Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2020

Gebruikersavatar
Goudhaantje
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52

Gebruikersavatar Goudhaantje 05 jan 2020 10:59

Chris Froome leaves training camp early after setback.
https://www.cyclingnews.com/news/chris- ... r-setback/

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 770
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 05 jan 2020 17:23

In elk geval mooi om te horen dat er nu nog een ploeg is die geen ambitie heeft om podium te halen en dus ook tevreden is met plaats 2 of 3 maar vol voor de tourwinst gaat. Nu krijgt Ineos misschien wel wat weerstand, immers dat was de enige ploeg die het winnen van de tour als doelstelling had en niet podium. Hopelijk houd Jumbo-Visma deze doelstelling vast.
Laatst gewijzigd door Arjan op 06 jan 2020 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 05 jan 2020 18:30

Aangezien de gehele Tour selectie rust krijgt voor de Giro, moeten ze hun ambities wel waar proberen te maken. Er is niet echt een vangnet, dat maakt het juist zo mooi.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 05 jan 2020 19:52

ypuh schreef: 05 jan 2020 18:30 Aangezien de gehele Tour selectie rust krijgt voor de Giro, moeten ze hun ambities wel waar proberen te maken. Er is niet echt een vangnet, dat maakt het juist zo mooi.
Ik vind nou juist dat er wél een vangnet is. Normaal gaan alle ballen op 1 renner bij Jumbo, en eerder bij Sunweb. En ook de helpers zijn er dan 2 of 3. Als er iets gebeurd in het voorjaar, of tijdens de grote ronde, loop je meteen mank.
Nu hebben ze 3 sterke klassementsrenners, gaat er 1 stuk heb je nog steeds 2 man over. Ook hebben ze met Bennet, de Plus, Martin, van Aart (als hij op niveau komt), al een hele rits aan sterke knechten voor zowel het vlakke als de bergen. Dus ook als daar nog 1 iemand zou afvallen door blessures of ziekte, heb je niet direct een tekort.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 05 jan 2020 20:54

Goudhaantje schreef: 05 jan 2020 10:59 Chris Froome leaves training camp early after setback.
https://www.cyclingnews.com/news/chris- ... r-setback/
Op Twitter ontkent hij dit.
Afbeelding

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 06 jan 2020 10:37

MarkVeenstra schreef: 05 jan 2020 19:52
ypuh schreef: 05 jan 2020 18:30 Aangezien de gehele Tour selectie rust krijgt voor de Giro, moeten ze hun ambities wel waar proberen te maken. Er is niet echt een vangnet, dat maakt het juist zo mooi.
Ik vind nou juist dat er wél een vangnet is. Normaal gaan alle ballen op 1 renner bij Jumbo, en eerder bij Sunweb. En ook de helpers zijn er dan 2 of 3. Als er iets gebeurd in het voorjaar, of tijdens de grote ronde, loop je meteen mank.
Nu hebben ze 3 sterke klassementsrenners, gaat er 1 stuk heb je nog steeds 2 man over. Ook hebben ze met Bennet, de Plus, Martin, van Aart (als hij op niveau komt), al een hele rits aan sterke knechten voor zowel het vlakke als de bergen. Dus ook als daar nog 1 iemand zou afvallen door blessures of ziekte, heb je niet direct een tekort.
Tuurlijk, dat is een bijkomend voordeel. Ik bedoelde meer 'vangnet' in de zin van dat als iemand uitvalt in de Giro, hij/zij niet alsnog mee kan naar de Tour. Of als iemand een van de 3 kopmannen in de week voor de Tour niet in vorm blijkt te zijn (bijv. griepje), ze deze niet alsnog naar de Giro kunnen sturen.

De Vuelta is met Groenewegen en Kruijswijk ook al redelijk 'bezet'. Als Roglic uitvalt de Tour, zal het niet door iedereen op prijs gesteld worden als hij alsnog naar de Vuelta gaat.

indewind
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 nov 2006 21:32

indewind 18 jan 2020 21:44

Op veel plaatsen op internet vind ik wel de bekende gele tourkaart met daarop globaal het TdF parcours voor dit jaar, maar waar vind ik een lijst met de doorkomstplaatsen langs de routes en de doorkomsttijden. Als iemand een site weet, ik ontvang graag het linkje. ( Je we vieren vakantie in Frankrijk en zitten niet ver van de atappeplaatsen). Dank alvast.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 18 jan 2020 21:49

MarkVeenstra schreef: 05 jan 2020 19:52
ypuh schreef: 05 jan 2020 18:30 Aangezien de gehele Tour selectie rust krijgt voor de Giro, moeten ze hun ambities wel waar proberen te maken. Er is niet echt een vangnet, dat maakt het juist zo mooi.
Ik vind nou juist dat er wél een vangnet is. Normaal gaan alle ballen op 1 renner bij Jumbo, en eerder bij Sunweb. En ook de helpers zijn er dan 2 of 3. Als er iets gebeurd in het voorjaar, of tijdens de grote ronde, loop je meteen mank.
Nu hebben ze 3 sterke klassementsrenners, gaat er 1 stuk heb je nog steeds 2 man over. Ook hebben ze met Bennet, de Plus, Martin, van Aart (als hij op niveau komt), al een hele rits aan sterke knechten voor zowel het vlakke als de bergen. Dus ook als daar nog 1 iemand zou afvallen door blessures of ziekte, heb je niet direct een tekort.
Ach, ik kan me nog een tour van de Raboploeg herinneren met drie kopmannen, Gesink, Mollema en Kruijswijk. Dat was één van de meest dramatische tours ooit voor die ploeg.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

chris80
Forum-lid
Berichten: 1151
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 18 jan 2020 22:11

indewind schreef: 18 jan 2020 21:44 Op veel plaatsen op internet vind ik wel de bekende gele tourkaart met daarop globaal het TdF parcours voor dit jaar, maar waar vind ik een lijst met de doorkomstplaatsen langs de routes en de doorkomsttijden. Als iemand een site weet, ik ontvang graag het linkje. ( Je we vieren vakantie in Frankrijk en zitten niet ver van de atappeplaatsen). Dank alvast.
Volgens mij komt die altijd pas vlak voor de tour online (op de officiele TdF site)

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 jan 2020 09:09

Karl66 schreef: 18 jan 2020 21:49 Ach, ik kan me nog een tour van de Raboploeg herinneren met drie kopmannen, Gesink, Mollema en Kruijswijk. Dat was één van de meest dramatische tours ooit voor die ploeg.
Dit is wel even anders. Er zijn twee potentiële winnaars bij die drie en het doel is ook koste wat kost de tour winnen.
Bij Rabo was het een beetje van alles en uiteindelijk veel van niets.
Do or don’t, there is no try

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 19 jan 2020 17:31

Alleen ging het daar niet om. Het ging erom dat ze in de eerste week van de tour met z'n allen op hun snufferd gingen en dit daardoor een compleet mislukte tour werd. Op dezelfde manier heb je altijd het risico dat je in het door Ypuh geschetste scenario terecht komt, een mislukte tour en geen vangnet in de Giro.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 20 jan 2020 11:46

Dat heeft Ineos ook, als de tour mis loopt hebben ze helemaal niets gewonnen.
Zo extreem succevol is die ploeg ook niet naast de tour.

Ik weet best dat ze nog een keer een Giro en een paar Vuelta,s hebben meegepakt. Maar in het voorjaar is het ook geen QS en echt sprinten doen ze ook niet.

Maar we doen hier net of daar alles lukt. Ze doen elk jaar hetzelfde truckje met twee of drie potentiële winnaars naar de tour. Dan is Froome een keer minder en wint Thomas, dan valt Froome en wint Bernal.

Plaats reactie