Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2020

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7980
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 13 sep 2020 22:20

Dit is al jaren het motto in de Tour toch? En als je dit nodig hebt om te kunnen winnen is dat wat het is.
Is dat leuk om naar te kijken? Nee niet echt. En het zou een giller zijn als Pogacar in zijn eentje de Tour wint tegen dit blok van Jumbo!
Maar het is wel indrukwekkend wat ze doen.

Die tijdritwinst van Pogacar was trouwens wel iets anders dan wat we zaterdag krijgen. Dat was slechts een km of 10 en behoorlijk bergop. Zaterdag wordt een lange vlakke aanloop en een laatste stuk omhoog. Daar is Roglic toch wat in het voordeel denk ik.
Maar eerst maar eens zien hoe de rest van de week in de bergen gaat lopen.... .
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 13 sep 2020 22:36

In de laatste tijdrit in een tour de france speelt vaak naast tijdrijderscapaciteiten ook een grote rol in hoeverre je nog fit bent na 3 weken koers. Dat kan dit jaar met het korte seizoen en een zwaar parcours, wel een een nog grotere rol spelen als andere jaren.

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 13 sep 2020 23:04

Slowracer schreef: 13 sep 2020 19:12 Iemand al iets gezien/gehoord van Patrick Lefevere over de actie van Bob Jungels? Ik vind 'm verdacht stil...
Jungels slaapt vannacht in de cel.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 13 sep 2020 23:04

Wel wat negativiteit hoor. Het TJV treintje wat eigenlijk voor het aller eerst écht succesvol is/een rit domineert en wordt direct neergesabeld als het nieuwe Sky-treintje wat al 10 jaar de Tour lamlegt.

Ik kijk misschien wel iets teveel met een geel-zwarte bril, maar alleen het feit dat een favoriet er zo hard afgereden wordt is al bijna nieuw voor mij. Kijk nu zo'n 10 jaar koers en kan me eigenlijk alleen Froome op de Finestre herinneren waarbij er zo'n groot tijdsverschil ontstond.

delsol
Forum-lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 14 sep 2020 06:23

Ik snap er niks waarom we zo blij zijn dat JV zo sterk rijdt en een Sloveen misschien gaat winnen. Dat doet me echt niks.
Ik had liever een gezien dat zo voor TD hadden gereden.Maar hij heeft zelf besloten dat die niet goed genoeg is dat is jammer,

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 sep 2020 06:53

TD had het ook niet gered. En kijk eens realistisch: na meer dan een jaar niet koersen direct de tour winnen zou ook niet heel logisch zijn.
Ik vind het knap wat Jumbo heeft bereikt in de afgelopen jaren. Als je ziet waar het team vandaan komt (Blanco) en waar ze nu staan in een land waar niet zomaar met (olie)miljoenen wordt gegooid kan ik daar alleen bewondering voor hebben.
Alleen jammer voor een nederlandse ploeg dat nu een weinig aansprekende Roglic de kopman is en een superbelg de etappes pakt. Uit NL oogpunt gezien is het een slechte tour.
Ik hoop echt dat ze deze week nog wat creatiever gaan worden, want op deze manier profiteert Pogajar net zo goed. En als die dan elke keer het werk van Jumbo afmaakt mag hij van mij ook wel winnen. Dan hebben ze gewoon het spel niet goed gespeeld. Laat sowiso een kopgroep wegblijven; alle boni’s weg.
Less is bore

el_loco
Forum-lid
Berichten: 970
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 14 sep 2020 07:44

Het is indrukwekkend wat Jumbo laat zien, en omdat het SKY/INEOS niet is nog wel leuk om te zien. Maar kwa amusementswaarde stelt het helaas niet veel voor.
Ik denk ook dat de top erg dicht bij elkaar zit. Dumoulin legt de zweep erover gisteren en de rest kan eigenlijk alleen naar adem happen. Porte, Roglic en Pogacar hebben dan nog nét de punch om voor de rest te eindigen. Maar groot is het verschil niet.
Goed om te zien dat Dumoulin weer wat zelfvertrouwen terug heeft trouwens. Paar procent erbij en een parcours met wat tijdritkilometers, dan doet ie weer gewoon mee om de knikkers!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 sep 2020 08:09

TD overleeft een laatste week vaak wel aardig. Benieuwd of hij nog een keer zelf kan en mag rijden.
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 14 sep 2020 08:30

el_loco schreef: 14 sep 2020 07:44 Maar kwa amusementswaarde stelt het helaas niet veel voor.
Vandaag kan ook zomaar de spannendste dag van de hele Tour worden.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 sep 2020 09:05

ypuh schreef: 13 sep 2020 23:04 Wel wat negativiteit hoor. Het TJV treintje wat eigenlijk voor het aller eerst écht succesvol is/een rit domineert en wordt direct neergesabeld als het nieuwe Sky-treintje wat al 10 jaar de Tour lamlegt.

Ik kijk misschien wel iets teveel met een geel-zwarte bril, maar alleen het feit dat een favoriet er zo hard afgereden wordt is al bijna nieuw voor mij. Kijk nu zo'n 10 jaar koers en kan me eigenlijk alleen Froome op de Finestre herinneren waarbij er zo'n groot tijdsverschil ontstond.
Het tijdsverschil met Bernal en Quintana zegt helemaal niks. Toen zij eraf gingen, hing er nog volk aan dat in hun stoutste dromen nog niet kan denken aan top 10 in een grote ronde. Met die twee is iets aan de hand.
De rest van de top 10 zat misschien wel historisch dicht bij elkaar na zoveel hoogtemeters en finish bergop. Dat ligt natuurlijk ook wel een beetje aan het karakter van de slotklim. Als het naar het einde makkelijker wordt, nodigt dat vaak niet uit tot aanvallen.

Sowieso mogen we de saaiheid niet alleen bij TJV in de schoenen schuiven. Het parcours pakt ook bijzonder slecht uit. Het is dat we die onverwachte waaierrit hebben gehad en dat er flink wat kopmannen (soms letterlijk) tussenuit vallen maar anders had alles nu nog op een zakdoek gestaan. Waarschijnlijk is dat ook de insteek van dit parcours, met oog op de tijdrit van zaterdag.
Campagnolo Ultra Dork

el_loco
Forum-lid
Berichten: 970
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 14 sep 2020 09:07

Gastheerg schreef: 14 sep 2020 08:30
el_loco schreef: 14 sep 2020 07:44 Maar kwa amusementswaarde stelt het helaas niet veel voor.
Vandaag kan ook zomaar de spannendste dag van de hele Tour worden.
Voor de deelnemers, ik vind Corona-positief toch een stuk minder spectaculair dan op EPO betrapt worden. En als de koffiejuffrouw en mechanieker er voor zorgen dat er een favoriet naar huis gaat, is dat toch vooral interessant voor de praatprogramma`s, niet voor de fans. (imho)

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 14 sep 2020 09:11

delsol schreef: 14 sep 2020 06:23 Ik snap er niks waarom we zo blij zijn dat JV zo sterk rijdt en een Sloveen misschien gaat winnen. Dat doet me echt niks.
Ik had liever een gezien dat zo voor TD hadden gereden.Maar hij heeft zelf besloten dat die niet goed genoeg is dat is jammer,
Dat heb ik ook nooit begrepen. Als Vlaming moet ik blijkbaar blij zijn als Alaphilippe of Ewen wint... omdat ze bij een Belgisch team rijden.
Bij Vrt commentatoren ging dat soms zover dat ze een voorkeur hadden voor een buitenlandse renner van Quickstep ten nadele van een Vlaams renner die in buitenlands team reed, toen beiden samen in ontsnapping zaten.

Plaats reactie