Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2020

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 15 okt 2020 12:38

@TL@

Maar dat was al vroeger, tegenwoordig wil hij zelfs niet meer op film als hij gelost wordt (of ging dit om 1,5m? :mrgreen: )

Afbeelding

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 15 okt 2020 13:14

Wout gaat hem geen twee keer laten vangen

Ik ga er toch van uit dat Vlaanderens mooiste, niet door WvA of MvdP gaat gewonnen worden.
Maar de rivaliteit tussen beide is wel leuk voor de supporters.

svenvs
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 feb 2017 18:58
Locatie: BE

svenvs 15 okt 2020 17:39

Kiekeboe schreef: 15 okt 2020 13:14 Wout gaat hem geen twee keer laten vangen

Ik ga er toch van uit dat Vlaanderens mooiste, niet door WvA of MvdP gaat gewonnen worden.
Maar de rivaliteit tussen beide is wel leuk voor de supporters.
Inderdaad, eerder deze week was er bijvoorbeeld nog dit artikel:
Interview met Adrie van der Poel zet relatie met Wout van Aert nog meer op scherp: “Zijn WK was toch niet geslaagd?”
https://www.standaard.be/cnt/dmf20201013_93156010

Er wordt daar verwezen naar een uitspraak van Adrie van der Poel gedaan tijdens een interview voor een tijdschrift (Humo). Dat soort uitspraken wordt natuurlijk extra uitgelicht, terwijl de kans groot is dat dit als reactie was op een vraag die dan weer niet in het artikel staat.

Vraagje aan de Nederlanders hier, leeft die vergelijking Wout vs Mathieu ook zo in de Nederlandse media ?

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 15 okt 2020 17:51

Nee, nul. Geheel afwezig.
Maar dat valt ook niet te verwachten.

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 15 okt 2020 17:56

In België is het wielrennen veel meer een soap-gebeuren. Het persoonlijk leven van wielrenners en bijvoorbeeld hun vrouwen wordt veel interessanter gevonden.
Die jongens komen uit de cross. Dat boeit ons niet.
Het zijn beiden mannen voor de ééndagswedstrijd; daar zijn wij ook niet zo van.
Belgen vinden het uitzonderlijk goede wielrenners. Ik moet dat nog zien.
Het lijstje kan nog veel langer..

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3085
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 15 okt 2020 18:33

Kelderman staat tweede in de Giro. Ook daar wordt buiten het sportnieuws niet over bericht.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 15 okt 2020 18:51

In Nederland wordt enkel en alleen de Corona-maatregelen bediscussierd. Rest lijkt niet meer relevant te zijn.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 15 okt 2020 19:34

Is in België ook zo hoor. Enkel corona-hysterie, al de rest is niet belangrijk.
Afbeelding

svenvs
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 feb 2017 18:58
Locatie: BE

svenvs 15 okt 2020 19:37

sloeren schreef: 15 okt 2020 17:56 In België is het wielrennen veel meer een soap-gebeuren. Het persoonlijk leven van wielrenners en bijvoorbeeld hun vrouwen wordt veel interessanter gevonden.
Die jongens komen uit de cross. Dat boeit ons niet.
Het zijn beiden mannen voor de ééndagswedstrijd; daar zijn wij ook niet zo van.
Belgen vinden het uitzonderlijk goede wielrenners. Ik moet dat nog zien.
Het lijstje kan nog veel langer..
Interessant lijstje, persoonlijk leven van sporters krijgt onnodig veel aandacht hier naar mijn mening (al lijkt Engeland nog veel erger op dat vlak).
Wat veldrijden betreft, heb ik de indruk dat dit hier vooral populair is als er een tweestrijd is, zoals bij Wout vs Mathieu, maar vroeger ook Sven Nys vs Bart Wellens of Sven Nys vs Niels Albert.
Eendagswedstrijden zoals de Ronde van Vlaanderen of Parijs-Roubaix hebben hier altijd veel aandacht gekregen met dagvullende tv programma's. Ik herinner me nog goed dat ik als kleine jongen van 's ochtends voor tv zat als de Ronde werd uitgezonden, terwijl ik verder amper naar wielrennen keek (m.u,v, Parijs-Roubaix en bergetappes in de Tour)

EmPeHa schreef: 15 okt 2020 18:33 Kelderman staat tweede in de Giro. Ook daar wordt buiten het sportnieuws niet over bericht.
Giro krijgt in BE ook weinig aandacht, zeker als je het vergelijkt met de Tour.
Bij de Tour worden alle etappes uitgezonden op nationale tv en is er iedere avond een praatprogramma, bij de Giro of de Vuelta is dat niet het geval.

kxlight schreef: 15 okt 2020 18:51 In Nederland wordt enkel en alleen de Corona-maatregelen bediscussierd. Rest lijkt niet meer relevant te zijn.
Dat is hier ook al maanden :x Al moet dat momenteel even de aandacht delen met de aankomende Ronde en de Wout vs Mathieu saga :lol:

svenvs
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 feb 2017 18:58
Locatie: BE

svenvs 15 okt 2020 19:43

TL@ schreef: 15 okt 2020 19:34 Is in België ook zo hoor. Enkel corona-hysterie, al de rest is niet belangrijk.
Tot er weer een regering valt, dan begint die soap ivm regeringsvorming weer ;)

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 15 okt 2020 20:15

kxlight schreef: 15 okt 2020 18:51 In Nederland wordt enkel en alleen de Corona-maatregelen bediscussierd. Rest lijkt niet meer relevant te zijn.
Ik heb eigenlijk heel andere ideeën bij het begrip "discussie". Maar dat zal wel aan mij liggen. :roll:

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 15 okt 2020 22:31

@svenvs met 'hier' bedoel je Belgie? In Nederland heb ik geen idee wat de meeste sporters privé doen. Met voetballers lees je af en toe nog iets over een knappe vriendin, maar veel meer dan een naam staat er dan niet bij. De 'showbizz' koppels zijn op één hand te tellen met Wesley Sneijder waarschijnlijk in de hoofdrol.

Wielrenners wordt buiten TJV en de Tour sowieso geen aandacht aan besteed. MvdP lichten ze nog wel een keertje uit als hij wint, die heeft wel een fotogeniek koppie, maar een Niki Terpstra ofzo hoor je al veel minder van (en alles wat daaronder zit helemaal niet). Kelderman kennen ze niet eens bij de media.

Plaats reactie