Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2020

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 sep 2020 08:23

Iemand die wuyts nog serieus neemt dan?
Less is bore

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3086
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 21 sep 2020 08:47

Vorig jaar de hele Tour moeten horen dat De Plus ook weg moest en voor eigen kansen zou moeten rijden.
Dat terwijl hij in de Giro al gauw naar huis was gereden. Dit jaar nog geen moment (?) fit geweest. Natuurlijk kan het zijn dat hij de vorm van de Tour 2019 terug vindt. Eén goede wedstrijd maakt hem echter nog geen topper.
De ruimte om te ontwikkelen had hij waarschijnlijk gekregen bij TJV. Straks bij INEOS is het afwachten of er doorontwikkeling en eigen kansen komen.
Wout van Aert deed deze Tour meer dan wat oorspronkelijk van hem werd gevraagd. Hij had zich ook kunnen sparen/verstoppen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 sep 2020 08:56

Precies, Wout heeft heel veel geleerd over zichzelf in deze rol. Of dat dan richting ronderenner of LBL/Lombardije moet gaan naast de Vlaamse klassiekers is dan nog de vraag.

Dat een dergelijke renner te goed is om alleen als knecht in te zetten, dat snappen we hier zelfs in Nederland nog wel. Het spreekt vooral voor Wout dat hij zo hard gewerkt heeft deze Tour.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 21 sep 2020 09:13

Kan iemand een suggestie doen bij welke ploeg beter af was geweest? Had hij dan ook Strade Bianche, Milaan-Remo, etappes, BK tijdrijden gewonnen?

Of was zijn vrijheid en trainingsbegeleiding dan op een andere manier wat minder geweest?

Ik denk dat Wout naar Jumbo de beste transfer uit de laatste 10 jaar is. Zowel voor Jumbo als voor Wout.

Wie denkt dat het anders moet zou ik graag eens een naam van een ploeg horen waar Wout het beter zou doen?
Altijd lachen dat soort antwoorden.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 21 sep 2020 09:14

Wout van Aert kan toch gewoon mee in de sprinttrein van Groenewegen en Teunissen? Dan hebben ze ook veruit de meest sterke en veelzijdige sprintploeg.

Alle top klassements mannen (Dumoulin, Kruijswijk) kunnen dan de Nederlandse tourzege behalen en dan blijf er nog een ronde over voor de knechten om zich te bewijzen (Bennett, Kuss, Oomen etc).

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 21 sep 2020 09:35

scottpch schreef: 21 sep 2020 08:18 Kiekeboe en ottorongo:...... alleen de belgische pers met Wuyts weer voorop, meent dat Wout beter verdient.... :(
Volgens mij is dat het hele probleem in België.
Als er een Belgische renner is die het goed doet, wordt deze gelijkt tot de nieuwe Merckx gebombardeerd door de Belgische deskundigen.

Zoals hierboven ook al aangegeven; WvA is content bij TJV.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 21 sep 2020 09:40

Ernie C. schreef: 21 sep 2020 08:56 Precies, Wout heeft heel veel geleerd over zichzelf in deze rol. Of dat dan richting ronderenner of LBL/Lombardije moet gaan naast de Vlaamse klassiekers is dan nog de vraag.

Dat een dergelijke renner te goed is om alleen als knecht in te zetten, dat snappen we hier zelfs in Nederland nog wel. Het spreekt vooral voor Wout dat hij zo hard gewerkt heeft deze Tour.
Hij wil toch helemaal geen klassementsrenner worden? Ik dacht dat hij dat meermaals aangegeven had.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3086
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 21 sep 2020 09:45

Gastheerg schreef: 21 sep 2020 09:13 Kan iemand een suggestie doen bij welke ploeg beter af was geweest? Had hij dan ook Strade Bianche, Milaan-Remo, etappes, BK tijdrijden gewonnen?

Of was zijn vrijheid en trainingsbegeleiding dan op een andere manier wat minder geweest?

Ik denk dat Wout naar Jumbo de beste transfer uit de laatste 10 jaar is. Zowel voor Jumbo als voor Wout.

Wie denkt dat het anders moet zou ik graag eens een naam van een ploeg horen waar Wout het beter zou doen?
Altijd lachen dat soort antwoorden.
Deze Tour had ik hem wel bij de aanvalsploeg van Sunweb willen zien. Dat is echter een momentopname. Volgend jaar met Bardet en misschien Hirschi, kan dan maar zo anders zijn. Net zoals Bora steeds meer ronderenners aantrekt en DQS Evenepoel heeft.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 21 sep 2020 09:46

WVA heeft een deel van zichzelf kunnen ontdekken in deze tour juist omdat hij geknecht heeft.
Hij weet nu dat hij alle klassiekers kan winnen ( geleden van sean kelly en jalabert???°) , dat hij kleine ronden kan winnen en zelfs zware bergritten en een formidabele spurt heeft.
En voor zijn werk bij jumbo visma zal hij wel in "zijn" wedstrijden" beloond worden door zijn ploegmaats met onvoorwaardelijk in dienst rijden van hem. verwacht ik. Ik denk dat ze hem na zijn tour op handen dragen bij tjv.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

sillah75
Forum-lid
Berichten: 535
Lid geworden op: 11 aug 2010 03:49

sillah75 21 sep 2020 09:49

ypuh schreef: 21 sep 2020 09:14 Wout van Aert kan toch gewoon mee in de sprinttrein van Groenewegen en Teunissen? Dan hebben ze ook veruit de meest sterke en veelzijdige sprintploeg.

Alle top klassements mannen (Dumoulin, Kruijswijk) kunnen dan de Nederlandse tourzege behalen en dan blijf er nog een ronde over voor de knechten om zich te bewijzen (Bennett, Kuss, Oomen etc).

Wat als Groenewegen er wel bij was geweest ? Dan had Van Aert voor hem ook nog eens de sprint mogen aantrekken...

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 21 sep 2020 09:57

sillah75 schreef: 21 sep 2020 09:49 Wat als Groenewegen er wel bij was geweest ? Dan had Van Aert voor hem ook nog eens de sprint mogen aantrekken...
Deze Tour was Groenewegen er sowieso niet bij geweest, maar inmiddels is wel gebleken dat van Aert en Groenewegen niet dezelfde types sprinters zijn.

WvA is meer een Sagan die voor de hele snelle vlakke massasprints de absolute snelheid mist, dat zag je gister toch ook wel een beetje in Parijs. Daar is een Groenewegen op z'n best.

WvA is meer geschikt voor de groene trui, overgangsetappes, lastige aankomsten, punch finishes etc. Uiteindelijk denk ik dat ze nog niet veel in elkaars vaarwater zitten (al zal Groenewegen zeggen van wel) en beide gebruik kunnen maken van dezelfde trein. Ook heb je met WvA een plan A a la Kragh Andersen, en met Groenewegen een plan B als het peloton hem dan toch achterhaald.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12485
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 21 sep 2020 10:01

WVA heeft die snelheid nog best denk ik. Maar in zijn hoofd is het geen topsprinter.

De podium of judium uitspraak zal hij niet doen. Hij neemt geen idiote risico's.
Zag je gisteren ook, de uiteindelijke sprint is niet veel trager, maar eens, hij heeft hem liever over een iets langer stuk.

Wellicht ook omdat ie weet dat hij andere mooie dingen wint.

Plaats reactie