Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2020

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 04 okt 2019 15:23

Op 15 oktober wordt volledige route onthuld van de Tour 2020. Maar er zijn inmiddels wat geruchten. 1 evan is een klimtijdrit op de 1 na laatste dag op La Planche des belles filles...

bron:
https://www.cyclingnews.com/features/20 ... ig-reveal/

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 04 okt 2019 16:45

Leuk!! Alleen had ik dan liever een andere berg gezien maarja, ze moeten ook nog naar Parijs daarna dus dit is dichterbij
Do or don’t, there is no try

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 04 okt 2019 18:09

Je bent er in ieder geval al mooi vroeg bij met het topic!

Ik ben natuurlijk razend benieuw hoe Jumbo het gaat doen met Kruijswijk, Roglic en Dumoulin. Die laatste heeft al aangegeven fris te willen zijn voor de Tour volgend jaar en Roglic zal na zijn succes in de Vuelta ook wel een plekje op willen eisen.

Tweede grote vraag wordt welke "knechten" nemen ze mee? Gaan Groenewegen en Teunissen ook mee, Tony en van Aert, maar wat doe je dan met Gesink, De Plus, Bennett, Kuss en Tolhoek!?

Het parcours doet er eigenlijk al niet zoveel meer toe met zo'n gevarieerde ploeg.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 okt 2019 18:14

Jumbo heeft al aangegeven dat ze geen 3 kopmannen naar een grote ronde te gaan sturen. Uitgangspunt is maximaal 2 per grote ronde.

Welke dat zal toch vooral afhangen van het parcours. TD zal eerst moeten bewijzen op niveau te zijn (dat zou al kunnen in de woestijn). Lukt hem dat, dan heb je in principe 3 redelijke gelijkwaardige kopmannen waarbij Roglic een streepje voor heeft omdat hij nu eenmaal het meest recent een grote ronde heeft gewonnen.

Qua profiel zijn TD en Roglic redelijk gelijkwaardig (goed klimmende tijdrijders). Kruijswijk moet het hebben van een ronde met weinig tijdritkilometers, zware 3e week en vooral geen klimwerk of explosief werk in week 1. Op basis van wat nu bekend is lijkt Kruijswijk meteen al af te vallen voor de Tour. Hij zal dat jammer vinden, want hij kent die klimmetjes rond Nice als geen ander (woont in Monaco).

Mijn inschatting is dat ze Kruijswijk naar de Giro sturen, Roglic en TD de Tour zullen rijden en dat ze de Vuelta weer met Kruijswijk rijden met een schaduwkopman in de vorm van Roglic of TD.
Laatst gewijzigd door havana op 04 okt 2019 18:55, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 04 okt 2019 18:48

Dumoulin, Roglic, Van Aert, Kuss, Martin, De Plus, Teunissen en Gesink... Lijkt mij een prima opzet met nog steeds mogelijkheden in de vlakke ritten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 okt 2019 18:52

Ik denk dat de positie van Groenewegen nog interessanter / meer besproken gaat worden dan die van de klassementsmannen.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 04 okt 2019 20:45

JM_H schreef: 04 okt 2019 18:48 Dumoulin, Roglic, Van Aert, Kuss, Martin, De Plus, Teunissen en Gesink... Lijkt mij een prima opzet met nog steeds mogelijkheden in de vlakke ritten.
Dat is ook het rijtje dat ik zou kiezen. Ik zou dan maar stiekem hopen dat één van die namen niet in vorm is of geblesseerd zodat Groenewegen mee kan.

Ben geen bijzonder fan van Dylan, maar vind hem wel één van de betere sprinters en prima hard werkende gozer. Jumbo heeft hem van jongs opgetraind en hij betaald dat terug in overwinningen en langlopend contract. Zijn enige doel is zoveel mogelijk etappes in de Tour en ik zou hem daarom altijd meenemen samen met Teunissen.

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 05 okt 2019 16:40

Ik zou ook niet weten waarom je Dylan samen met Teunissen niet mee zou nemen. Lijkt toch al een garantie op een etappe overwinning. En als je eenmaal wint, blijf je winnen. Dat zag je ook afgelopen jaar in de Tour. Een etappeoverwinning haalt ook meteen wat druk weg bij de kopmannen dat ze ook een etappe overwinning moeten pakken. Want als je de tour niet wint, en alleen op het podium staat, maar geen etappe wint, is maar de vraag of dan de Tour geslaagd is.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37374
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 okt 2019 00:09

Jazeker wel; een podium in de tour betekent dat je heel vaak voorin de wedstrijd hebt gereden, veel tv tijd, podium fotos, etc.
Met een etappe is het uiteraard mooier.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 06 okt 2019 11:04

Volgens mij vergeten jullie George Bennett nog. Of gaat hij weg bij Jumbo?!
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 okt 2019 13:30

Die is tot op heden niet op het niveau van de andere 3 geweest. Hele goed knecht, maar nog nooit 3 weken stabiel gebleven en z'n tijdrit is ook wat minder. Beetje te vergelijken met Poels.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 06 okt 2019 16:26

als je voor een touroverwinning gaat moeten alle ploegmaten ook in die functie gekozen worden. Met die kopmannen is dat de aangewezen keuze.
En Kruiswijk is niet van het niveau van Roglic of Dumoulin, zou dusnooi kopman (of zelfs schaduwkopman) mogen zijn.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie