Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2020

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4517
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 03 sep 2020 08:43

anderson99 schreef: 02 sep 2020 18:57 Wel een rare regel 18km voor de finish geen bidon mag aan nemen. Wat nou als je verschijnselen hebt van uitdroging of een zonnesteek jammer dan.
je mag best een drinkbus van een ploeggenoot aanpakken of van een andere renner. En als het weer zodanig is dat je last van uitdroging zou kunnen krijgen dan verlegt de jury de bevoorradingsgrens wel naar 15 km (maar dan wel voor iedereen en niet alleen voor de gele tui...)

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7985
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 03 sep 2020 09:09

anderson99 schreef: 02 sep 2020 18:57 Wel een rare regel 18km voor de finish geen bidon mag aan nemen. Wat nou als je verschijnselen hebt van uitdroging of een zonnesteek jammer dan.
Dan heb je dus te weinig gedronken, te laat een drinkbus gehaald of laten halen en ben je niet helemaal professioneel bezig.

Je kunt natuurlijk 100 excuses bedenken maar je moet gewoon weten dat je fout zit als je de regels overtreedt
(Hoewel dat tegenwoordig heel rekbaar schijnt te zijn.....)
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4693
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 03 sep 2020 09:10

De vraag is eerder: waarom zet een team iemand met een drinkbus in een zone waar je geen drinkbus meer mag geven? Lijkt me een beginnersfout.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3529
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 03 sep 2020 09:12

lugosi schreef: 03 sep 2020 09:10 De vraag is eerder: waarom zet een team iemand met een drinkbus in een zone waar je geen drinkbus meer mag geven? Lijkt me een beginnersfout.
Ja, precies. Waar staat die vent daar bussen aan te geven? Als hij er niet staat, pakt die alaphilippe m ook niet aan. Echt oliedom.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7985
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 03 sep 2020 09:15

Vandaag finishlijn op de Mont Aigoual. Schijnbaar niet heel spectaculair als bergop finish maar legendarisch door het boek van Tim Krabbé.

Afbeelding
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 03 sep 2020 09:19

Het is gewoon MEGA dom van alaphilippe (en nog dommer van de ploegleiding!!). In zo'n etappe is de laatste 20 km maar 23 minuutjes. Je kunt toch wel 20 min zonder nieuwe bidon fietsen.

Ik denk wel dat hij vandaag gaat proberen om geel terug te pakken. Wel geschikte etappe voor hem. Denk dat jumbo alleen zal controleren en verder kruit beetje drooghouden.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3529
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 03 sep 2020 09:20

Enzzo schreef: 03 sep 2020 09:15 Vandaag finishlijn op de Mont Aigoual. Schijnbaar niet heel spectaculair als bergop finish maar legendarisch door het boek van Tim Krabbé.

Afbeelding
Yep, zelfs ik kwam daar redelijk makkelijk boven. Dus dat moet te doen zijn voor de heren. Op zich wel een prachtige omgeving. De Renner is wel een klassieker.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 03 sep 2020 09:35

Slowracer schreef: 02 sep 2020 18:25 Ik kan PL nu al horen; in zo'n etappe moet je de regels niet zo streng hanteren.

Tja, blijkbaar kan je hem toch niet goed inschatten.

Ook Patrick Lefevere legde zich neer bij de beslissing van de wedstrijdjury. "Julian verdient het niet om op deze manier zijn trui te verliezen, maar het reglement is hetzelfde voor iedereen", verklaarde de manager van Deceuninck-Quick Step aan de krant Le Parisien.

"Het is heel zuur, maar er is een reglement. En als men dat streng toepast op anderen, dan geldt dat ook voor ons. De gele trui heeft geen voorrechten. Iedereen kende het reglement, maar blijkbaar wist iemand bij ons het niet."

"Koersen wil zeggen dat je de trui kan verliezen door een val, een lekke band of door een mindere conditie, maar hem op zo een domme manier te verliezen... En daarbovenop was die dommigheid gepleegd door iemand van ons. Niemand kan hierover tevreden zijn."

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 03 sep 2020 09:38

Het laatste stuk naar de top van de Aigoual valt mee alleen dat stuk naar de Col de Lusette is toch wel serieus klimmen. Geen idee hoe de omstandigheden zijn. Heb deze col zelf 4x gereden via verschillende routes onder een temperatuur van 40 graden, in een serieuze variant van een mediterane plensbui met onweer en twee keer in een lekker zonnetje. Het zijn meer de omstandigheden die deze beklimming lastig maken dan de beklimming zelf. Het blijft een pokke-eind klimmen maar ik denk niet dat de profs daar veel moeite mee hebben. Al verwacht ik wel dat er een snoeihard tempo zal worden gereden.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 sep 2020 09:43

Dit wordt denk ik geen klim voor Ala.
Dit is een echte powerklim; lang heel hard rijden voor de echte powermensen. De springveren en de echte hooggebergte-klimmers zijn hier naar mijn mening eerder in het nadeel dan het voordeel. Het gemeenste stuk zit iets van 17-18km voor de finish, met daarna nog een heel makkelijk stuk erbij.
Een Tom in topvorm zou hier blij mee zijn; hard strak tempo op hoog vermogen omhoog.
Less is bore

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 03 sep 2020 10:12

Klinkt goed dan.., Gesink in de voorbereiding, daarna van Aert nog een een stuk doorbrommeren.., kan Kuss het nog even overnemen. En dan hopen dat Tom er nog aan hangt ;-)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 03 sep 2020 10:43

Pelep schreef: 03 sep 2020 09:35
Slowracer schreef: 02 sep 2020 18:25 Ik kan PL nu al horen; in zo'n etappe moet je de regels niet zo streng hanteren.

Tja, blijkbaar kan je hem toch niet goed inschatten.

Ook Patrick Lefevere legde zich neer bij de beslissing van de wedstrijdjury. "Julian verdient het niet om op deze manier zijn trui te verliezen, maar het reglement is hetzelfde voor iedereen", verklaarde de manager van Deceuninck-Quick Step aan de krant Le Parisien.

"Het is heel zuur, maar er is een reglement. En als men dat streng toepast op anderen, dan geldt dat ook voor ons. De gele trui heeft geen voorrechten. Iedereen kende het reglement, maar blijkbaar wist iemand bij ons het niet."

"Koersen wil zeggen dat je de trui kan verliezen door een val, een lekke band of door een mindere conditie, maar hem op zo een domme manier te verliezen... En daarbovenop was die dommigheid gepleegd door iemand van ons. Niemand kan hierover tevreden zijn."
Ik zat er idd naast. Merk overigens dat meerdere mensen positief verrast zijn door de reactie in Le Parisien van PL. Alleen jammer dat hij iets later dan weer Fabio erbij moet halen
Jakobsen
Wel kan hij het een en ander in perspectief plaatsen. “Weet je,” vervolgt hij het gesprek, “met onze zwaargewonde renners als Fabio Jakobsen en zijn honderddertig hechtingen in zijn gezicht, kan ik dit relativeren. Het zal als een windvlaag voorbijgaan en we zullen ons hoofd opheffen. Dit is dan maar een kleinigheid.”
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Plaats reactie