Over de wielersport en zijn beoefenaars.

regelgeving Tijdrijden/Triathlon

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 18 okt 2019 23:02

Ben je niet bang dat je dan, in volle strijd, naar onder zakt? En daarmee dus krachten verspilt aan positie behoud op de fiets?
Toni Martin plakt schuurpapier op z’n zadel om in positie te blijven.
Do or don’t, there is no try

lunitic
Forum-lid
Berichten: 349
Lid geworden op: 05 sep 2008 21:41

lunitic 22 okt 2019 21:28

Nee ik zakte niet naar onder. Ik zat prima. En geen centje pijn aan de kont. Het ging om een triathlon met 20km fietsen.

Volgende tijdrit nog eens testen.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 23 okt 2019 08:40

In de thriatlon gelden deze UCI regels natuurlijk niet he... Maar bij mijn laatste tijdrit op het DK werd er niet gemeten. Vaak is er gewoon geen meetrek aanwezig. En om dan alles met een meetlintje te doen is ook niet te doen. Met een dergelijk meetrek kan je in een paar seconden vaststellen of het materiaal voldoet.

Alleen extreme afwijkingen zoals gekke zadelstand of hoek van de aerobars ( die soweiso wel buiten de toleraties vielen ) werden afgekeurd. 1cm langer of korter konden ze niet snel zien.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 23 okt 2019 08:45

lunitic schreef: 22 okt 2019 21:28 Nee ik zakte niet naar onder. Ik zat prima. En geen centje pijn aan de kont. Het ging om een triathlon met 20km fietsen.

Volgende tijdrit nog eens testen.
Omdat je op de tt fiets graag ver vooruit zit*, krijg je een andere dynamiek van trappen en zitvlak. Zodanig zelfs dan je met een redelijk schuinstaand zadel zelfs een goede comfortervaring hebt.

Walter

*op de canondale tt fiets in huis, zegt de handleiding, zet je de zadelpen met setback voor UCI races, en draai je ze om voor triatlon.

Plaats reactie