Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2020

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 nov 2020 08:37

Dat je een meningsverschil door de rechtbank laat beoordelen, wil toch niet zeggen dat je elkaar de haren moet vliegen?
In de zakenwereld is dit vrij normaal, zeker bij bedrijven die toch samen moeten blijven werken.
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 15 nov 2020 10:13

timo2.0 schreef: 14 nov 2020 18:32 Enerzijds samenwerken met een ploeg en anderzijds een renner van die ploeg kapot proberen te maken is niet tegenstrijdig? Want kapotmaken is het, waarbij ik verwijs naar de oorlogstaal van Lefevere die ik medeverantwoordelijk acht voor de bagger en (ernstige) dreigementen die Groenewegen al maanden over zich heen krijgt.
wat wil je dat hij dan zegt? "Goed gedaan Dylan, doe zo verder"! En dat Jakobsen zelf zijn kosten betaald? Of dat Lefevere naast jakobsens loon ook nog de dokters- en ziekenhuiskosten betaald? Wat als fabio nooit meer kan koersen, wie gaat daar voor opdraaien? Laat ons hopen dat fabio EN Dylan daar beiden van gespaard blijven.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3085
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 15 nov 2020 10:18

Als Lefevere erkent dat er een probleem is met de veiligheid, zou hij de UCI en/of de Ronde van Polen moeten aanklagen. Los van de actie van Dylan: die finish is onnodig gevaarlijk met ook nog hekken die meer gevaar opleveren, dan beperken.

Zo heeft Jumbo ook compensatie gehad toen Kruijswijk op een paaltje reed in de Vuelta.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 15 nov 2020 11:07

fiedoo schreef: 15 nov 2020 10:13
timo2.0 schreef: 14 nov 2020 18:32 Enerzijds samenwerken met een ploeg en anderzijds een renner van die ploeg kapot proberen te maken is niet tegenstrijdig? Want kapotmaken is het, waarbij ik verwijs naar de oorlogstaal van Lefevere die ik medeverantwoordelijk acht voor de bagger en (ernstige) dreigementen die Groenewegen al maanden over zich heen krijgt.
wat wil je dat hij dan zegt? "Goed gedaan Dylan, doe zo verder"! En dat Jakobsen zelf zijn kosten betaald? Of dat Lefevere naast jakobsens loon ook nog de dokters- en ziekenhuiskosten betaald? Wat als fabio nooit meer kan koersen, wie gaat daar voor opdraaien? Laat ons hopen dat fabio EN Dylan daar beiden van gespaard blijven.
Leuk hoe je het meteen weer probeert te ridiculiseren door een bekende drogreden op te voeren (de stroman). Niemand beweert dat Lefevere Groenewegen moet prijzen en dat Jacobsen zelf voor de kosten moet opdraven. Wat Lefevere de afgelopen maanden via (sociale) media over Groenewegen heeft gezegd gaat naar mijn mening alle perken te buiten. Enerzijds iemand meermaals van poging tot moord beschuldigen - en daar geen woord van terugnemen - en de schade op de renner als persoon proberen te verhalen - zonder enige actie tegen de organisatie en de UCI - maar dan anderzijds met zijn ploeg willen uitstralen dat het aan de organisatie en de UCI ligt en dat je daar samen wat aan wil gaan doen. Ja, dat zie ik als tegenstrijdig.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 nov 2020 11:26

fiedoo schreef: 14 nov 2020 22:58 zelfs al berokken je volledig onvrijwillig iemand schade is de kans supergroot dat je voor de schade zal moeten opdraaien.
Dan zal je als eerste moeten bewijzen dat er iemand op z'n minst nalatig is geweest. Als je zo snugger bent om een bevoorradingstasje in je eigen voorwiel te steken en daarmee veroorzaak je een grote valpartij, moet dan iedereen die persoon ook aanklagen? Of is dat het risico van de sport, dat iedereen automatisch accepteert door deel te nemen?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 15 nov 2020 13:28

Bovendien is het aantoonbaar onjuist. Juist in de sportwereld is het (tot nu toe) bijzonder onwaarschijnlijk dat schade op de persoon wordt verhaald. Als die kans daadwerkelijk "supergroot" was dan zouden daar zomaar dertien in een dozijn voorbeelden van zijn. Ik kan mij werkelijk niet één zaak herinneren waarin een wielrenner persoonlijk financieel aansprakelijk werd gesteld.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 15 nov 2020 14:59

voor mij stilaan einde discussie. De zaak zal dus voor de rechtbank komen, 't is te hopen dat jakobsen vergoed wordt en dat de rechter een degelijke en goed onderbouwde beslissing neemt. En dat beide renners nog een succesvolle carriere kunnen hebben.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 nov 2020 15:56

Hoe vervelend ook, maar je mag toch hopen dat Jakobsen (middels zijn ploeg) verzekerd is??

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 15 nov 2020 17:07

Verzekerd zullen ze waarschijnlijk beiden wel zijn (ploeg/renner) Maar als die verplicht worden tot een schadevergoeding, aan renner of ploeg, zullen de eigen verzekeraars het niet nalaten deze sommen te verhalen op de tegenpartij. Neem ik aan.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 15 nov 2020 17:26

timo2.0 schreef: 14 nov 2020 13:00 Dus terwijl Fabio en Lefevere Groenewegen voor het gerecht slepen, werken Quickstep en Jumbo wel samen bij het oprichten van een veiligheidsraad? Hoe tegenstrijdig is dat dan.
Waarom moet dat tegenstrijdig zijn? Op beide fronten (gedrag sprinter, veiligheidsmaatregelen) zijn er veranderingen noodzakelijk.
Afbeelding

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 04 dec 2020 12:48

Team Subweb wordt Team DSM
https://nos.nl/artikel/2359254-wielerpl ... m-dsm.html

Toch wel een opmerkelijke sponsor, ik bedoel, iedereen in NL kent DSM wel. Maar waarvan eigenlijk? het is nu niet zo dat je een pakje DSM in de supermarkt krijgt..
Wat levert voor zo'n bedrijf nu deze sponsoring op?

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 04 dec 2020 13:28

Ik snap dat ook niet zo goed , DSM produceert voornamelijk grondstoffen , hooguit halffabrikaten.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie