Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2019-2020

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 05 feb 2020 10:14

Ik spong juichend van plezier op toen ik hem via een livestream op mijn telefoon de AGR zag winnen.
Ik zat op dat moment ik Frankrijk aan een uitgelopen lunch met alléén Fransen. Die keken me wat vreemd aan maar ze kennen mijn passie voor het wielrennen.
Voor mij is het geen Vlaming noch Nl’er, gewoon een fantastisch talent en mooi persoon!
Heb sowieso weinig met nationaliteit als graadmeter. Meer met cultuur en persoonlijkheid.
Do or don’t, there is no try

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 05 feb 2020 11:25

Kiekeboe schreef: 05 feb 2020 07:59 Is ook een beetje historisch.
Neem nu Zeeuws Vlaanderen.
Was een onderdeel van het Graafschap Vlaanderen destijds.
De mensen uit die regio, spreken ook wel een dialect dat aanleunt bij het West-Vlaams van de Belgen.
Het is niet omdat je de grens overstapt, dat je plotseling een andere wereld binnenstapt ;-)
Ik kom oorspronkelijk uit Goes, en ik kan je vertellen dat men in de rest van Zeeland de zeeuws-vlamingen ook als Belgen ziet. Daarna ga je naar de randstad, en dan kom je er achter dat ze daar denken dat heel Zeeland een eiland is waar nooit iemand af komt. Zie bijvoorbeeld de mariniers die liever stoppen dan naar Vlissingen verhuizen.
Totdat Johnny Hoogerland ineens hoge ogen gooit in de tour, dan is het "onze Johnny".

Anyway, wat is een Nederlander, woont die in de randstad of ergens op het platteland?
Als ik van der Poel hoor praten hoor ik een gek taaltje, wat ik wel kan verstaan. Het zelfde bij van Aert, hoewel dat duidelijker te plaatsen is als zijnde vlaams. Als ik bijvoorbeeld limburgers hoor praten versta ik er minder van.
Zolang van der Poel voor NL blijft uitkomen juich ik hem extra hard toe, maar ik heb er alle begrip voor als de Belgen dat ook doen.
Eerlijk gezegd vind ik van Aert ook een goeie atleet, en zeker nu hij voor Jumbo uitkomt zou ik het alleen maar prachtig vinden als hij VdP een keer op zijn lazer zou geven.

Plaats reactie