Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 28 aug 2020 23:07

thestudent schreef: 28 aug 2020 23:01 Dit lijkt mij speculatie om de speculatie. Er is op dat beeld absoluut niet te zien wat het is. maar het lijkt me juist veel te groot om doping te bevatten. Eerder een door de koks zelfgemaakt ingepakte ( zilverfolie ) reep het schittert een beetje op beeld.

Ik ga me hier echt niet druk om maken.
Heeft doping bepaalde voorgeschreven afmetingen dan? Kom nou...

Ik maak me er ook niet 'druk' om, maar hij lijkt wel iets héél welgemikt weg te vissen. Daarom dat ik graag een langer beeld zou hebben. Ik zou het wel bijzonder dom vinden dat in deze tijden van voorbereiding onderweg nog iets meegenomen wordt, maar het voorval is wel bizar.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 28 aug 2020 23:59

Is waarschijnlijk de reservebatterij van de motor van zijn fiets die hij uit zijn achterzak haalt. :D
Misschien rijdt hij wel met de oude fiets van Femke rond.... :lol:

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 29 aug 2020 06:39

En verboden data... Wellicht.
Die bitjes moeten ergens verzameld worden voor ze per postduif naar de auto gaan :mrgreen:

Cyclingtips berichtte er ook al over:
https://cyclingtips.com/2020/08/uci-req ... evenepoel/
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 aug 2020 07:40

Het feit dat ie zo gericht iets pakt en niet in andere zakken kijkt maakt het gewoon een vreemde actie.
Dat in combinatie met een onbetrouwbare ploegleider met dubieus verleden geeft alle ruimte voor speculaties.
We zullen er nooit achter komen, maar het zaadje is weer geplant :-(
Less is bore

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 29 aug 2020 08:22

Die video duurt een aantal seconden. Dus je kan nooit weten of hij niet die andere dingen op een ander moment niet heeft gepakt. De radio transmitter zit namelijk veel hoger in een zakje in de bretels van de wielerbroek. Kan je lastig bij. Het is ook het onderste zakje waar hij net nog half op lag. Dus het zou kunnen dat hij daar eerder niet bij kon.

Over de grootte. De meeste doping is potent genoeg dat een aantal kleine pilletjes volstaat. Tramadol is veel makkelijker mee te nemen in en klein pillenkokertje. Heet toch ook niet voor niets de finalekoker. En dan in combinatie met cafeïne pillen. Tenzij je Paolini heet dan doe je er ook gewoon cocaïne door. Dat zou gewoon in de handpalm passen.

Echte betekenisvolle doping is iets voor de voorbereiding, niet finale koers.

Ketonen, zou natuurlijk wel kunnen. Maar in principe is het voeding.

illegale data? Aan de ene kant willen we data zien en aan de andere kant is het verboden? Dit gaat allemaal wel los lopen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 aug 2020 08:43

Doping geloof ik ook niet direct.
Less is bore

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 29 aug 2020 08:45

Het is wel erg speculeren..., zo raar is het nu ook niet om iemands zakken te legen na een val.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 aug 2020 09:00

Sinds wanneer zenden personen data uit? Gezien de rare verklaring en de bovenmenselijke prestaties van Remco kun je alleen nog maar concluderen dat het een robot is.

De grote vraag is dan vooral: Is hij wel een Belg of stiekem 'made in China'?
Campagnolo Ultra Dork

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 29 aug 2020 09:14

daniel1975 schreef: 29 aug 2020 07:40 ...Dat in combinatie met een onbetrouwbare ploegleider met dubieus verleden geeft alle ruimte voor speculaties...
Tsssss....totaal onterecht volgens de Pat.
"In zijn column in deze krant reageert Patrick Lefevere op dat onderzoek. “Wat is er gebeurd? Bramati is na de val van Remco afgedaald in de ravijn en heeft alle harde voorwerpen verwijderd om hem van bijkomende blessure te vrijwaren: zijn helm, zijn radio en ook een bidon – in dit geval een houdertje van maar een paar centimeter groot. Wat zit er in zo’n bidon? Cola, Red Bull of een beetje cafeïne. Niks dat verboden is. In die van ons zitten al zeker geen pijnstillers, want onze ploeg doet niet aan smeerlapperij.”

Dat gezegd zijnde, video gezien (althans enkel het fragmentje) en zie toch niks speciaal hoor. Lijkt me logisch dat je alles uit de achterzak haalt.
Bramati is ook een emo konijn, dat die niet altijd helder denkt op zo een moment lijkt me eerder logisch.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 29 aug 2020 09:16

We hebben onze pre-Tour doping sensatie nog niet gehad dit jaar. De kranten moeten dus iets verzinnen (feiten hebben die toch niet nodig?)
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 29 aug 2020 09:32

Want als je renner in kritieke toestand in een ravijn ligt dan is je eerste gedachte een onschuldig bidonnetje veilig te stellen. Stak Bramati die helm en zijn radio ook in z'n zak of enkel dat onschuldige bidonnetje? Valt nog mee dat Lefevere niet met droge ogen beweert dat Bramati dit wegmoffelde omdat hij zo'n milieubewuste man is
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 29 aug 2020 09:35

Ik geloof niet dat het met doping te maken heeft.
Dat neemt niet weg dat het wel een onhandige actie is.
Immers als deze val heel naar (blijvend invalide/dood) was afgelopen kan het vallen onder het verwijderen van bewijs.

Plaats reactie