Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2020

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 16 sep 2020 18:52

Ik heb de tevee aangezet met nog een klein uurtje te gaan en zag een kansloos trio vooruit waarvan Carapaz het nog behoorlijk lang volhield...
Was nog net geen 100% verspilde tijd, dat uurtje.

Het meest interessant vond ik de beelden van de "geasfalteerde skipiste", zoals de laatste kilometers van de Col de la Loze beschreven werden in het verhaal van deze etappe.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

el_loco
Forum-lid
Berichten: 950
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 16 sep 2020 20:15

Finale was mooi, man tegen man. Dan zie je hoe klein de verschillen zijn. Roglic is tot nu toe het meest constant, daarom staat ie bovenaan. Het gaat meer om hoe weinig je verliest ipv hoeveel je wint ten opzichte van elkaar.

Prachtige beelden wel, indrukwekkende col. Met de percentages in beeld nodigt het niet echt uit om hem zelf te fietsen overigens :D

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 sep 2020 20:47

Macron op visite in de tour dus Alaphilippe de strijdlust. Die had mijnsinziens naar Carrapaz moeten gaan maarja rondje door Frankrijk dus tja...

Voor wat betreft het verloop:
Brilliante koerstrategie van Jumbo!! Gistern zag je al dat Pogacar niet meer uit zijn zadel kon komen om wat verschil te maken, vandaag bleek hij toch wel de mindere van Roglic. Maar wat een enorme strijdlust van die jonge vent zeg!! Niets dan respect voor Pogacar.

En qua voorbereiding:
Primoz [Roglic] is er zo vaak omhoog gereden dat hij hem kan dromen.” Omdat hij er vuurwerk verwacht. Waarschijnlijk van zijn naaste belager, Tadej Pogacar.
Roglic wist overduidelijk precies waar hij wat kon versnellen en deed dat dus prima (primo)

Mooie en spannende koers gezien met strijd en tactisch steekspel. Meer kun je volgens mij niet verwachten dit seizoen en in deze ronde!
Do or don’t, there is no try

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 16 sep 2020 21:08

je ziet dus dat een ploeg met zuivere renners ook geweldig sterk kan presteren!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 sep 2020 21:13

Dat hoop ik ja!! De toekomst zal het leren. Zoals zovaak in de Tour...
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37363
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 sep 2020 21:25

Ik steek voor niemand mijn handen in het vuur. Wat voor ze pleit is dat er in de finale meestal nog verschillende renners voorin zaten die je er normaal niet zou verwachten en dat Ineos gewoon in een flinke vormcrisis verkeert.
En ik geloof dat ze deze tour echt tot in de puntjes hebben voorbereidIets met marginal gains.....
Less is bore

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 16 sep 2020 21:41

Enzzo schreef: 16 sep 2020 20:47 CUT

Mooie en spannende koers gezien met strijd en tactisch steekspel. Meer kun je volgens mij niet verwachten dit seizoen en in deze ronde!
Nog niet veel Tours gezien , zeker...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 16 sep 2020 21:51

daniel1975 schreef: 16 sep 2020 21:25 rWat voor ze pleit is dat er in de finale meestal nog verschillende renners voorin zaten die je er normaal niet zou verwachten
Dat pleit nou niet echt voor ze.....maar eerlijk gezegd heb ik geen vies bijsmaakje bij Jumbo Visma, hoogstens dat ze het nu eens goed aanpakken na een aantal jaren waar ze nogal achter de feiten aanliepen..
Of bedoelde je de concurrentie?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 sep 2020 22:08

Keezx schreef: 16 sep 2020 21:41
Enzzo schreef: 16 sep 2020 20:47 CUT

Mooie en spannende koers gezien met strijd en tactisch steekspel. Meer kun je volgens mij niet verwachten dit seizoen en in deze ronde!



Nog niet veel Tours gezien , zeker...

Allemaal vanaf 1985 :)

Dus ook de “tour(s) dopage” en de gouden tijden van Rooks, Teunissen en Winnen!
Hinault was mijn grote held toen ik als kind op mijn eerste racefietske zat, getraind door mijn opa (ex prof)

Dus ja! Al veel gezien en meegemaakt.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37363
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 sep 2020 22:34

Keezx schreef: 16 sep 2020 21:51
daniel1975 schreef: 16 sep 2020 21:25 rWat voor ze pleit is dat er in de finale meestal nog verschillende renners voorin zaten die je er normaal niet zou verwachten
Dat pleit nou niet echt voor ze.....maar eerlijk gezegd heb ik geen vies bijsmaakje bij Jumbo Visma, hoogstens dat ze het nu eens goed aanpakken na een aantal jaren waar ze nogal achter de feiten aanliepen..
Of bedoelde je de concurrentie?
Ja, bedoel andere niet-JV renners die er lang bij blijven. Ik denk dat de kracht van JV groter kijkt door het collectief tegenvallen van Sky.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 sep 2020 22:36

ottorongo schreef: 13 sep 2020 18:58 Die had als ploegleider niks te zeggen, Lemont was de baas. :evil:

Het was de Cauwer die op de ochtend van de laatste tijdrit naar de kopman van de jury stapte om toestemming te vragen voor het triatlonstuur van Greg lemond.

Hij wist dat die man graag late diners vierde met veel champagne en klopte dus in alle vroegte aan bij zijn hotelkamer. De man deed open in zijn ochtendjas, nog ietwat gedrogeerd van het diner van de avond ervoor en niet bepaald in staat om mensen te woord te staan.
De Cauwer wilde een snel antwoord ivm de voorbereiding en de aanpassingen aan de fiets van Lemond. Dat antwoord kreeg hij omdat de jury kopman terug zijn bed in wilde. Da’s in orde luidde het antwoord.
Later die dag won Lemond de tijdrit en de Tour met 6 seconden verschil op de Fransman Fignon die niet met triatlon stuur reed

Zo slim is de Cauwer!
Do or don’t, there is no try

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 17 sep 2020 00:39

Ik heb dat altijd een wat vreemd verhaal gevonden want Lemond gebruikte dat stuur ook al in de vijfde etappe - de door hem gewonnen 73 km lange tijdrit naar Rennes. En hij was die dag niet de enige en niet eens de eerste want meerdere renners van 7-Eleven gebruikten er in die tijdrit ook eentje - waaronder Andy Hampsten. Lemond gebruikte het stuur ook in de 15e etappe, de klimtijdrit.

Zie hier de start van Hampsten in de lange tijdrit: https://youtu.be/qXK2nhXammc?t=508
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie