Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2020

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 21 sep 2020 19:23

el_loco schreef: 21 sep 2020 07:45 Ik begrijp echt niet wat nou het probleem is van al die Belgen met de rol van vAert. Die jongen is kopman in al zijn koersen (wint nota bene Milaan-San Remo en Strade Bianche) en in ruil daarvoor moet ie knechten in de Tour (oja, en krijgt daar ook nog en passant de gelegenheid om meerdere etappes te winnen) Dat is toch een prima deal? Gisteren zorgt één van de kopmannen zelfs nog dat ie een kans heeft om mee te sprinten (op de Champs-Elysées, waar hij 99 van de 100 keer toch verliest van de pure sprinters)
Nee, Wout krijgt alle kansen en een prima salaris, zou het in een andere ploeg waarschijnlijk lastiger hebben! (volgens mij is hij er zelf ook content mee btw)
Dit is bij uitstek het grappigste stukje dat ik in jaren al gelezen heb.
Misschien moet je de Strade en Milaan SanRemo eens volledig herbekijken en de hoeveelheid (?) werk die Jumbo-Visma daar verzet heeft voor VanAert eens afwegen tegen het werk dat VanAert verzet heeft in de Tour (voor een matige kopman; die in tegenstelling tot VanAert faalde bij het afwerken).

Misschien kijk je beter meteen ook nog eens naar Parijs-Roubaix van vorig jaar; hoe het team daar voor VanAert gereden heeft (not) toen die mechanische pech had.

Blijkbaar moet hij daar dan nog dankbaar voor zijn ook.

Dat hij 99% zeker verliest op de Champs-elysees van pure sprinters dat weet ik nog zo niet, als hij tenminste door een treintje van zijn ploeg zou afgezet worden, maar blijkbaar was dat niet mogelijk (de veel te vroege poging van Jumbo-Visma om dat te doen was alleen maar beschamend).

Er worden duidelijk twee standaarden gehanteerd als het op helpen aan komt, terwijl het eindpalmares van VanAert mijlenver boven dat van hun twijfelachtige kopman zal uitstijgen (dit beseffen ze blijkbaar nog altijd niet bij Jumbo-Visma; zie ook de verbaasde reacties bij het team na winst in Milaan Sanremo)

Er is op zich niets mis mee dat VanAert er zich bij neerlegt om 3 weken te knechten. Maar het is tot nu toe alleen zijn (weliswaar vermoedelijk flink) loonbriefje dat hij daar voor terug krijgt.

Het is zijn keuze, en alleen zijn keuze, maar dat hoeft ons toch niet blind te maken voor andere mogelijkheden.

ruud_k
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 14 mei 2010 18:51

ruud_k 21 sep 2020 19:48

Na de TDF20 kunnen we drie mooie conclusies trekken:

Wat is er in het verleden waarschijnlijk veel jong talent verloren gegaan door doping gebruik en vooral het aarts conservatieve denken in het wielrennen - hulde aan de jonge Pogacar...
Het Nederlandse wielrennen vertoont veel overeenkomsten met het Nederlands elftal; er is mooi gereden, maar men vergeet te scoren in de finale...
Pogacar wint het geel, Van Aert het WK...

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 21 sep 2020 19:57

Ik ga er niet meer te veel over zeveren,
ik haalde gewoon aan wat Eddy Planckaert en Sven Nys hadden gezegd in Vive le Vélo naar aanleiding van de sprint op de Champs.
Die 2 hebben toch nog net iets meer verstand van koers als mezelf. Ik ben niet te beroerd om dat toe te geven.

Gebruikersavatar
9-W
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 mei 2019 02:25

Gebruikersavatar 9-W 21 sep 2020 20:03

lugosi schreef: 21 sep 2020 19:23
el_loco schreef: 21 sep 2020 07:45 Ik begrijp echt niet wat nou het probleem is van al die Belgen met de rol van vAert. Die jongen is kopman in al zijn koersen (wint nota bene Milaan-San Remo en Strade Bianche) en in ruil daarvoor moet ie knechten in de Tour (oja, en krijgt daar ook nog en passant de gelegenheid om meerdere etappes te winnen) Dat is toch een prima deal? Gisteren zorgt één van de kopmannen zelfs nog dat ie een kans heeft om mee te sprinten (op de Champs-Elysées, waar hij 99 van de 100 keer toch verliest van de pure sprinters)
Nee, Wout krijgt alle kansen en een prima salaris, zou het in een andere ploeg waarschijnlijk lastiger hebben! (volgens mij is hij er zelf ook content mee btw)
Dit is bij uitstek het grappigste stukje dat ik in jaren al gelezen heb.
Misschien moet je de Strade en Milaan SanRemo eens volledig herbekijken en de hoeveelheid (?) werk die Jumbo-Visma daar verzet heeft voor VanAert eens afwegen tegen het werk dat VanAert verzet heeft in de Tour (voor een matige kopman; die in tegenstelling tot VanAert faalde bij het afwerken).

Misschien kijk je beter meteen ook nog eens naar Parijs-Roubaix van vorig jaar; hoe het team daar voor VanAert gereden heeft (not) toen die mechanische pech had.

Blijkbaar moet hij daar dan nog dankbaar voor zijn ook.

Dat hij 99% zeker verliest op de Champs-elysees van pure sprinters dat weet ik nog zo niet, als hij tenminste door een treintje van zijn ploeg zou afgezet worden, maar blijkbaar was dat niet mogelijk (de veel te vroege poging van Jumbo-Visma om dat te doen was alleen maar beschamend).

Er worden duidelijk twee standaarden gehanteerd als het op helpen aan komt, terwijl het eindpalmares van VanAert mijlenver boven dat van hun twijfelachtige kopman zal uitstijgen (dit beseffen ze blijkbaar nog altijd niet bij Jumbo-Visma; zie ook de verbaasde reacties bij het team na winst in Milaan Sanremo)

Er is op zich niets mis mee dat VanAert er zich bij neerlegt om 3 weken te knechten. Maar het is tot nu toe alleen zijn (weliswaar vermoedelijk flink) loonbriefje dat hij daar voor terug krijgt.

Het is zijn keuze, en alleen zijn keuze, maar dat hoeft ons toch niet blind te maken voor andere mogelijkheden.
Matige kopman? Als Pogacar niet zo enorm boven zichzelf uitstijgt in de afsluitende tijdrit dan wint de matige kopman de tour. Achteraf is het makkelijk praten over een falende kopman...

Wat betreft verbaasde reacties na de winst in MS, iets van een jaar geleden lag WvA zo in de kreukels dat het onzeker zou zijn of hij op niveau terug zou komen - laat staan er beter uit zou komen. Maar jij zag dit natuurlijk al aankomen?

Het TJV had 1 doel: het winnen van de tour en daarvoor wilden ze alles gebruiken wat ze hadden. Mij lijkt dat WvA hier van op de hoogte was toen hij zijn contract kreeg en ik kreeg afgelopen weken niet de indruk dat hij hier problemen mee had (praktisch als enige Vlaming). Deze tour lijkt het plan van TJV helemaal uitgevoerd zoals vooraf bedacht, dus nu is het evalueren om te kijken of ze het ergens hebben laten liggen of dat het volgend jaar nog beter kan - of dat ze tactiek veranderen en niet alles op geel zetten.

Ik snap dat je het als Vlaming jammer vind, maar ondertussen vind ik het wel een beetje ver gaan - alsof TJV een slavendrijver is die WvA dingen laat doen die hij niet wil. Als hij er geen plezier in zou hebben dan zou hij dit niveau niet halen en ik ben er ook van overtuigd dat hij dit niveau bergop niet zou halen zonder TJV (zo'n trainingskamp als hij gedraait heeft met die kleppers kan alleen daar).

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 21 sep 2020 20:06

Volgens mij is er al een Nl-B en andersom topic.
Het gaat er hier weer lekker aan toe.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 21 sep 2020 20:08

Die Belgen vinden toch ook al dat Evenepoel een tourwinnaar is.
Nou laat Wout dan lekker met rust.

Sven Nijs kan die het niet meer :-)

Pakt een mooie Nederlandse ploeg WvA op krijgen we weer stank voor dank :lol:

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 21 sep 2020 20:24

niemand die wist wat van aert kon en zou presteren in de tour. Misschien werd hij wel halfweg volkomen leeg naar huis gereden? Maar nee, hier wisten ze al dat van aert verschillende ritten ging winnen, dat hij de bergen ging op vliegen, als hij wou eventjes nog groen meenemen en dit zonder probleem een hele tour ging volhouden. Knap van jullie dat jullie wisten dat hij dit allemaal ging presteren. Voor mij was het in elk geval een verrassing.
De groene trui is dit jaar gemaakt geweest voor de echte spurters, (tussenspurten lagen telkens voor de hellingen), dus zo simpel zou het voor van aert ook niet geweest zijn. Volgend jaar zullen ze vanaert in de massaspurten ook wel kennen, misschien gaan sommige spurters in het wiel zitten en hoeveel massaspurten wint hij dan nog? Ook VDP en de andere ontbrekende topspurters kunnen er dan bij zijn. Neem Groenewegen, gaviria, jakobsen, demare, bennet, mattews, sagan in vorm, ewan, vdp, en hoeveel keer wint hij tegen die mannen de spurt? Laat hem binnenkort maar eens in de RVV , P-R en het WK bewijzen wat hij waard is.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

svenvs
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 feb 2017 18:58
Locatie: BE

svenvs 21 sep 2020 20:44

Het lijkt me logisch dat TJV gedurende 3 weken alles op het behalen van de gele trui zet aangezien dat het doel was dit jaar. Volgend jaar kan dat weer anders zijn.

Als WVA dan een paar ritten binnenhaalt, is dat zeker leuk meegenomen, zowel voor TJV als WVA zelf.
Dat betekent echter niet dat ze opeens ook voor groen of extra ritwinst moeten gaan met WVA, aangezien dat meer energie kost en toch ook wel meer risico betekent voor het uiteindelijke doel, namelijk de gele trui.

Wel had ik verwacht dat TJV op de Champs-Élysées zou proberen WVA goed af te zetten voor de sprint, vooral aangezien ze naast het geel grepen.
Met o.a. Dumoulin en Roglic hebben ze toch renners die het tempo in de laatste kms heel hoog hadden kunnen leggen en ik denk niet dat WVA dan kansloos zou zijn tegen de echte sprinters.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 21 sep 2020 20:45

Nu even rustig verduidelijken.
Ik heb er niet het minste probleem mee dat Wout knecht dat zal voor de start zo zijn afgesproken en daar heeft hij zich keurig aan gehouden (meer zelfs) Mijn probleem is enkel dat de ploeg bij zijn rit overwinningen hem daarin niet heeft gesteund en hem eerder aan zijn lot heeft overgelaten in de zin van 'als jij wil meedoen, zoek het dan maar uit' en dat, dat dan wordt verkocht als gunning (cadeau) vanwege de ploegleiding.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 sep 2020 20:48

lugosi schreef: 21 sep 2020 19:23

Er worden duidelijk twee standaarden gehanteerd als het op helpen aan komt, terwijl het eindpalmares van VanAert mijlenver boven dat van hun twijfelachtige kopman zal uitstijgen (dit beseffen ze blijkbaar nog altijd niet bij Jumbo-Visma; zie ook de verbaasde reacties bij het team na winst in Milaan Sanremo)

Er is op zich niets mis mee dat VanAert er zich bij neerlegt om 3 weken te knechten. Maar het is tot nu toe alleen zijn (weliswaar vermoedelijk flink) loonbriefje dat hij daar voor terug krijgt.

Het is zijn keuze, en alleen zijn keuze, maar dat hoeft ons toch niet blind te maken voor andere mogelijkheden.
Mee naar de Tour als (mede) kopman was sowieso niet aan de orde. Deze rol zal in goed overleg tot stand zijn gekomen. Als hij thuis was gebleven om thuis te blijven om te trainen voor het WK en de Vlaamse klassiekers, hadden we deze discussie niet eens gevoerd. Je mag zelf uitrekenen hoeveel Belgische ritzeges er deze Tour zouden zijn behaald.
Campagnolo Ultra Dork

el_loco
Forum-lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 21 sep 2020 20:52

lugosi schreef: 21 sep 2020 19:23
el_loco schreef: 21 sep 2020 07:45 Ik begrijp echt niet wat nou het probleem is van al die Belgen met de rol van vAert. Die jongen is kopman in al zijn koersen (wint nota bene Milaan-San Remo en Strade Bianche) en in ruil daarvoor moet ie knechten in de Tour (oja, en krijgt daar ook nog en passant de gelegenheid om meerdere etappes te winnen) Dat is toch een prima deal? Gisteren zorgt één van de kopmannen zelfs nog dat ie een kans heeft om mee te sprinten (op de Champs-Elysées, waar hij 99 van de 100 keer toch verliest van de pure sprinters)
Nee, Wout krijgt alle kansen en een prima salaris, zou het in een andere ploeg waarschijnlijk lastiger hebben! (volgens mij is hij er zelf ook content mee btw)
Dit is bij uitstek het grappigste stukje dat ik in jaren al gelezen heb.
Misschien moet je de Strade en Milaan SanRemo eens volledig herbekijken en de hoeveelheid (?) werk die Jumbo-Visma daar verzet heeft voor VanAert eens afwegen tegen het werk dat VanAert verzet heeft in de Tour (voor een matige kopman; die in tegenstelling tot VanAert faalde bij het afwerken).

Misschien kijk je beter meteen ook nog eens naar Parijs-Roubaix van vorig jaar; hoe het team daar voor VanAert gereden heeft (not) toen die mechanische pech had.

Blijkbaar moet hij daar dan nog dankbaar voor zijn ook.

Dat hij 99% zeker verliest op de Champs-elysees van pure sprinters dat weet ik nog zo niet, als hij tenminste door een treintje van zijn ploeg zou afgezet worden, maar blijkbaar was dat niet mogelijk (de veel te vroege poging van Jumbo-Visma om dat te doen was alleen maar beschamend).

Er worden duidelijk twee standaarden gehanteerd als het op helpen aan komt, terwijl het eindpalmares van VanAert mijlenver boven dat van hun twijfelachtige kopman zal uitstijgen (dit beseffen ze blijkbaar nog altijd niet bij Jumbo-Visma; zie ook de verbaasde reacties bij het team na winst in Milaan Sanremo)

Er is op zich niets mis mee dat VanAert er zich bij neerlegt om 3 weken te knechten. Maar het is tot nu toe alleen zijn (weliswaar vermoedelijk flink) loonbriefje dat hij daar voor terug krijgt.

Het is zijn keuze, en alleen zijn keuze, maar dat hoeft ons toch niet blind te maken voor andere mogelijkheden.
Blij dat ik je aan het lachen krijg, want aan je eigen schrijfsel te lezen trek je er nogal een zuur mondje bij.

Ik denk dat je een beetje onderschat wat een ploeg allemaal doet voor een renner, buiten hem uit de wind houden. Alleen op talent win je geen koersen. Als jij denkt dat ie het bij (bijvoorbeeld) Lotto Soudal beter zal doen dan dit, dan denk ik dat je ongelijk hebt. Maar uiteraard mag je dat vinden, ik denk dat ie prima op z`n plek zit en nog veel koersen zal winnen voor Jumbo-Visma. De tour winnen? Nee, dat zit (denk ik) niet in z`n mogelijkheden. Zelf wil hij het ook niet, dan lijkt het me duidelijk toch?

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 21 sep 2020 21:01

Slecht voorbeeld. Er is niet alleen lotto-soudal in Belgïe. :oops:

Plaats reactie