Nieuw: Nicolai Argon GX
Na enduro fietsen met de geometrie van een...
Om het forum te gebruiken dien je je eerst in te loggen.
Crossen aan de andere kant van de wereld is gewoon niet haalbaar, ook al is het daar populairTL@ schreef: ↑07 dec 2019 09:13De crossen in de VS waren/zijn altijd populair bij de fans ginder maar toch waren de renners zelf ook niet happig op het tripje omwille van het kostenplaatje. Nu gaan ze nog meer van die reisjes moeten maken, toch begrijpelijk dat ze niet staan te springen.
Ook zijn de crossers niet gewoon om veel van huis weg te zijn, ze crossen bijna altijd rond de kerktoren en slapen (bijna) altijd in hun eigen bed.
Het is dus een stap in het onbekende en daar zijn er veel wat huiverig voor (wat de boer niet kent, vreet ie niet)
Er zijn wel degelijk landen waar de cross ook populair is (Engeland, Zwitserland, Tsjechië), daar zouden ze dus zeker moeten beginnen met de 'modialisering'
Of het een goed idee is, zal binnen een paar jaar moeten blijken.
Dat VdP niet voor klassementscrossen kiest, is gewoon een gevolg van zijn overvolle programma op de weg en de MTB. Ik denk niet dat hij doelbewust voor veel startgeld kiest, maar wel correct verloond wil worden (lees: meer startgeld dan een ander, wat hij trouwens absoluut verdient)
Dat is niet zo. Het probleem van het veldrijden is dat het geen antwoord had op het vertrek van Nys. Nog steeds niet. Ik heb dat hier jaren geleden al voorspeld. Zonder de inkomsten van de Nys-supporters leeft het ganse veldritcircuit boven zijn stand. (wie denk je dat de stargelden van Albert en Stybar betaalde?) De prijzen moeten dus naar beneden. Er zijn genoeg sporten waar ze minder verdienen, dit heeft niets met het niveau van een sport te maken.
Ik volg je redenering wel een beetje, alleen moet de uci zijn eigen crossen financieren en het geld niet willen weghalen bij de andere crossen.jappiex schreef: ↑07 dec 2019 13:20Ja dat klopt Karl. Altijd ook al geweest. Op zijn best is de sport een wintertijdverdrijf. Dat de UCI het naar een serieuze sport probeert te trekken vind ik lovenswaardig. De Belgen zien dit ten koste gaan van hun lucratieve positie en daar is ook wat voor te zeggen. Maar ik heb meer met de agenda van de UCI.
Je gaat nog een voorbij aan het feit dat de UCI z'n ziel heeft verkocht aan Flanders classics met deze opzet. Flanders classics harkt 50% van het sponsorgeld binnen dat een wereldbeker cross binnen brengt, zoveel procent van de inkom, enz. Organisaties zoals Bern hebben ook al aangegeven hier niet in mee willen en kunnen.jappiex schreef: ↑07 dec 2019 13:20Ja dat klopt Karl. Altijd ook al geweest. Op zijn best is de sport een wintertijdverdrijf. Dat de UCI het naar een serieuze sport probeert te trekken vind ik lovenswaardig. De Belgen zien dit ten koste gaan van hun lucratieve positie en daar is ook wat voor te zeggen. Maar ik heb meer met de agenda van de UCI.
Cross overleeft enkel en alleen nog door de gigantische VIP tenten die er staan. Die zorgen er voor de organisatoren overleven. En Koksijde haalde 9000 tickets, dus dat is al een grote cross in Vlaanderenlugosi schreef: ↑07 dec 2019 20:51Dat is niet zo. Het probleem van het veldrijden is dat het geen antwoord had op het vertrek van Nys. Nog steeds niet. Ik heb dat hier jaren geleden al voorspeld. Zonder de inkomsten van de Nys-supporters leeft het ganse veldritcircuit boven zijn stand. (wie denk je dat de stargelden van Albert en Stybar betaalde?) De prijzen moeten dus naar beneden. Er zijn genoeg sporten waar ze minder verdienen, dit heeft niets met het niveau van een sport te maken.
Helemaal mee eens.amclassic-fan schreef: ↑08 dec 2019 08:25
Je gaat nog een voorbij aan het feit dat de UCI z'n ziel heeft verkocht aan Flanders classics met deze opzet. Flanders classics harkt 50% van het sponsorgeld binnen dat een wereldbeker cross binnen brengt, zoveel procent van de inkom, enz. Organisaties zoals Bern hebben ook al aangegeven hier niet in mee willen en kunnen.
hayes schreef: ↑08 dec 2019 09:54
Cross overleeft enkel en alleen nog door de gigantische VIP tenten die er staan. Die zorgen er voor de organisatoren overleven. En Koksijde haalde 9000 tickets, dus dat is al een grote cross in Vlaanderen
IK maak het van dichtbij mee in Koksijde. Gemeentepersoneel begint twee weken op voorhand al te werken voor de cross, om de laatste week full gass met veel personeel er op te vliegen. En alles is klaar zowat een week na de cross.
Ik ben benieuwd hoe die crossen in het buitenland gaan overleven als de kost om alleen al een WB cross te mogen zijn verdubbelt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers