Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2020

Roelants
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 jul 2015 13:14

Roelants 19 okt 2020 21:21

Lcsmet schreef: 19 okt 2020 19:54
Of hoe echt grote toppers de media, die van elke mug een olifant proberen te maken, een neus zetten.
Die quotes en foto's stonden ook gewoon in 'de' media.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 19 okt 2020 21:30

daniel1975 schreef: 19 okt 2020 21:02 Zinloze knechtenrol.....het zit wel diep bij die vlamingen he? Begint wel een beetje trieste vorm aan te nemen. Als Roglic het geel had gepakt was het haleluja geweest: superknecht en etappezeges.
Niet mee eens. Dit heeft niets met Roglic te maken. Tom stelt terecht de vraag of het dat allemaal waard is geweest (zelfs al had Roglic gewonnen), Of dat werk niet (gedeeltelijk) door iemand anders had kunnen verricht worden.
Eveneens terecht stelt hij dat dit een invloed gehad heeft op de resultaten van VanAert in de laatste weken en meer bepaald in de belangrijkste koers van de wereld (voor een Vlaming dan toch :mrgreen: ), daar kan een gele, roze of rode trui van ploegmaat niet tegen op.

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 19 okt 2020 21:30

Ik kon gisteren niet live kijken omdat we op familiebezoek waren. Koers dus opgenomen en me helemaal afgesloten voor appjes e.d. Leest een neefje van me om ca. 18:00 van Nu.nl voor dat van Aert in een greppel is gereden. Ik direct de vingers in de oren en gelukkig niet meer meegekregen. 's Avonds thuis de koers gekeken en toen Ala gevallen was heb ik de hele tijd zitten wachten op het moment van de greppel. Ik baalde al dat VdP op deze manier zou gaan winnen. Pas na de finish begreep ik dat het neefje een oud bericht had voorgelezen :lol:

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 19 okt 2020 21:41

lugosi schreef: 19 okt 2020 21:30 Niet mee eens. Dit heeft niets met Roglic te maken. Tom stelt terecht de vraag of het dat allemaal waard is geweest (zelfs al had Roglic gewonnen), Of dat werk niet (gedeeltelijk) door iemand anders had kunnen verricht worden.
Eveneens terecht stelt hij dat dit een invloed gehad heeft op de resultaten van VanAert in de laatste weken en meer bepaald in de belangrijkste koers van de wereld (voor een Vlaming dan toch :mrgreen: ), daar kan een gele, roze of rode trui van ploegmaat niet tegen op.
de onzin zit hem er in dat je door diep te gaan in de Tour je een maand na de tijd niet zwakker bent. Sterker de renners die in de Tour diep zijn gegaan waren daarna juist overal het sterkst. Het is dus wel degelijk gezeur van jullie Vlamingen waar zelfs de opper Vlaming aan mee doet. Als TV praatje leuk zo lang je het maar niet te serieus neemt.
Je zou net zo goed kunnen stellen dat wanneer Van Aert niet de Tour had gereden hij niet eens bij Alaphillipe en Van Der Poel was gekomen. Of wanneer hij niet bij Jumbo Visma had gereden was hij misschien nooit zo'n goede wegrenner geworden.

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 19 okt 2020 21:42

daniel1975 schreef: 19 okt 2020 21:02 Zinloze knechtenrol.....het zit wel diep bij die vlamingen he? Begint wel een beetje trieste vorm aan te nemen.
Kan jij eens stoppen met constant te veralgemenen ;) , 'de Vlamingen' bestaan niet net als 'de Ollanders' niet bestaan. Er zijn evengoed veel met een ander idee daarover, alleen verkoopt dat niet in de media. En btw - Boonen zegt in dezelfde podcast dat WVA zeker bij Jumbo moet blijven. want er 'is geen enkele ploeg die hem kan bijstaan zoals Jumbo dat kan doen'. En 'zinloos' heb ik ook niet gehoord.

lugosi schreef: 19 okt 2020 20:16 Ik zie VanAert in z'n huidige vorm VdP niet kloppen in een sprint, en al zeker niet op de piste van Roubaix.
Als jij die analyse kan maken op basis van die sprint van gisteren waar het over een paar centimeter gaat, graag de Lotto cijfers voor komend weekend aub. Vergeet niet dat Van Aert het gat - als enige - gedicht heeft ook op MVDP & Alaphilippe, daar zal ook wel al wat verbruikt zijn.

lugosi schreef: 19 okt 2020 20:16 Toevallig luisterde ik nu net naar de podcast 'In het wiel' met Tom Boonen (op HLN) en stel vast dat ik net dezelfde analyse heb gemaakt als Tom.
Dan moet het ongetwijfeld waar zijn want wat Tom zegt is altijd juist. Hij maakt daar wel denkfout en dat is dat WVA zich zal moeten verantwoorden naar z'n ploeg dat hij zijn ritten niet heeft gewonnen. Wel, dat denk ik niet. Integendeel.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3106
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 19 okt 2020 21:45

lugosi schreef: 19 okt 2020 21:30
daniel1975 schreef: 19 okt 2020 21:02 Zinloze knechtenrol.....het zit wel diep bij die vlamingen he? Begint wel een beetje trieste vorm aan te nemen. Als Roglic het geel had gepakt was het haleluja geweest: superknecht en etappezeges.
Niet mee eens. Dit heeft niets met Roglic te maken. Tom stelt terecht de vraag of het dat allemaal waard is geweest (zelfs al had Roglic gewonnen), Of dat werk niet (gedeeltelijk) door iemand anders had kunnen verricht worden.
Eveneens terecht stelt hij dat dit een invloed gehad heeft op de resultaten van VanAert in de laatste weken en meer bepaald in de belangrijkste koers van de wereld (voor een Vlaming dan toch :mrgreen: ), daar kan een gele, roze of rode trui van ploegmaat niet tegen op.
Hoezo terecht? Waar is dat op gebaseerd? MvdP wilde ook graag de Tour rijden, juist om meters te maken en Flipje heeft ook gereden. Uiteraard in een iets andere rol, maar dezelfde bergen etc.

Jumbo wil verlengen met Wout. Hangt de vlag in Vlaanderen al uit? (halfstok)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16205
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 okt 2020 21:52

lugosi schreef: 19 okt 2020 21:30
daniel1975 schreef: 19 okt 2020 21:02 Zinloze knechtenrol.....het zit wel diep bij die vlamingen he? Begint wel een beetje trieste vorm aan te nemen. Als Roglic het geel had gepakt was het haleluja geweest: superknecht en etappezeges.
Niet mee eens. Dit heeft niets met Roglic te maken. Tom stelt terecht de vraag of het dat allemaal waard is geweest (zelfs al had Roglic gewonnen), Of dat werk niet (gedeeltelijk) door iemand anders had kunnen verricht worden.
Eveneens terecht stelt hij dat dit een invloed gehad heeft op de resultaten van VanAert in de laatste weken en meer bepaald in de belangrijkste koers van de wereld (voor een Vlaming dan toch :mrgreen: ), daar kan een gele, roze of rode trui van ploegmaat niet tegen op.
Op zondag na heeft iedereen die iets van naam heeft gewonnen of in veel gevallen zelfs podium heeft gereden de Tour gereden en velen daarvan hebben zich die 3 weken niet gespaard. Je kunt dus ook stellen dat hij al die tweede plaatsen heeft gehaald dankzij die trainingskilometers in de Tour. Was hij gisteren iets eerder aangegaan dan had hij gewonnen. Dat heeft met vorm dus niet te maken.
Laten we even niet vergeten dat Wout het gewend is om op een uurtje cross minuten te verliezen op Mathieu. Zomaar even bij hem wegrijden omdat hij niet op kop hoefde in de Tour is dan wel een erg ambitieuze gedachte. Het is dat van Aert dit jaar veel sprints gewonnen heeft en Mathieu zich wat afzijdig heeft gehouden op dat gebied dit seizoen maar in de rest van hun carrières was Mathieu toch meestal de snellere van de twee.

Ik denk dat van Aert het maximale uit zijn seizoen heeft gehaald met deze opbouw alleen op het WK kwam hij eerst Ganna tegen, daar had hij echt niks tegen kunnen doen. In de wegwedstrijd trof hij Alaphilppe die een parcours en koersverloop kreeg voorgeschoteld dat hem op het lijf geschreven was. In G-W zat hij gevangen in het koersverloop maar was hij duidelijk de beste. Zondag kwam hij een sprinter tegen die ongeveer zijn gelijke is en dan kan het twee kanten opvallen. Het kan niet altijd jouw dag zijn in het wielrennen.
Campagnolo Ultra Dork

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 19 okt 2020 22:04

daniel1975 schreef: 19 okt 2020 21:02 Zinloze knechtenrol.....het zit wel diep bij die vlamingen he? Begint wel een beetje trieste vorm aan te nemen. …
BartNL schreef: 19 okt 2020 21:41 Het is dus wel degelijk gezeur van jullie Vlamingen waar zelfs de opper Vlaming aan mee doet.
EmPeHa schreef: 19 okt 2020 21:45 Jumbo wil verlengen met Wout. Hangt de vlag in Vlaanderen al uit? (halfstok)
En dat op 1 pagina als reactie op 1 quote. Alles goed daar in Olland? Jullie zijn wel sterk in veralgemenen blijkbaar (denk daar maar eens over na :) )

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 19 okt 2020 22:07

+1 @Ernie
Van Aert heeft een top jaar gereden.
Zeker als je ziet hoe hij vorig jaar in de kreukels lag.
Je kan niet alles winnen hè, als het zo makkelijk zou zijn.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3106
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 19 okt 2020 22:09

Pelep schreef: 19 okt 2020 22:04
daniel1975 schreef: 19 okt 2020 21:02 Zinloze knechtenrol.....het zit wel diep bij die vlamingen he? Begint wel een beetje trieste vorm aan te nemen. …
BartNL schreef: 19 okt 2020 21:41 Het is dus wel degelijk gezeur van jullie Vlamingen waar zelfs de opper Vlaming aan mee doet.
EmPeHa schreef: 19 okt 2020 21:45 Jumbo wil verlengen met Wout. Hangt de vlag in Vlaanderen al uit? (halfstok)
En dat op 1 pagina als reactie op 1 quote. Alles goed daar in Olland? Jullie zijn wel sterk in veralgemenen blijkbaar (denk daar maar eens over na :) )
Olland? Dat zijn toch die twee provincies aan de kust? Eerlijk gezegd was ik al bezig mijn reactie te verwijderen, maar dat kon niet meer door een nieuwe reactie.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 19 okt 2020 22:10

Roelants schreef: 19 okt 2020 21:21 [
Die quotes en foto's stonden ook gewoon in 'de' media.
Achteraf wel, maar van tevoren zoekt de media toch vooral de controverse op.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 19 okt 2020 22:50

De media zoekEN inderdaad naar dingen om op te kloppen.
Daar ZIJN het media voor.

Even wat nadere beschouwingen over deze kwestie:
Het is IMO best van belang zich te blijven realiseren dat de media niet 1 blok is met alles hetzelfde, maar een verzameling van heel verschillende, diverse plaatsen/gelegenheden/websites waar dingen worden besproken.
Alles maar op 1 hoop gooien verarmt het culturele landschap enorm.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie