Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2020

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2440
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 05 sep 2020 23:25

Jongens, we gaan toch niet beginnen pijpzeiken?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 sep 2020 23:33

El Pistolero schreef: 05 sep 2020 23:19 Als je de beelden ziet tijdens de laatste beklimming met al die toeschouwers echt onverantwoord.
En dan hadden ze zich ook nog allemaal respectloos als dokter vermomd. Kom op zeg, de tijd dat het hele peloton aan de doping zat hebben we echt achter ons gelaten! :evil:
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7987
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 06 sep 2020 00:25

Ik vind het vooral een blunder van de organisatie dat iedereen zomaar die berg op kan en renners in het gezicht schreeuwen!!
Bovendien waren het hoofdzakelijk Spanjaarden die daar stonden te joelen!
Gewoon afsluiten zo’n berg! Zo
Moeilijk is dat toch niet?
Echt onverantwoord van de Tour organisatie!!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 06 sep 2020 00:53

Toen Roglic zijn aanval met die 2 anderen begon, had ik de indruk dat hij werd teruggefloten door orders uit de wagen, zo in de zin van 'het is niet vandaag dat we de tour kunnen winnen' en willen nog niet in de gele trui de wedstrijd controleren.Wel spijtig van Tom maar hij had het tijdens de beklimming reeds moeilijk om aan te haken. Maar de opgelopen achterstand is nog niet onoverkomelijk. Als het morgen echter hetzelfde beeld zou geven dan vrees ik er wel voor.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 sep 2020 07:39

ottorongo schreef: 06 sep 2020 00:53 Toen Roglic zijn aanval met die 2 anderen begon, had ik de indruk dat hij werd teruggefloten door orders uit de wagen, zo in de zin van 'het is niet vandaag dat we de tour kunnen winnen' en willen nog niet in de gele trui de wedstrijd controleren.
Zat Nico Verhoeven weer een dagje in de auto ofzo?
Je krijgt de kans om Bernal tijd aan te smeren en je rijdt niet.........
Heel benieuwd naar vanmiddag.
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4696
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 06 sep 2020 09:02

Heb gisteren heel wat analyses gezien en gelezen (Tankink, TenDam, Clement,etc), er zijn blijkbaar heel wat veronderstellingen...

Als je eerst Gesink en nadien VanAert vol laat rijden op de Port de Bales, dan doe je dat toch niet zomaar, dan heb je een plan met je kopman. Alleen gebeurt er niets met die kopman.

Resultaat door de acties van Gesink en VanAert rijd je je eigen ploeg naar de vaantjes. Kuss eraf, Bennet eraf en je geeft Dumoulin de indruk dat hij zich niet goed voelt (wie voelt er zich wel goed als VanAert vol gas gaat).
Als Tom zich niet goed voelt moet hij trachten aan te klampen en dan verliest hij misschien 30 seconden in plaats van een dwaze actie voor wat...tja voor wat?
Een kopman die niet kan/wil in deze rit. Maar waarom dan al die acties?

Ik geloof niet in het verhaal van Clement (hij heeft wel een punt natuurlijk dat een gele trui elke dag een pak rust kost, maar ik geloof niet dat dit de motivatie is).

Pogacar rijdt op de Peyresourde de epo records van de tabellen, niet zo raar dus dat de anderen niet willen/kunnen volgen.

Als Pogacar dezelfde wattages (6.8 watt/kg tijdens de beklimming van de Peyresourde )kan trappen in de bergritten in de derde week dan is hij de kandidaat voor Tourwinst.

supermasj
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 aug 2009 23:06

supermasj 06 sep 2020 10:27

Enzzo schreef: 06 sep 2020 00:25 Ik vind het vooral een blunder van de organisatie dat iedereen zomaar die berg op kan en renners in het gezicht schreeuwen!!
Bovendien waren het hoofdzakelijk Spanjaarden die daar stonden te joelen!
Gewoon afsluiten zo’n berg! Zo
Moeilijk is dat toch niet?
Echt onverantwoord van de Tour organisatie!!!
Je hebt dat verkeerd gezien hoor. De Franse Eerste Minister sprak gisteren de pers toe om te kijken dat het duidelijk was da deze prachtige organisatie bewees dat zo'n groot evenement met respect voor alle regels perfect mogelijk was. :shock: :shock: :shock:


Naast al de analyses toch nog even een woordje over de winnaar, Nans Peters. Ik heb de indruk dat het niet het laatste is dat we van die jongen gezien hebben. De kerel lijkt me ook niet echt het postuur te hebben om een bergrit te winnen.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 06 sep 2020 11:07

https://www.ad.nl/dossier-tour-de-franc ... ~a6b44d59/
Hij voelde dat hij niet bij de beste 4-5 renners in de tour hoort.

Ok, laten we een lijstje maken, en de indruk die ze mij geven:
-Yates: moest toch ook af en toe een gaatje laten gisteren, bovendien niet de ploeg om hem tot diep in de finale te ondersteunen
-Roglic: zal wel in orde zijn, maar hopelijk houdt hij het ook nog twee weken vol
-Martin: wat mij betreft de grote onbekende, maar heeft toch ook niet een ploeg die hem ver kan ondersteunen
-Bardet: misschien toch ook wel een kanshebber, genoeg ondersteuning van de ploeg?
-Bernal: staat op breken mijns inziens
-Quintana: lijkt sterk, zoals in de goede oude dagen
-López: lijkt sterk
-Urán: tsja, ik geloof er niet zo in voor hem, ook ondersteuning lijkt me onvoldoende
-Pogacar: is er weer bij na gisteren
-Mas: gisteren toch ook behoorlijk gekraakt
-Buchman: ook gisteren gekraakt
-Landa: mooie renner, maar achterstand wordt groot en weinig ondersteuning
-Porte: gaat het niet meer halen, en heeft altijd z'n pechmomenten

Dus in mijn optiek zijn overblijvende kanshebbers: Roglic, Martin, Bardet, Quintana, López, Pogacar. Dus wat dat betreft heeft hij misschien gelijk. Het lijkt me wel dat Tom hier voldoende tegenaan schurkte om het toch een kans te geven, bovendien met een sterkere ploeg om zich heen, en een voordeel dat ze de 1-2 Roglic Dumoulin uit zouden kunnen spelen. Ik denk dat hij met name gevoeld/gedacht zal hebben dat Roglic veel sterker is dan hij, dat gaat toch ook in je hoofd zitten.
De tijd zal het leren, en anderszins is het fijn dat het allemaal behoorlijk open lijkt. De gevreesde trein van de Jumbots komt er niet van.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 sep 2020 11:55

Heel moeilijk om op afstand te beoordelen, dus met de nodige voorzichtigheid; was het niet gewoon een mentaal dingetje icm gebrek aan koersrite bij TD?
Less is bore

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 06 sep 2020 12:08

Ja, dat idee heb ik langer. Toen er weer wedstrijden werden gepland, uitte hij al zijn twijfels hoe hij er voor zou staan. In de Dauphine had hij nog nooit zo,n zware koers gehad. Kom op; met alle grote rondes dat je voor het podium reed. In de Tour kwam hij heel ontspannen over. Achteraf mogelijk omdat hij er geen geloof in had. Vrijdag energie verspillen om de sprint voor Wout aan te trekken. Dit kon je zien aankomen.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 06 sep 2020 14:57

Maar je verliest geen 2 minuten door een sprint aantrekken en ook niet van dat stukje op kop.
Gewoon nog niet de absolute topvorm, dat kan daar zien we er meer van.

Ik bekijk zijn ontwikkeling de komende twee jaar met enorme interesse. Ik weet echt niet wat er met hem gaat gebeuren. 2 jaar geleden 2x tweede, dat ben je op deze leeftijd niet ineens verleerd, dan is er iets anders.

Dit jaar is wat anders dat vind ik nog tot daar aan toe.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 sep 2020 15:11

Was het 420 dagen zonder koers toch?
Dan is het niet gek dat het niet loopt direct bij terugkeer.
Alleen hoop ik dat ie zijn koppie weer op orde krijgt.

Wat verwachten we vandaag in de koers als geheel? Ik niet zoveel eigenlijk, parcours lijkt meer voor vluchters dan het klassement.
Less is bore

Plaats reactie