Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2019-2020

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 03 nov 2019 18:39

Misschien, maar Matthieu was nog niet 100% zei hij zelf. Hij kon niet echt versnellen en niet in het rood gaan. Als dat er nog bij komt, komt er toch niemand meer in de buurt.

Echte klasbak en voor mij een reden om nog eens naar de cross te kijken (als het eens op TV is, want dat is veel triester dan heel dat verhaal over de hervorming van de wereldbeker: waar in godsnaam is de cross op TV?)

Al hoop ik dat Wout ook dit jaar nog terug komt en op vol vermogen zodat hij het Matthieu moeilijk kan maken en liefst ook eens kloppen (op het WK :D )
Afbeelding

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4618
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 03 nov 2019 19:10

TL@ schreef: 03 nov 2019 18:39 ...........

Echte klasbak en voor mij een reden om nog eens naar de cross te kijken (als het eens op TV is, want dat is veel triester dan heel dat verhaal over de hervorming van de wereldbeker: waar in godsnaam is de cross op TV?)

........................
De hervorming van de kalender en de uitzending op tv zijn evoluties die aan mekaar verbonden gaan zijn.

In Belgie kan je bijna alle crossen op tv volgen. VRT en VTM zenden er een aantal uit, de rest wordt uitgezonden op de respectievelijke kanalen van de providers Belgacom en Telenet. Er zijn slechts enkele crossen die enkel te volgen zijn op de betaalkanalen van Play Sports van Telenet, de rest is te volgen op de reguliere hiervoor vernoemde zenders.

Hoe het in Nederland zit weet ik niet, maar is daar niet een gelijkaardig probleem met wegwielrennen. (dat wordt dan wel meestal uitgezonden op eurosport)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37374
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 nov 2019 20:45

Belgacom en Telenet zijn hier niet te krijgen. Dus ik heb via een (illegale?) stream van Ziggo Extra zitten kijken.
Ik was nieuwsgierig naar het duel VDP-EVP* maar de hoeveelheid moeite die ik er voor moest doen zorgt wel dat ik dat niet vaak zal doen.

*Ex Van Puck
Less is bore

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 03 nov 2019 22:06

Mooie ouderwetse cross, maar de suprematie van MVDP (laat staan dat die nog op toeren komt) is pijnlijk. Als sportieve prestatie kan ik er van genieten, qua spanning is er geen hol aan.
Dat zal de bezoekersaantallen geen deugd doen, ga zelf ook vaak kijken maar eerlijkheidshalve is de kans klein dat ik nog ga. Ik kijk de eerste 10 en laatste 1o minuten wel op tv.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 03 nov 2019 22:13

VDPoel is gewoon de beste veldrijder ooit. Hij heeft buitengewone fysieke mogelijkheden en een fantastische techniek. Zelfs een Van Aert die hem misschien fysiek benadert maar technisch toch een maatj te klein is. Toen hij vandaag over de balkjes sprong nam hij telkens 1 a 2 seconden voorsprong op de rest. Rij het telkens maar dicht op iemand die sowieso al beter is.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 03 nov 2019 23:57

Beter dan Sven Nys?!
Do or don’t, there is no try

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 04 nov 2019 00:04

Enzzo schreef: 03 nov 2019 23:57 Beter dan Sven Nys?!
jawel, als sven nyssupporter durf ik dat zeggen. Of hij hetzelfde palmares zal behalen is een andere vraag natuurlijk.
Sven nYs had zijn specifieke kwaliteiten (o.a. zijn opportunisme om het in de finales af te maken), was technisch zeker even goed maar VDPoel is fysiek sterker en heeft ook vooral een veel betere spurt dan Nys.
Vraag is natuurlijk ook of VDPoel de volgende jaren zijn carrriere evolueert. Blijft hij het huidige niveau aanhouden?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4618
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 04 nov 2019 18:04

fiedoo schreef: 03 nov 2019 22:13 VDPoel is gewoon de beste veldrijder ooit. Hij heeft buitengewone fysieke mogelijkheden en een fantastische techniek. Zelfs een Van Aert die hem misschien fysiek benadert maar technisch toch een maatj te klein is. Toen hij vandaag over de balkjes sprong nam hij telkens 1 a 2 seconden voorsprong op de rest. Rij het telkens maar dicht op iemand die sowieso al beter is.
De discussie over wie de beste veldrijder aller tijden is, is zo oud als het veldrijden zelf. Het is een zinloze discussie.
Pfff aan wat ga je zoiets afmeten, en hoe ga je verschillende tijdperken vergelijken. Aan het palmares? Aan de techniciteit? Aan de snelheid?
Eric DeVl was technisch een wonder, nog nooit iemand zo'n dingen zien doen, ook VdP niet.
Bertje Vermeiren was een beest als het op de loop en ploetercrossen aankwam. (een beetje vergeten misschien maar wel meer dan 200 crossen gewonnen).
Liboton was een ongelooflijk atleet, wat mij betreft samen met Zweifel twee absolute kanjers in het veldrijden.
Nys combineerde veel van die eigenschappen en reed een verstandige carrière die resulteerde in een ongeëvenaard palmares.

Om de beste veldrijder ooit te zijn moet je al bovenstaande disciplines minstens evenaren en liefst overtreffen. En dan moet je nog een straffer palmares neerzetten. Neen, ik zie het niet gebeuren, renners maken nu andere keuzes.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4618
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 04 nov 2019 18:05

Enzzo schreef: 03 nov 2019 23:57 Beter dan Sven Nys?!
Als Nys supporter vind ik dat Nys zeker in de top 5 van supergoede crossers hoort, maar om hem nu helemaal vanboven te plaatsen. Neen hoor.

Jorge
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2018 10:55

Jorge 04 nov 2019 19:30

Het feit dat VDP zonder wedstrijdritme in het seizoen binnenkomt en ze er allemaal afrijdt, is erg veelzeggend. Hij is de beste van zijn generatie (en misschien meer), zoveel is zeker. Maar eerlijk gezegd doet zijn suprematie het veldrijden zelf geen goed. Als hij dit jaar slechts een beperkt aantal crossen rijdt, kun je je als veldritfan afvragen waar je nog naar aan het kijken bent. Naar "the best of the rest"? Welke waarde heeft een dagzege of winst in regelmatigheidscriterium nog als de beste niet mee doet?
Dit lijkt me dan ook niet ideaal voor de toeschouwersaantallen bij veldritten, die misschien zullen teruglopen omdat je "maar" naar de 'mindere goden' gaat kijken.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 09 nov 2019 16:25

Het EK parcours van morgen ligt er bij als een grote modderplas!
En dan zijn de materiaalposten ook nog eens bagger...

https://api.sporza.be/permalink/web/art ... 3298483670
Do or don’t, there is no try

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4618
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 09 nov 2019 17:14

Het ziet er meer slijk uit dan modder, de kenners weten dat de verhouding klei/leem de kleefkracht bepaalt en niet de verhouding zand/water.

Met het wk veldrijden in Lembeek als referentie in het achterhoofd lijkt het allemaal nogal mee te vallen.

Plaats reactie