Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2020

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 22 sep 2020 13:32

deze kan ongebruikt t museum in...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 22 sep 2020 13:49

belachelijk slechte photoshop.
Niet eens grappig ...

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 22 sep 2020 16:06

Het origineel uit 2018...

Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12466
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 22 sep 2020 20:10

ik vind die gele nog best wel mooi voor bianchi :oops: :oops:

Wel scherp timo voor het origineel!

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 22 sep 2020 20:17

In Chrome met de rechter muisknop klikken op de foto en 'Afbeelding zoeken in Google'...... En Matos Velo op de foto helpt ook al een stukje....

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 22 sep 2020 20:39

9-W schreef: 21 sep 2020 20:03
Matige kopman? Als Pogacar niet zo enorm boven zichzelf uitstijgt in de afsluitende tijdrit dan wint de matige kopman de tour. Achteraf is het makkelijk praten over een falende kopman...

Met matig bedoel ik hier als je hem gaat vergelijken met echte toppers als Froome, Contador, etc... Uiteraard is hij een topper maar niet op een niveau als die anderen. (in een tour met een matige bezetting maakt hij inderdaad kans) En dat ik het falen noem, dat is gewoon een feit, geen leedvermaak hoor.

Wat betreft verbaasde reacties na de winst in MS, iets van een jaar geleden lag WvA zo in de kreukels dat het onzeker zou zijn of hij op niveau terug zou komen - laat staan er beter uit zou komen. Maar jij zag dit natuurlijk al aankomen?

Absoluut, je moet al een beetje blind geweest zijn tijdens de Strade, en ik was niet alleen, verschillende ex-renners waren duidelijk in de Vlaamse pers in de week voor MSR.


Het TJV had 1 doel: het winnen van de tour en daarvoor wilden ze alles gebruiken wat ze hadden. Mij lijkt dat WvA hier van op de hoogte was toen hij zijn contract kreeg en ik kreeg afgelopen weken niet de indruk dat hij hier problemen mee had (praktisch als enige Vlaming). Deze tour lijkt het plan van TJV helemaal uitgevoerd zoals vooraf bedacht, dus nu is het evalueren om te kijken of ze het ergens hebben laten liggen of dat het volgend jaar nog beter kan - of dat ze tactiek veranderen en niet alles op geel zetten.

Mee eens, alleen was de fundering van het plan niet zo sterk, lees ook de reactie van Eddy Merckx er eens op na, niet iedereen achtte Pogacar kansloos tijdens de laatste tijdrit, ik was blijkbaar in goed gezelfschap :D

Ik snap dat je het als Vlaming jammer vind, maar ondertussen vind ik het wel een beetje ver gaan - alsof TJV een slavendrijver is die WvA dingen laat doen die hij niet wil. Als hij er geen plezier in zou hebben dan zou hij dit niveau niet halen en ik ben er ook van overtuigd dat hij dit niveau bergop niet zou halen zonder TJV (zo'n trainingskamp als hij gedraait heeft met die kleppers kan alleen daar).

Het heeft niets met Vlaming of Nederlander te maken, ik (en enkele van de beste renners ooit zoals Hinault en DeVlaeminck, Planckaert etc) vinden dat een renner met de capaciteiten van een VanAert (maar dit geldt evengoed voor een VanderPoel) niet met bidonnetjes moeten gaan zeulen. Dat Wout dat zelf OK vindt is zijn goed recht, maar niet iedereen denkt dat de beste keuze is (legitieme opinie, me dunkt)

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 22 sep 2020 20:49

fiedoo schreef: 21 sep 2020 20:24 niemand die wist wat van aert kon en zou presteren in de tour. Misschien werd hij wel halfweg volkomen leeg naar huis gereden? Maar nee, hier wisten ze al dat van aert verschillende ritten ging winnen, dat hij de bergen ging op vliegen, als hij wou eventjes nog groen meenemen en dit zonder probleem een hele tour ging volhouden. Knap van jullie dat jullie wisten dat hij dit allemaal ging presteren. Voor mij was het in elk geval een verrassing.
De groene trui is dit jaar gemaakt geweest voor de echte spurters, (tussenspurten lagen telkens voor de hellingen), dus zo simpel zou het voor van aert ook niet geweest zijn. Volgend jaar zullen ze vanaert in de massaspurten ook wel kennen, misschien gaan sommige spurters in het wiel zitten en hoeveel massaspurten wint hij dan nog? Ook VDP en de andere ontbrekende topspurters kunnen er dan bij zijn. Neem Groenewegen, gaviria, jakobsen, demare, bennet, mattews, sagan in vorm, ewan, vdp, en hoeveel keer wint hij tegen die mannen de spurt? Laat hem binnenkort maar eens in de RVV , P-R en het WK bewijzen wat hij waard is.
Blijkbaar niet alleen hier, maar ook renners en ex-renners wisten op voorhand dat VanAert ritten zou winnen in de tour (zie Vlaamse pers).
Grappig dat je een aantal "topspurters" bij naam noemt zoals VdP, Bennet, Gaviria, etc Terwijl VanAert (dit en vorig jaar) er van deze al verschillende geklopt heeft in de sprint. (zonder trein dan nog)
Overigens volgend jaar zal VanAert geen sprinten winnen, brave Wout zal dan de sprint aantrekken voor Groenewegen....

Het is erg cynisch om nadat wat VanAert dit jaar al gepresteerd heeft (iemand beter?) te stellen dat hij moet bewijzen wat hij waard is. Ik begrijp dat je geen fan bent van Wout, maar dat is gewoon oneerlijk: er is geen enkele andere renner die al op dat niveau gepresteerd heeft dit jaar.

Wat Wout de komende weken, vooral dan in de klassiekers te kort zal komen zal dan ook te wijten zijn aan het zinloze werk dat hij in de Tour heeft verricht.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 22 sep 2020 20:53

svenvs schreef: 21 sep 2020 20:44

Wel had ik verwacht dat TJV op de Champs-Élysées zou proberen WVA goed af te zetten voor de sprint, vooral aangezien ze naast het geel grepen.
Met o.a. Dumoulin en Roglic hebben ze toch renners die het tempo in de laatste kms heel hoog hadden kunnen leggen en ik denk niet dat WVA dan kansloos zou zijn tegen de echte sprinters.
Dat had ik ook gedacht, gehoopt eigenlijk want eigenlijk wist ik wel beter. Die solidariteit is duidelijk niet multilateraal. Ik moest onwillekeurig terugdenken aan Parijs Roubaix van vorig jaar, toen VanAert pech had....

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 22 sep 2020 20:56

WvA heeft besloten zijn vorige contract te verscheuren en het risico te nemen van gerechtelijke stappen door zijn vorige ploeg. Dan lijkt het me vreemd dat hij nu gelaten doet wat hem wordt opgedragen terwijl hij het er niet mee eens is.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 22 sep 2020 21:01

Ernie C. schreef: 21 sep 2020 20:48

Mee naar de Tour als (mede) kopman was sowieso niet aan de orde. Deze rol zal in goed overleg tot stand zijn gekomen. Als hij thuis was gebleven om thuis te blijven om te trainen voor het WK en de Vlaamse klassiekers, hadden we deze discussie niet eens gevoerd. Je mag zelf uitrekenen hoeveel Belgische ritzeges er deze Tour zouden zijn behaald.
Ik heb ook nooit bedoeld dat VanAert mede-kopman moest zijn, wel dat er een ander tactisch plan moest zijn, gezien de overmacht van het Jumbo-Visma team.

Uiteraard had VanAert beter thuis gebleven als het zijn objectief was om te schitteren in de klassiekers (wat nu veel moeilijker wordt). Dan had hij een voorbereiding op maat gehad, zoals VdP er nu wel zal staan in de klassiekers (imo zeker in de RVV)

Het zou voor VanAert niets mogen uitmaken hoeveel Belgische ritzeges er in Tour behaald worden, je rijdt voor jezelf, niet voor de glorie van je land.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 22 sep 2020 21:02

senior schreef: 22 sep 2020 20:56 WvA heeft besloten zijn vorige contract te verscheuren en het risico te nemen van gerechtelijke stappen door zijn vorige ploeg. Dan lijkt het me vreemd dat hij nu gelaten doet wat hem wordt opgedragen terwijl hij het er niet mee eens is.
Waarom denk je dat hij het er niet mee eens is?

Hij denkt er duidelijk anders over dan vele andere (ex) toppers, en nogmaals, dat is zijn goed recht.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 22 sep 2020 21:13

Ik moet toch vaststellen dat er hier twee kampen zijn ivm.en meer bepaald een noord en en zuidkamp. Noord verdedigt LJV en zuid WVA. Wat kan daar de onderliggende reden van zijn. Is het een 'hemdje is nader dan het rokje' verhaal?

Plaats reactie