Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2019-2020

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 03 nov 2019 08:56

dwangarbeider schreef: 02 nov 2019 20:51 Van Aert ligt in de lappenmand.
Toon Aerts rijdt weer rond alsof ie zijn frame wil kromtrekken maar desondanks komt hij niet echt vooruit.
Pidcock heeft na het WK op de weg 2 weken vakantie genomen, is nu een paar weekjes aan het crossen en doet alweer mee voor de dichte ereplaatsen.
Iserbyt is zowat de enige van de "echte" crossers die nog vooruitgang lijkt gemaakt te hebben.
Vanaf morgen komt Van Der Poel er nog bij, dus ten laatste over enkele weken hoeven de bovenstaande namen zich ook al geen illusies meer te maken.
Al de rest - pakweg een man of 15 - hoeft zich sowieso al geen illusies meer te maken.

Meer is er eigenlijk niet te zeggen over deze internationale topsport.
Qiuzvraag: hoeveel tourritten zijn er dit jaar gewonnen door renners met een verleden in het veldrijden?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 03 nov 2019 09:29

fiedoo schreef: 03 nov 2019 08:56
dwangarbeider schreef: 02 nov 2019 20:51 Van Aert ligt in de lappenmand.
Toon Aerts rijdt weer rond alsof ie zijn frame wil kromtrekken maar desondanks komt hij niet echt vooruit.
Pidcock heeft na het WK op de weg 2 weken vakantie genomen, is nu een paar weekjes aan het crossen en doet alweer mee voor de dichte ereplaatsen.
Iserbyt is zowat de enige van de "echte" crossers die nog vooruitgang lijkt gemaakt te hebben.
Vanaf morgen komt Van Der Poel er nog bij, dus ten laatste over enkele weken hoeven de bovenstaande namen zich ook al geen illusies meer te maken.
Al de rest - pakweg een man of 15 - hoeft zich sowieso al geen illusies meer te maken.

Meer is er eigenlijk niet te zeggen over deze internationale topsport.
Qiuzvraag: hoeveel tourritten zijn er dit jaar gewonnen door renners met een verleden in het veldrijden?
Schiftingsvraag: welke Franse veldrijder kon geen cross van naam winnen maar werd derde in het eindklassement giro? Welke klassementsrenner die 3° werd in de giro slaagde er nooit in van bij de jeugd WK-kampioen veldrijden te worden en was nog knecht van Contador? Wat was het beste resultaat van MTB-ers Absalon en Meirhaeghe in een veldcross?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 03 nov 2019 11:52

Sven Kramer is een geweldige atleet, die in allerlei andere takken van sport waarschijnlijk ook wel hoge ogen had kunnen gooien. Toch blijft langebaanschaatsen een Nederlandse folklore, ook al doen er veel meer nationaliteiten mee. Hetzelfde geldt voor veldrijden. Ja, er doen een aantal geweldige atleten aan mee, ja er doen andere nationaliteiten aan mee, maar ja het is ook Vlaamse folklore.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 03 nov 2019 13:26

Karl66 schreef: 03 nov 2019 11:52 Sven Kramer is een geweldige atleet, die in allerlei andere takken van sport waarschijnlijk ook wel hoge ogen had kunnen gooien. Toch blijft langebaanschaatsen een Nederlandse folklore, ook al doen er veel meer nationaliteiten mee. Hetzelfde geldt voor veldrijden. Ja, er doen een aantal geweldige atleten aan mee, ja er doen andere nationaliteiten aan mee, maar ja het is ook Vlaamse folklore.
alle takken van het wielrennen zijn vlaamse folklore trouwens!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 nov 2019 15:19

En dat wordt dit jaar alleen maar erger: niemand kan het meer zien op tv. Heb mijzelf 10min in frustratie moeten googlen waarom dat niet kan. Wordt nergens uitgezonden op een publiek net (nu een stream gevonden).
Less is bore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 nov 2019 15:44

Moet je de eerste wedstrijden steeds horen “ja maar VDP is er niet bij” als je wint.
Is VDP er een keer, heeft je ploegmaat een topdag en doe je totaal niet mee.
Lijkt mij knap frustrerend.
Less is bore

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 03 nov 2019 15:54

MvdP is ze weer op een hoopje aan het rijden. Die Iserbyt die 7 van de 9 crossen gewonnen heeft is weer gedegradeerd tot veldopvulling. Je ziet het ook gewoon aan zijn hele houding dat het kansloos is.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 03 nov 2019 16:36

ypuh schreef: 03 nov 2019 15:54 MvdP is ze weer op een hoopje aan het rijden. Die Iserbyt die 7 van de 9 crossen gewonnen heeft is weer gedegradeerd tot veldopvulling. Je ziet het ook gewoon aan zijn hele houding dat het kansloos is.
Een beetje een scheve voorstelling van de feiten. Iserbyt wordt op 1min20 gereden door z'n ploegmaat Sweeck, die op een twintig seconden van VdP blijft hangen. Lijkt me dus dat Iserbyt niet z'n beste dag had.
Misschien zat zijn prestatie op de Koppenberg (vrijdag) daar voor iets tussen waar hij toch een behoorlijke extra inspanning moest leveren na kettingproblemen om toch nog een mooie zege te behalen.
Jammer dat VdP er niet voor koos om z'n seizoen te starten op de koppenberg overigens, toch de cyclocross-klassieker bij uitstek.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 03 nov 2019 17:07

ik denk dat de race op de koppenberg nog wat in de benen zat en dat Iserbyt niet zijn beste dag had waardoor hij er psychologisch onderdoor gegaan is nu hij eindelijk iemand op zijn pad vond die serieus weerwerk biedt.
De volgende wedstrijden zal de kloof wschlk kleiner zijn maar mathieu kloppen? Enkel als die een offday heeft denk ik.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8526
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 03 nov 2019 17:22

Van de Poel is alleen maar sterker geworden dit jaar.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Raymond62
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 08 feb 2015 11:21

Raymond62 03 nov 2019 17:38

Alle respect voor VDP (hij is gewoon van een andere klasse) maar keek ik vorig jaar nog een volle ronde naar het mannen veldrijden, is het nu helemaal gedaan en ga ik in het vervolg wat anders doen op zondag namiddag.

Af en toe kijk ik nog eens naar de vrouwen wedstrijd want die is meestal wel spannend.

En ik vermoed dat ik niet de enige ben die afhaakt...

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 03 nov 2019 18:05

Vandaag was natuurlijk ook een cross voor de mannen die veel vermogen kunnen leveren en dan is lichtgewicht Iserbyt natuurlijk in het nadeel. Als je dat combineert met de inspanning van afgelopen vrijdag, dan is het helemaal niet zo raar dat je, als ook nog eens jonge renner, er een keer doorheen zakt.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Plaats reactie