er volledig achter. Meer zelfs ik denk er al een langere tijd net hetzelfde over en zeker ivm het promoten van het product Thibaut, het stoorde mij enorm. S.Nys laat hier in de (te) vele interviews,een te gekunstelde houding blijken. Bewijs hiervoor vind ik in het veelvuldig opvoeren van zoon Thibaut in de media.
En dat is zorgvuldig geprogrammeerd. (PR heet dat)
Zoals Amclassic al stelt, het team steekt veel energie in Lucinda, terecht het rendeert.
Verder heeft Nys in z'n plan twee sterkhouders; dat zijn Toon en Lars. Ook deze krijgen alle kansen. De rest moet passen in die omkadering. En wie daar niet in past of z'n zin wil doen mag inpakken. Dat is z'n goed recht.

De rol van Thibau staat hier helemaal los van. Hij krijgt alle kansen, maar moet nog alles bewijzen.
Het is ook Thibaus goed recht (hij is meerderjarig) om zich als een merk te verkopen (hij heeft nu eenmaal een achternaam die dat mogelijk maakt) en de media smult er van; het is twee -richtingsverkeer.

Dat Vanthourenhout Thibau niet meeneemt naar het wk dat kan een terechte beslissing zijn; al hoor ik van mensen die er meer van kennen dat het onterecht is.
Maar bon dat is het voorrecht van de bondscoach en ook zijn verantwoordelijkheid als zijn keuze niet rendeert.
Dat hij in een interview daarentegen in die context zo'n verklaringen aflegt waarbij hij zelf een koppeling maakt tussen zijn persoonlijke meningsverschil met Nys omtrent de ploegwerking van zijn ex-ploeg en de niet-selectie van Thibau is ,gewoonweg een blunder. Het zou me verwonderen als dit zomaar gaat passeren.

Gelukkig reageerden zowel Sven als Thibau erg volwassen op de niet selectie, zonder natrappen.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4693
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 24 jan 2021 20:21

timo2.0 schreef: 24 jan 2021 20:17 Afbeelding
Paar prachtige kamikaze-afdalingen gezien van deze meid, al liepen ze niet allemaal helemaal goed. :like:

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4693
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 24 jan 2021 20:23

TL@ schreef: 24 jan 2021 18:24

Vandaag ook, ik denk dat WvA het zonder de platte band van MvdP ook had gehaald maar nu blijft altijd die "wat als..." vraag nog hangen.
Is dat zo; ze rijden ongeveer even hard, alleen kan VdP in een flits en met techniek nog wel eens een kloofje slaan en meestal volstaat dat. Zeker op dit parcours geef ik de meeste kans aan VdP.

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1218
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 24 jan 2021 20:30

ottorongo schreef: 24 jan 2021 11:44 Zeer goede visie van Sven VT , ik sta er volledig achter. Meer zelfs ik denk er al een langere tijd net hetzelfde over en zeker ivm het promoten van het product Thibaut, het stoorde mij enorm. S.Nys laat hier in de (te) vele interviews,een te gekunstelde houding blijken. Bewijs hiervoor vind ik in het veelvuldig opvoeren van zoon Thibaut in de media.
En dat is zorgvuldig geprogrammeerd. (PR heet dat)
+1
Sven Nys profileert zich zo'n beetje als de godfather van het veldrijden.
Hij is niet weg te slaan van de omkaderende tv uitzendingen rond het veldrijden (met dank aan zijn grote fan M. Wuyts) en als je hem bezig hoort heeft hij zowat over alles dé waarheid in pacht.
Ik vind het ook getuigen van heel veel pretentie om een TV reeks die volledig draait rond zijn zoon de wereld in te sturen.
Elke aflevering is eigenlijk een opsomming van dingen die moeten aantonen wat een geweldig talent hij wel niet is.
In het toch al kleine veldritwereldje komt dat allemaal niet sympathiek over en dat is nog zacht uitgedrukt.

Hij domineerde wel de jeugdreeksen, maar hij kon eigenlijk al van bij de nieuwelingen als een prof leven, met de hele omkadering van materiaal, begeleiding en trainingsmogelijkheden.
Verschillende jongens konden daar toen alleen van dromen, maar bewijzen nu dat ze met dezelfde omkadering minstens even goed, zoniet beter kunnen presteren.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 24 jan 2021 20:55

sven nys heeft het veldrijden op de kaart gezet. Hij en niemand anders heeft het veldrijden razend populair gemaakt.
Wat de tv-optredens van zijn zoon betreft, denk je nu echt dat die tv-mensen aan Nys vragen wat ze moeten en mogen uitzenden? Hoe spectaculairder hoe beter.
Thibaut heeft al een paar jaar buiten verwachting gepresteerd maar misschien is tussen de profs moeten rijden wel een serieus nadeel ipv een voordeel geworden ( te veel geforceerd en het lichaam overbelast zou zo maar kunnen => zijn naam weet je wel).
Iedereen kan eens een minder jaar hebben en 't zijn sterke schouders die de weelde of roem kunnen dragen (mathieu bvb).
Geef die jongen nog een paar jaar de tijd om te bewijzen wat hij kan en niet kan (trouwens ik dacht dat hij gisteren in Hamme puik gepresteerd heeft?).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7953
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 24 jan 2021 21:01

Dat heeft hij zeker! en ik verwacht ook nog wel wat van hem. Hij kruipt straks in het gat wat achter blijft als Mathieu en Wout meer de weg op gaan of langzaam weg ebben uit de top.

En eens met je relaas over pappa Nuys, toffe kerel!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 24 jan 2021 21:09

Zonder sarcasme! op welke plaats is hij geëindigd, ik heb hem niet gezien?

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1063
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 24 jan 2021 22:05

Ik bewonder de mentale kracht van WvA.
Hoeveel renners zouden niet blokkeren als de achtervolger ineens van 25 sec naar 7 sec achterstand gaat ?
Een voorbeeld is hoe hij allephilipe erop legt in San Remo, terwijl het de allereerste keer was dat hij in een man tegen man finale van topklassieker zat.
Hij kan echt denken "ik win dat hier", en dat ook nog eens uitstralen naar zijn tegenstanders.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 24 jan 2021 23:49

ottorongo schreef: 24 jan 2021 21:09 Zonder sarcasme! op welke plaats is hij geëindigd, ik heb hem niet gezien?
wat thibaut betreft 14° bij de profs, 2° als belofte.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie