Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3386
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 21 feb 2020 09:46

Mooi gereden van Remco. 't Is gewoon de bevestiging van wat we nu toch al een dik half jaar zien: dat hij meekan met de best of the best. En dat er veel manifestatiedrang in zit.

Belg, Nederlander of Panamees... wat maakt het uit? Van dit soort kerels in de koers moet je toch genieten?
Afbeelding

hayes

hayes 21 feb 2020 13:14

Hoe meer je op dergelijke uitlatingen reageert, ho meer er komen.
Zelfs als je fan bent van iemand, is de andere daarom niet slecht. Heb ik nooit begrepen. Voetbalfans zijn daar dikwijls nog radicaler (=idioter) in ;)

Matthieu wordt in België echt wel gewaardeerd, sommigen maken er zelfs een halve Belg van. Idem met Remco in Nederland vermoed ik.

Eindelijk weer koers buiten de modder :D :D

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 21 feb 2020 13:58

Tja, ik sta ook gewoon verbluft toe te kijken wat Evenepoel nu al doet. Heb verder niets voor of tegen Belgen, maar vind het wel weer extra leuk dat hij dezelfde taal spreekt. Ook kan ik zijn interviews wel waarderen, 't is een mannetje in positieve zin.

Ben ook blij dat het geouwehoer in de modder weer voorbij is. Heb dit jaar een paar keer de cross gekeken, maar de conclusie is dat ik er niet wakker van kon blijven (geldt voor wielrennen en voetbal soms ook hoor).

Het komende jaar gaat toch gewoon genieten worden met Bernal, Evenepoel, Pogacar, MvdP, van Aert, Jakobsen en dan vergeet ik er vast ook nog wel een paar. Ik hoop vooral dat ze allemaal fit blijven en in vorm zijn op de juiste momenten zodat we een echte strijd gaan zien.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 21 feb 2020 15:35

ypuh schreef: 21 feb 2020 13:58 ........;maar vind het wel weer extra leuk dat hij dezelfde taal spreekt. ..........
Idem hier.
MvdP is een halve Belg omdat hij in België woont en als ik het goed heb gelezen is Remco een klein beetje Nederlander omdat hij in Eindhoven gevoetbald heeft. :)
Zo hebben de lage landen wel enkele toppers waar we nog niet alles van gezien hebben en met een beetje geluk nog jaren mee verder kunnen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 21 feb 2020 18:22

Zon en schaduw gaan nu eenmaal samen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 feb 2020 19:40

ypuh schreef: 21 feb 2020 13:58
Het komende jaar gaat toch gewoon genieten worden met Bernal, Evenepoel, Pogacar, MvdP, van Aert, Jakobsen en dan vergeet ik er vast ook nog wel een paar. Ik hoop vooral dat ze allemaal fit blijven en in vorm zijn op de juiste momenten zodat we een echte strijd gaan zien.
Cees Bol die vandaag Jacobsen klopt? We hebben in ieder geval een mooie generatie sprinters. Bergop zie ik het Nederlandse talent nog niet echt maar dat is misschien maar goed ook. Er is nu zoveel buitenlands toptalent voor de grote rondes dat je wel heel bijzonder goed moet zijn om de komende tien jaar nog een grote ronde te winnen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 feb 2020 19:46

ypuh schreef: 21 feb 2020 09:35 Die reacties ook weer op Wielerflits. Er hebben een paar mannen een hele winter hun frustraties op moeten kroppen om nu 'Zie je wel!!!' te kunnen roepen.

Wielerflits schreef:NVdV 20 februari 2020 om 18:19

Oei oei wat hebben er velen hier wat uit te leggen. Want had Evenepoel niet nog alles te bewijzen in het gebergte? Had hij niet altijd gewonnen omdat de tegenstanders a) b-renners waren b) hem lieten rijden?

Beide redenen waren nooit waar, maar wat las je het hier vaak.
En zou VdP hier niet even iedereen oprollen? Want die behoort volgens velen hier toch ook tot de top bergop? Hoewel hij, VdP, dat volgens mij effectief nog nooit toonde bij de profs.

Ik kan al niet wachten hoe vele nederlanders hier deze prestatie weer gaan downgraden. Of misschien over zijn karakter beginnen? Nederlanders die anderen voor arrogant uitmaken, haha, best joke ever.

Eerlijk gezegd, de prestaties van Pogacar en Evenepoel, die dit allemaal doen vele jaren (!) jonger, zetten de prestaties van VdP vind ik steeds meer in perspectief. Want hoewel VdP waarschijnlijk wel de veelzijdigste renner is omdat hij vele categorieëen rijdt, vind ik de prestaties van Pogacar en vooral Evenepoel echt wel hoger in te schatten. Ze zijn maar even een viertal jaar jonger! Of zelfs 5!
Nationaliteit doet er bij mij niet zo toe, ik ben een bewonderaar van (jong) talent, maar laten we niet vergeten dat we het hier over de ronde van weetikveel hebben waar ik tot dit jaar amper iemand over gehoord heb.

Leuk voor mannen als Evenepoel, Jakobsen en ook Quintana dat ze 'off the mark' zijn.
Jezus, wat zuurpruim. Het is ook niet zo dat vd Poel eigenlijk alleen nog maar crossen reed toen hij dezelfde leeftijd had...

Sowieso vindt vd Poel wegwielrennen eigenlijk maar saai en doet hij het alleen maar erbij om de bankrekening wat te spekken en zijn ego wat op te vijzelen volgens mij.

Maar Evenepoel, Bernal en Pogacar zijn in hun discipline uitzonderlijke talenten. We mogen in onze handjes wrijven dat er zo 3 bijna tegelijk opstaan. Nu maar hopen dat ze niet allemaal voor Ineos tekenen want dan is het meteen uit met de pret.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 23 feb 2020 17:26

Dubbelslag voor Evenepoel in de Algarve.

Afsluitende tijdrit én eindklassement. :o

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 23 feb 2020 17:28

Evenepoel klopt gewoon ff Dennis in de afsluitende tijdrit.

martijnnnn
Forum-lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 06 dec 2009 17:27

martijnnnn 23 feb 2020 18:03

En in het flashinterview vertellen dat je nog niet heel goed in vorm bent en nog twee maanden de tijd hebt om echt goed te zijn in de Giro😁

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 23 feb 2020 18:35

Ik hoop voor de concurrentie dat er geen rek meer in zit bij Remco ( 20 jr ), je moet er toch niet aan denken dat er over 5 jaar nog 10% meer in zit.
Dan worden de wedstrijden wel erg saai.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 23 feb 2020 19:23

Hoe dan ook, we zitten in een heel bijzondere periode in de geschiedenis van de wielersport.

Heeft iemand een verklaring over hoe dit allemaal kan?

Evenepoel, Pogacar, Bernal, Van der Poel, ........

Plaats reactie